Piața tabletelor din regiunea EMEA (din care face parte şi România), s-a majorat cu 23,8% față de anul anterior, până la 11,9 milioane de unități în T2, potrivit celor mai noi rapoarte IDC. Este pentru prima dată în ultimii şase ani când tabletele au avut rezultate pozitive în EMEA. Acestea au înregistrat cea mai puternică creștere din 2013, când piața nu atinsese încă maturitatea pentru acest echipament mobil. Segmentul consumatorilor a fost principalul motor, cu o creștere anuală de 27,1%, nu cel B2B care se credea că este principalul segment vizat de tablete. Creşterea neaşteptată a vânzărilor de tablete a fost declanșată de pandemia Covid-19 și de nevoia bruscă a consumatorilor de a achiziționa dispozitive în scopuri de agrement și educație în timpul stării de alertă (lockdown).
Piața tabletelor din Europa de Vest a crescut cu 28,3 la sută anual în al doilea trimestru al anului, în timp ce Europa Centrală și de Est (CEE) și Orientul Mijlociu și Africa (MEA) au crescut cu 26,9 la sută, respectiv 10,8 la sută anual.
Cine sunt furnizorii de top: Samsung, Apple, Huawei, Lenovo şi Amazon
Samsung şi-a păstrat poziția de lider în EMEA, cu o performanță solidă în întreaga regiune, în special prin implementări mari în unele economii în curs de dezvoltare. Apple a rămas pe poziția a doua, determinată de popularitatea iPad-ului în rândul consumatorilor din Europa de Vest și de produsele educaționale convingătoare. Huawei și-a păstrat locul al treilea, fiind din ce în ce mai agresiv în promovarea tabletelor prin campanii promoționale și pachete de oferte. Tracțiunea în creștere pentru dispozitivele Lenovo din sectorul educației a asigurat locul patru pentru jucătorul chinez în EMEA. Amazon a beneficiat de saltul vânzărilor online în timpul stării de urgenţă pentru a recâștiga locul cinci.
Previziuni
Se așteaptă ca piața tabletelor din zona EMEA să crească cu 10,9% anual în T3 și să închidă, astfel, anul 2020 cu o creștere de 3,7% la nivel anual. Contrar așteptărilor de acum trei luni, piața nu a încetinit din luna iunie şi până în prezent. Previziunile indică un număr crescător de dispozitive casnice care vor contribui la menținerea pozitivă a celui de-al treilea trimestru din acest an.
Educația va continua să aibă un impact puternic asupra performanței tabletelor în T3, pe măsură ce numărul proiectelor de digitalizare a școlilor se va extinde. Perspectivele pentru T4 și anul 2021 rămân conservatoare, după două trimestre de livrări puternice și impactul iminent al recesiunii economice asupra cheltuielilor consumatorilor.