Page 54 - Revista 107
P. 54

mediatech



                                                                                     3D-TV

           Livrările globale TV 3D cresc




                 cu aproape 500% în 2011





          D Daattoorriittăă  uunnoorr  sscchhiimmbbăărrii  iimmppoorr  ttaann  --  În plus, transmisiunile 3-D vor fi tot mai dese,  depăşi pe cele de ochelari activi 3D.
                                              contribuind, treptat, la schimbarea percepţiei  Ecranele LCD, cu cristale lichide, vor rămâne
          t tee  rreeaalliizzaattee  llaa  nniivveelluull  ssttrraatteeggiiiilloorr  ddee  publice privind lipsa de conţinut disponibil în  tehnologia dominantă de pe piaţa televizoare-
          m maarrkkeettiinngg  şşii  ddee  pprroommoovvaarree,,  pprreeccuumm  format 3D, care ar face oarecum inutile tele-  lor 3D, reprezentând 83% dintre televizoarele
                                              vizoarele 3D. De la lansarea serviciilor de tele-  3D vândute în 2011, varianta cu plasmă fiind
          ş şii  aa  ssccăăddeerriiii  pprreeţţuurriilloorr  şşii  aa  ddiissppoonnii  --
                                              viziune 3D, în iunie 2010 în Statele Unite, şi  mult mai puţin adoptată. Cu toate acestea, pe-
          b bii  lliittăăţţiiii  uunnuuii  vvoolluumm  ttoott  mmaaii  mmaarree  ddee  apoi în luna octombrie a aceluiaşi an în Marea  netrarea 3D este mai mare la varianta cu plas-
          c coonnţţiinnuutt,,  lliivvrrăărriillee  gglloobbaallee  ddee  tteelleevvii  --  Britanie, peste 80 de surse de difuzare live 3D  mă, deoarece caracteristica 3D este cea prin
                                              sau conţinut TV cu plată au apărut până la  care producătorii de plasme speră că vor putea
          z zooaarree  33DD  vvoorr  ccuunnooaaşşttee  uunn  ssaalltt  ssppeecc  --  sfârşitul anului 2010, iar numărul acestora va  frâna declinul pieţei de plasme.
          t taaccuullooss  ddee  446633%%,,  aajjuunnggâânndd  llaa  2233,,44  creşte în acest an.  Cota televizoarelor 3D din piaţa globală de
                                              De asemenea, apar şi alternative la ochelarii  flat-panel va continua să crească în anii urmă-
          m miilliiooaannee  ddee  uunniittăăţţii  îînn  22001111,,  ccoonn  --  3D, necesari pentru vizionarea programelor  tori, sărind la 11% în 2011, de la 2% anul
          f foorrmm  eessttiimmăărriilloorr  ccoommppaanniieeii  ddee  cceerr  --  TV 3D. Astfel, în timp ce actualul format de  trecut, dublându-se anul viitor la 22%. Astfel,
                                              ochelari (versiunea activă) oferă o calitate mai  până în 2015, televizoarele 3D vor reprezenta
          c ceettaarree  ddee  ppiiaaţţăă  iiSSuuppppllii  IIHHSS..    bună a imaginii, o alternativă cunoscută sub  52% din livrările flat-panel. Anul acesta, di-
                                              numele de Film Patterned Retarder (versiunea  mensiunea cea mai populară a televizoarelor
          2012 va fi tot un an de creştere, respectiv cu  pasivă) va veni nu numai cu dimensiuni tot  3D va fi cea din gama 40 - 41 inchi, cu circa
          132%, ajungându-se la 54,2 milioane de uni-  mai mici, chiar de 32 de inci, dar şi cu preţuri  3,3 milioane de unităţi, urmată de gama 55 -
          tăţi. Mai mult decât atât, livrările globale vor  mai mici, ochelarii fiind mai uşor de utilizat.  59 inchi, cu 2,9 milioane de unităţi, şi de cea
          depăşi pragul de 100 de milioane de unităţi  Analiza IHS iSuppli estimează chiar că până în  de 45 - 46 inchi, cu 2,7 milioane de unităţi, se
          până în anul 2014, pentru ca în 2015 să ajun-  2015, livrările de ochelari pasivi 3D le vor  mai arată în raportul IHS iSuppli.
          gă la 159,2 milioane, faţă de cele 4,2 milioane
          de unităţi înregistrate anul trecut.
          „Brandurile de televizoare fac un efort conside-
          rabil şi îşi schimbă strategiile în acest an după
          ce în 2010 reacţia pieţei faţă de fenomenul 3D
          a fost oarecum slăbuţă, datorită reticenţei con-
          sumatorilor faţă de preţurile ridicate şi de lipsa
          de conţinut 3D. Cu toate acestea, în 2011
          brandurile promovează 3D nu ca o tehnologie
          must-have, ci ca o caracteristică pe care utiliza-
          torii şi-o doresc, o abordare similară cu cea pri-
          vind conexiunea la Internet”, explică Riddhi
          Patel, director pe divizia de sisteme TV la IHS.
          Producătorii de televizoare sunt de părere că
          această abordare de promovare a 3D-ului per-
          mite consumatorilor să decidă dacă doresc să
          utilizeze această tehnologie când sunt pregătiţi
          pentru ea, având convingerea că noul lor televi-
          zor este în pas cu moda viitorului. Abordarea
          lasă consumatorilor impresia că pot alege să
          utilizeze o tehnologie deja prezentă într-un pro-
          dus pe care l-au achiziţionat, în loc ca producă-
          torii să forţeze consumatorii să cumpere o teh-  GfK: În România s-au vândut 1.400 de televizoare 3D în 2010
          nologie pentru care nu ar fi pregătiţi.
                                               Potrivit studiului Retail and Technology realizat de compania de cercetare GfK, anul trecut s-au
                                               vândut 1.400 de televizoare 3D în România, dintre care 200 au fost cu plasmă, iar restul cu ecrane
                                               LCD. În plus, în primele două luni din 2011 s-au mai vândut aproximativ 550 de bucăţi. Analiştii
          Pentru a stimula consumatorii să cumpere te-  GfK estimează că interesul pentru 3D se va menţine şi anul acesta şi ne putem aştepta la un
          levizoare 3D, producătorii au redus preţurile,  volum de cel puţin trei ori mai mare decât cel înregistrat în 2010. Piaţa de televizoare cu ecran
          cel puţin pe piaţa americană înregistrându-se o  plat (LCD şi plasmă) din România a atins 480.000 unităţi anul trecut, conform GfK. Totuşi, Panaso -
          scădere cu 9% în luna martie faţă de februarie  nic România a anunţat că în 2010 a vândut peste 1.000 de televizoare 3D, piaţa ridicându-se la
          a.c., reduceri care vor continua şi se vor accen-  aproape 4.000 de unităţi, şi estimează că vânzările, dar şi piaţa se vor dubla anul aceasta.
          tua şi anul viitor.

          Pagina 52   ComuniC@Ții mobile, aprilie-mai 2011
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59