Page 58 - Revista 107
P. 58

piaţamobilă



                                                                                     mobile media

             5motivepentrucareconsumăm




                    şi mai mult conţinut mobil




          N Nuu  mmaaii  eessttee  oo  nnoouuttaattee  ppeennttrruu  nniimmeennii  ffaappttuull  ccăă  uuttiilliizzaattoorriiii  ppeettrreecc  mmaaii  cafenelele şi aeroporturile oferă acces Wi-Fi, ci
                                                                                   şi parcurile, municipalităţile şi chiar cabinetele
          m muulltt  ttiimmpp    ccoonnssuummâânndd  ccoonnţţiinnuutt  ppee  ddiissppoozziittiivveellee  mmoobbiillee,,  ccuumm  aarr  ffii
                                                                                   medicale.
          s smmaarrttpphhoonnee--uurriillee  şşii  ttaabblleetteellee..
              tatisticile privind utilizarea browser-elor
              indică faptul că tot mai mulţi utilizatori                           A avea mai multe opţiuni comerciale de con-
          S accesează Internetul folosind un iPad (nu  Succesul iPhone - şi acum al iPad - i-a stimulat  ţinut pe dispozitivele mobile este un lucru
          iPhone sau iPod touch, doar iPad) decât cu  pe creatorii de conţinut comercial să îşi creeze  bun, dar motivul cheie pentru care se consu-
          ajutorul unui computer bazat pe Linux. Este  propriul conţinut comercial multimedia în for-  mă mai mult conţinut pe dispozitivele mobile
          un fapt cu atât mai notabil, cu cât iPad-ul a  mate mobile uşor de folosit. În plus, companii  este faptul că editorii şi producătorii forma-
          fost lansat pe piaţă de doar un an şi ceva, în  precum Netflix, Hulu, Crackle şi Vevo au apli-  tează conţinutul având în minte experienţa
          timp ce Linux a avut la dispoziţie aproape  caţii mobile sau fluxuri video optimizate pen-  dispozitivelor mobile şi a smartphone-urilor.
          douăzeci de ani de dezvoltare pe desktop-uri,  tru mobil. Streaming-ul HTTP a permis, de  Succesul unor aplicaţii precum Flipboard
          laptop-uri şi netbook-uri.          asemenea, societăţilor comerciale de conţinut  arată că orice conţinut este mai uşor de vizio-
          Ştim, de asemenea, că utilizatorii accesează şi  video să ofere consumatorilor mobili conţinut  nat atunci când este în mod corespunzător
          consumă din ce în ce mai mult conţinut, dar  video live sau pre-înregistrat care se adaptează  formatat pentru echipamentul de pe care este
          care sunt, oare, cauzele? Iată-le, pe scurt, în  la conexiunea utilizatorilor. Acest lucru înseam-  vizionat. Consumul în acest context audio-
          viziunea unora dintre analiştii pieţei.  nă că utilizatorii pot obţine cea mai bună cali-  video este în creştere, dar tot astfel aşa numita


          În februarie, comScore a lansat raportul pe
          2010 „Mobile Year in Review“, ce evidenţiază
          unele dintre cele mai importante tendinţe în
          utilizarea smartphone-urilor din ultimul an,
          inclusiv creşterea consumului de mobile
          media.
          ComScore a atribuit această dezvoltare nu
          doar adoptării smartphone-urilor, dar şi
          penetrării 3G şi planurilor de acces „nelimitat“
          la date. Tehnologia 3G este acum aproape
          omniprezentă în multe părţi ale lumii, ceea ce
          înseamnă că experienţa conţinutului mobil per
          ansamblu oferă utilizatorilor mai puţine
          compromisuri.
          Mai mult decât atât, accentul pus pe tehno-
          logiile 4G le asigură consumatorilor - chiar şi
          celor din zonele rurale - posibilitatea de a avea
          acces, în anii următori ani, la internet wireless  tate video, fie că sunt conectaţi prin 3G sau  media textuală este adecvată consumului de
          de mare viteză, de pe dispozitivele lor mobile.  Wi-Fi. Specialiştii din industria TV se referă  pe dispozitive mobile.
          A avea conexiuni mai rapide şi mai fiabile este  adesea la iPad ca la un „al doilea ecran“, după
          esenţial pentru consumul de conţinut. Cu cât  cel al televizorului, însă după ce au observat
          este mai mare lăţimea de bandă, cu atât va fi  modul în care utilizatorii se ataşează de conţi-  O tendinţă interesantă în privinţa aplicaţiilor
          mai bună experienţa generală a utilizatorilor,  nutul formatat pentru iPad (comparativ cu  mobile, care a apărut în ultimele şase luni, este
          favorizând creşterea consumului.    acelaşi conţinut vizualizat pe un computer sau  posibilitatea ca utilizatorii să verifice conţinutul
          Deşi comScore citează planurile nelimitate de  pe televizor), companiile de conţinut nu mai  de divertisment pe care îl consumă pe dispozi-
          date ca fiind unul dintre factorii de creştere a  au nici o reţinere faţă de potenţialul tabletelor.  tivele lor mobile. Un număr tot mai mare de
          consumului de conţinut mobil, totuşi vedem                               aplicaţii permite, de asemenea,utilizatorilor să
          că operatorii wireless - cel puţin cei din Statele                       share-uiască conţinut prin intermediul Twitter,
          Unite - impun mai multe restricţii pentru  În plus faţă de adoptarea şi penetrarea în creş-  Facebook, Tumblr şi Instagram. Avantajul aces-
          limitarea traficului de date. Dezavantajul  tere a Internetului 3G, accesul la hotspot-uri  tor instrumente de partajare este că utilizatorii
          consumului crescut de date este că necesită ca  Wi-Fi continuă să crească. De exemplu, Star-  care îşi verifică pe telefon sau tabletă feed-urile
          reţeaua să fie suficient de dezvoltată pentru a  bucks a introdus anul trecut Wi-Fi gratuit în  de pe Twitter pot găsi şi salva link-uri pentru a
          suporta obiceiurile de consum ale milioanelor  toate magazinele sale, devenind cel mai primi-  le citi mai târziu şi pot vizualiza conţinut video
          de utilizatori.                     tor loc de muncă neoficial. În plus, nu doar  în timp ce scanează prin reţelele lor sociale.

          Pagina 56   ComuniC@Ții mobile, aprilie-mai 2011
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63