Page 58 - Revista 107
P. 58
piaţamobilă
mobile media
5motivepentrucareconsumăm
şi mai mult conţinut mobil
N Nuu mmaaii eessttee oo nnoouuttaattee ppeennttrruu nniimmeennii ffaappttuull ccăă uuttiilliizzaattoorriiii ppeettrreecc mmaaii cafenelele şi aeroporturile oferă acces Wi-Fi, ci
şi parcurile, municipalităţile şi chiar cabinetele
m muulltt ttiimmpp ccoonnssuummâânndd ccoonnţţiinnuutt ppee ddiissppoozziittiivveellee mmoobbiillee,, ccuumm aarr ffii
medicale.
s smmaarrttpphhoonnee--uurriillee şşii ttaabblleetteellee..
tatisticile privind utilizarea browser-elor
indică faptul că tot mai mulţi utilizatori A avea mai multe opţiuni comerciale de con-
S accesează Internetul folosind un iPad (nu Succesul iPhone - şi acum al iPad - i-a stimulat ţinut pe dispozitivele mobile este un lucru
iPhone sau iPod touch, doar iPad) decât cu pe creatorii de conţinut comercial să îşi creeze bun, dar motivul cheie pentru care se consu-
ajutorul unui computer bazat pe Linux. Este propriul conţinut comercial multimedia în for- mă mai mult conţinut pe dispozitivele mobile
un fapt cu atât mai notabil, cu cât iPad-ul a mate mobile uşor de folosit. În plus, companii este faptul că editorii şi producătorii forma-
fost lansat pe piaţă de doar un an şi ceva, în precum Netflix, Hulu, Crackle şi Vevo au apli- tează conţinutul având în minte experienţa
timp ce Linux a avut la dispoziţie aproape caţii mobile sau fluxuri video optimizate pen- dispozitivelor mobile şi a smartphone-urilor.
douăzeci de ani de dezvoltare pe desktop-uri, tru mobil. Streaming-ul HTTP a permis, de Succesul unor aplicaţii precum Flipboard
laptop-uri şi netbook-uri. asemenea, societăţilor comerciale de conţinut arată că orice conţinut este mai uşor de vizio-
Ştim, de asemenea, că utilizatorii accesează şi video să ofere consumatorilor mobili conţinut nat atunci când este în mod corespunzător
consumă din ce în ce mai mult conţinut, dar video live sau pre-înregistrat care se adaptează formatat pentru echipamentul de pe care este
care sunt, oare, cauzele? Iată-le, pe scurt, în la conexiunea utilizatorilor. Acest lucru înseam- vizionat. Consumul în acest context audio-
viziunea unora dintre analiştii pieţei. nă că utilizatorii pot obţine cea mai bună cali- video este în creştere, dar tot astfel aşa numita
În februarie, comScore a lansat raportul pe
2010 „Mobile Year in Review“, ce evidenţiază
unele dintre cele mai importante tendinţe în
utilizarea smartphone-urilor din ultimul an,
inclusiv creşterea consumului de mobile
media.
ComScore a atribuit această dezvoltare nu
doar adoptării smartphone-urilor, dar şi
penetrării 3G şi planurilor de acces „nelimitat“
la date. Tehnologia 3G este acum aproape
omniprezentă în multe părţi ale lumii, ceea ce
înseamnă că experienţa conţinutului mobil per
ansamblu oferă utilizatorilor mai puţine
compromisuri.
Mai mult decât atât, accentul pus pe tehno-
logiile 4G le asigură consumatorilor - chiar şi
celor din zonele rurale - posibilitatea de a avea
acces, în anii următori ani, la internet wireless tate video, fie că sunt conectaţi prin 3G sau media textuală este adecvată consumului de
de mare viteză, de pe dispozitivele lor mobile. Wi-Fi. Specialiştii din industria TV se referă pe dispozitive mobile.
A avea conexiuni mai rapide şi mai fiabile este adesea la iPad ca la un „al doilea ecran“, după
esenţial pentru consumul de conţinut. Cu cât cel al televizorului, însă după ce au observat
este mai mare lăţimea de bandă, cu atât va fi modul în care utilizatorii se ataşează de conţi- O tendinţă interesantă în privinţa aplicaţiilor
mai bună experienţa generală a utilizatorilor, nutul formatat pentru iPad (comparativ cu mobile, care a apărut în ultimele şase luni, este
favorizând creşterea consumului. acelaşi conţinut vizualizat pe un computer sau posibilitatea ca utilizatorii să verifice conţinutul
Deşi comScore citează planurile nelimitate de pe televizor), companiile de conţinut nu mai de divertisment pe care îl consumă pe dispozi-
date ca fiind unul dintre factorii de creştere a au nici o reţinere faţă de potenţialul tabletelor. tivele lor mobile. Un număr tot mai mare de
consumului de conţinut mobil, totuşi vedem aplicaţii permite, de asemenea,utilizatorilor să
că operatorii wireless - cel puţin cei din Statele share-uiască conţinut prin intermediul Twitter,
Unite - impun mai multe restricţii pentru În plus faţă de adoptarea şi penetrarea în creş- Facebook, Tumblr şi Instagram. Avantajul aces-
limitarea traficului de date. Dezavantajul tere a Internetului 3G, accesul la hotspot-uri tor instrumente de partajare este că utilizatorii
consumului crescut de date este că necesită ca Wi-Fi continuă să crească. De exemplu, Star- care îşi verifică pe telefon sau tabletă feed-urile
reţeaua să fie suficient de dezvoltată pentru a bucks a introdus anul trecut Wi-Fi gratuit în de pe Twitter pot găsi şi salva link-uri pentru a
suporta obiceiurile de consum ale milioanelor toate magazinele sale, devenind cel mai primi- le citi mai târziu şi pot vizualiza conţinut video
de utilizatori. tor loc de muncă neoficial. În plus, nu doar în timp ce scanează prin reţelele lor sociale.
Pagina 56 ComuniC@Ții mobile, aprilie-mai 2011