TotalSoft și certSIGN extind parteneriatul strategic pentru dezvoltarea de soluții de semnătură electronică. Cele două companii au dezvoltat şi lansat, în perioada de distanțare socială, o soluție de semnătură electronică pentru documentele emise de departamentele de Resurse Umane, folosind o procedură disponibilă în suita Charisma HCM și serviciul Paperless de semnătură electronică la distanță a certSIGN, auditată și certificată la nivel european.
„Soluția dezvoltată împreună cu certSIGN reduce timpul de semnare a documentelor cu până la 95%. Practic, scade timpul necesar de la 2-3 zile, la câteva minute. Cred foarte mult în acest parteneriat tocmai pentru că aduce beneficii majore clienților noștri, companii mari și foarte mari din România, cu fluxuri complexe de semnare a documentelor.”, precizează Gorkem Tursucu, CEO TotalSoft.
Atât în perioada de izolare, cât şi după, specialiștii HR trebuie să pună la dispoziția angajaților toate documentele de care au nevoie, să răspundă rapid la solicitările acestora, să poată continua procesele de recrutare și angajare, să editeze contracte de muncă și să le depună electronic la ITM. Semnătura electronică facilitează toate aceste etape. Soluția dezvoltată de TotalSoft și certSIGN asigură conformitatea cu cerințele legislației naționale și europene, iar documentele semnate electronic au valoare legală și nu necesită alte procesări pentru a putea fi transmise mai departe.
“Până acum câțiva ani, companiile foloseau semnătura electronică doar în raportările către ANAF sau pentru achiziții publice, însă criza Covid-19 a făcut ca majoritatea companiilor să folosească acest serviciu pentru a facilita lucru la distanță. Împreună cu TotalSoft ne propunem să susținem digitalizarea mediului de afaceri și eficientizarea activității prin reducerea costurilor operaționale”, menționează Adrian Floarea, CEO certSIGN.
certSIGN este principalul furnizor de servicii de încredere din România, în conformitate cu cerințele Regulamentului European 910/2014 (eIDAS), iar certificatele de semnătură electronică calificată pe care le emite sunt recunoscute în toate statele membre UE, conform declaraţiilor oficialilor companiei.
Serviciul de semnătura electronică la distanță Paperless a certSIGN este auditat și certificat ca dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat (QSCD), conform Regulamentului UE nr. 910/2014 (eIDAS), și utilizat pentru a semna documente cu valoare legală la distanță, cu efectul juridic echivalent al unei semnături olografe. Nu necesită utilizarea unui token sau instalarea unor drivere speciale, permițând semnarea documentelor de oriunde, oricând și de pe orice dispozitiv (laptop, mobil, tabletă) și garantând procesarea și stocarea sigură a datelor și un grad ridicat de protecție împotriva atacurilor cibernetice.
certSIGN este prima companie din România şi una dintre puținele la nivel european care pune la dispoziție semnătură electronică certificată QSCD, în conformitate cu Regulamentul eIDAS.