Telekom Romania introduce o nouă măsură de protecţie a clienţilor în mediul digital, pentru a împiedica fraudele prin furtul de identitate, o premieră pe piaţa telecom din România, dar şi în grupul Deutsche Telekom. Reprezentanţii operatorului precizează că prin această aplicaţie se va împiedica una dintre cele mai răspândite fraude din mediul online şi anume încheierea de abonamente pe nume reale, dar folosind fotografii şi identităţi furate.
Practic, prin noua aplicaţie este imposibil să încarci din telefon vreo imagine în formularul de abonare, pentru că fotografia este obţinută în direct, online, susţin oficialii operatorului mobil. Utilizatorul nu trebuie să descarce niciun fel de aplicaţie pentru a folosi această facilitate.
Pe scurt, dacă un client vrea să achiziţioneze un abonament cu sau fără telefon, accesând telekom.ro de pe un telefon mobil, atunci îi este solicitat să își facă un selfie şi o poză a cărţii de identitate. Aplicaţia nu acceptă încărcarea niciunui fel de documente.
De asemenea, dacă achiziţia este efectuată de pe un computer, utilizatorul primeşte un link prin sms, pentru a accesa aplicaţia online, unde va urma procedura descrisă anterior. Contractul de abonament este apoi trimis pe e-mail, iar dacă a fost comandat şi un telefon mobil, o copie pe hârtie este livrată clientului odată cu pachetul.
Gabriel Trăistaru, Director Digitalizare în cadrul Telekom Romania, precizează faptul că oricine poate încheia acum un abonament 100% digital, folosindu-și datele biometrice pentru identificare, în deplină siguranţă. Această nouă funcționalitate este mai mult folosită în domeniul fintech și este o premieră pe piaţa de telecomunicaţii din România, la fel ca şi în întreg grupul Deutsche Telekom.