Page 44 - Revista 107
P. 44
tablete
următorul val
Dell vrea să dezvolte pentru China Vodafone are 2 modele
tablete şi telefoane mobile cu Baidu
cu brand propriu
Americanii de la Dell şi chinezii de la Baidu, cel mai
mare operator de servicii de căutare pe Internet din pentru piaţa tabletelor
China, au anunţat, potrivit Reuters, că intenţionează să Piaţa tabletelor este pe cât de atrăgătoare, pe atât de dificilă întrucât Apple a ridicat ştacheta
dezvolte împreună tablete PC şi telefoane mobile pentru extrem de sus cu modelele sale iPad. Astfel, dispozitivele brandate ale operatorilor au fost practic
piaţa chineză, unde Apple şi Lenovo sunt cei mai impor- invizibile pe acest segment, în ciuda unor lansări precum cea a echipamentelor operatorului
tanţi jucători ai momentului. Deşi nici una dintre com- Telstra din Australia. Cu toate acestea, operatorul Vodafone vrea să se impună şi pe acest
panii nu a precizat când segment, drept pentru care a prezentat la târgul IFA Berlin, desfăşurat la începutul lunii
septembrie, două modele de tablete sub brand propriu.
vor fi lansate produsele, Tabletele vor fi lansate în Germania în luna noiembrie, însă alte informaţii sau planuri tarifare
presa locală menţionează nu au fost dezvăluite încă. Unele surse ale industriei susţin că lansarea va fi la nivel internaţional,
că acest lucru ar putea produsele urmând să intre pe principalele pieţe din
avea loc cel mai devreme Europa în sezonul de cumpărături din preajma
Crăciunului. Preţul va fi factorul critic, iar Vodafone va
în noiembrie. În primul trimestru al anului curent trebui să vină pe piaţă cu tablete la preţuri acceptabile
vânzările Dell în China au crescut cu 22%, compania pentru a putea avea şanse de concurare cu iPad sau
deţinând peste 10.000 de puncte de vânzare pe această măcar să le subvenţioneze semnificativ. Evenimentele
recente de pe piaţa tabletelor, cum ar fi sistarea
piaţă. La rândul său, Baidu a reuşit să îşi extindă vânzărilor de tablete HP TouchPad şi reducerile de preţ
prezenţa dominantă pe piaţa din China în urma pentru tabletele PlayBook RIM, au arătat că tabletele
non-Apple reuşesc să se vândă doar la preţuri mai mici.
retragerii Google, anul trecut. Acest aspect va fi chiar mai important pentru un
“cellco” întrucât s-a dovedit că gadget-urile brandate
Tableta iPad 3, lansată la începutul lui 2012 ale operatorilor au succes, de obicei, în segmentul
inferior al pieţei, credibilitatea lor fiind limitată în
Apple a început să lucreze la noua sa generaţie de rândul utilizatorilor premium. Încercările anterioare ale operatorilor de a lansa pe piaţă
tablete, iPad 3, care va fi lansată pe piaţă la începutul smartphone-uri high end sau netbook-uri sub brand propriu au avut, în general, o evoluţie
slabă, în afara unor experienţe din Asia. Cu toate acestea, marii operatori precum Vodafone ştiu
anului 2012. Potrivit ”Wall Street Journal“, Apple a că trebuie să păstreze o influenţă puternică asupra noilor dispozitive mobile şi să se asigure că
demarat comenzile pentru chip-uri, display-uri şi alte rămân canalele-cheie de distribuţie pentru acestea, altfel riscând să îşi piardă relaţia de brand cu
componente cheie pentru noua tabletă. iPad 3 va avea consumatorii.
Primele tablete Vodafone se numesc Smart Tab 7 şi Smart Tab 10 şi dispun de cea mai populară
o rezoluţie de 2048x1536 şi display de 9.7 inch, combinaţie a dimensiunilor ecranelor - aşa cum s-a văzut şi la modelele Samsung - şi rulează pe
valori mai mari decât cele ale modelului actual, care sistemul de operare Android Honeycomb. Ambele sunt dotate cu procesor de 1.2GHz şi
are rezoluţie 1024x768 şi display de 9.5 inch. Surse memorie on-board de 1Gbyte, cu 16Gbytes de stocare, ce se pot extinde folosind carduri
microSD. La capitolul conectivitate, suportă 14.4Mbps HSPA şi Wi-Fi.
din partea furnizorilor susţin că, pentru trimestrul
patru al anului current, Apple a făcut comenzi pentru
fabricarea a 1,5 mil. unităţi iPad 3. Modelul iPad 2
a fost anunţat în luna martie 2011, la 15 luni după
lansarea primei generaţii de iPad şi tocmai acest ritm
rapid de lansare a noilor versiuni pe piaţă a permis
companiei Apple să îşi menţină poziţia dominantă pe
segmentul tabletelor.
Tableta AllDro 2 vine cu conectivitate Wi-Fi şi 3G
Tableta Allview – AllDro 2 rulează sistemul de operare
Android 2.2 cu suport Flash şi se conectează la internet
prin Wi-Fi şi 3G. Noul model are ecran de 8 inch în
format 4:3, care permite atât folosirea aplicaţiilor şi jo-
curilor interactive, cât şi citirea cărţilor electronice sau
a conţinutului web. De asemenea, tableta e dotată cu
procesor Samsung ARM Cortex A8 1GHz, cu ajutorul
căruia e posibilă citirea ştirilor concomitent cu redarea
fişierelor audio sau cu editarea documentelor office. În
plus are şi cameră foto frontală. Tableta poate fi
achiziţionată la preţul de 749 de lei. AllDro 2 dispune
şi de două porturi fizice: HDMI şi USB, prin care
stabileşte legătura cu alte aparate. Prin conexiunea
HDMI, fotografiile, videoclipurile şi filmele cu
subtitrare în limba română pot fi vizualizate pe
televizor la rezoluţie FullHD, în timp ce prin cardul
micro SD, memoria internă de 4 GB poate fi extinsă
până la 32 GB. Prin conectivitatea USB 2.0,
dispozitivul poate accesa dispozitive USB de stocare sau
se poate conecta la orice PC pentru a transfera date.
AllDro 2 are o serie de aplicaţii preinstalate precum
librărie de cărţi electronice, tv interactiv, ziare
electronice etc., dar, de exemplu, prin instalarea unor
aplicaţii business tableta poate accesa protocoluri de tip
“Remote desktop”.
Pagina 42 ComuniC@Ții mobile, august - septembrie 2011