Conectare
  • Acasa
  • Business
    • Agenda Digitala
    • Strategii si Politici
    • Operatori
    • 5G
    • SmartCity
    • M-Banking
    • AI/ VR/ AR/ IoT
    • Securitate
    • Furnizori
    • MWC
    • e-CAR
  • Gadgeteria
    • Smartphone-uri
    • Tablete
    • Aplicatii
    • Gaming/ eSports
    • Concursuri
    • Audio-Video
  • Gala
  • Conferinţe
  • Revista
  • Telecom TV
  • Abonamente
  • Arhiva
Conectare
Bine ati venit!Conecteaza-te la contul tau
V-ați uitat parola?
Securitate
Recuperare parola
Recuperați-vă parola
Căutați
Conectare
Bine ați venit! Autentificați-vă in contul dvs
Forgot your password? Get help
Securitate
Recuperare parola
Recuperați-vă parola
O parola va fi trimisă pe adresa dvs de email.
Revista COMUNIC@ŢII Mobile
  • Acasa
  • Business
    • Agenda Digitala
    • Strategii si Politici
    • Operatori
    • 5G
    • SmartCity
    • M-Banking
    • AI/ VR/ AR/ IoT
    • Securitate
    • Furnizori
    • MWC
    • e-CAR
  • Gadgeteria
    • Smartphone-uri
    • Tablete
    • Aplicatii
    • Gaming/ eSports
    • Concursuri
    • Audio-Video
  • Gala
  • Conferinţe
  • Revista
  • Telecom TV
  • Abonamente
  • Arhiva
Acasă Aplicatii Tech Trends 2022: Cum arată consumul noii ere Social Media şi apetitul...

Tech Trends 2022: Cum arată consumul noii ere Social Media şi apetitul românilor pentru activităţile online post-pandemice

noiembrie 15, 2022
Share
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Linkedin

    Mediul digital este în continuare omniprezent în viața oamenilor, persoanele din generațiile mai tinere (18-34 de ani) fiind în continuare cele mai pasionate de acesta și fiind într-o mai mare măsură deschise să încerce noi oportunități (consultații medicale online, Metaverse, comerț electronic). Pe de altă parte, generațiile mai în vârstă (45+) continuă să migreze lent către canalele digitale, în special pentru căutarea de informații sau pentru a accesa jocuri.

    Vă prezentăm în cele ce urmează principalele concluzii ale studiului Tech Trends 2022, realizat de agenţia de media Starcom România în perioada 17 – 20 octombrie 2022, prin metoda CAWI (Computer Assisted Interviews) pe un eșantion de 803 persoane, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet.

    Potrivit studiului, odată cu retragerea restricțiilor impuse de contextul pandemic, oamenii au vrut să profite la maximum de experiențele offline în 2022 şi astfel se observă o ușoară scădere a activității pe internet în comparație cu 2021.

    Plățile și cumpărăturile online se află în continuare în topul preferințelor pentru activitățile online ale consumatorilor.

    Popularitatea rețelei de socializare Facebook începe să scadă, în special în rândul generațiilor tinere, pe măsură ce nevoile consumatorilor se schimbă, modelând o nouă eră a Social Media. Astfel, consumatorii devin tot mai interesați de comunitățile în care pot genera conexiuni autentice. Dintre acestea, WhatsApp rămâne în topul platformelor utilizate, iar Telegram este adoptat de tot mai multe persoane, întrucât aceste spații îndeamnă toți membrii comunității să se exprime liber și să creeze conținut de interes pentru întreaga comunitate.

    Cu toate acestea, oamenii rămân interesați și ancorați în conținutul postat pe rețelele de socializare, observându-se o creștere semnificativă pentru TikTok, una dintre cele mai populare platforme de Social Media. Twitter înregistrează, de asemenea, o ușoară tendință de creștere în rândul utilizatorilor români de internet din mediul urban față de 2021.

    În ceea ce privește activitățile online cele mai populare, utilizarea aplicațiilor bancare (49%), de comerț electronic (45%) și de rețele sociale (45%) sunt în continuare pe lista prioritară pentru consumatori, devenind deja o normă a vieții de zi cu zi. În plus, aplicațiile de comandat mâncare (Glovo, Bolt Food etc.) sunt populare în 2022, deoarece consumatorii de astăzi caută comoditate și posibilități de alegere în ceea ce privește achizițiile lor.

    Cu toate acestea, oamenii par a fi mai interesați să petreacă timp în aer liber, să experimenteze lumea offline, observându-se un interes din ce în ce mai mare pentru aplicațiile care le permit oamenilor să se deplaseze: hărți / sisteme de navigare (34%) și mijloace de transport (Taxi, Uber) (29%).

    La fel ca și alte forme de media, jocurile online au devenit tot mai populare în ultimii ani, în contextul restricțiilor impuse de pandemie.

    Printre cele mai apreciate jocuri de către utilizatorii de internet din mediul urban se numără cele tip puzzle (47%), de strategie (38%) și educative (33%).

    Podcast-urile au fost fenomenul din ultimii ani, oferind consumatorilor acces la conținutul preferat în orice moment și de oriunde (de exemplu, în timp ce fac naveta, se antrenează sau fac curat în casă).

    În 2022, consumatorii își mută atenția și spre alte tipuri de conținut, observăm o tendință de creștere pentru podcasturile despre tehnologie.  

    In timp ce podcasturile de divertisment și informative își pierd popularitatea în comparație cu anul precedent, cele educative rămân o resursă bună pentru generațiile mai tinere care pot căuta alternative la trainingurile formale.

    Zoom, platforma principală de videoconferință

    Și în 2022, Zoom rămâne principala platformă de videoconferință utilizată, 67% dintre respondenți menționând că apelează la aceasta. Este urmată de Skype (40%), Meet (39%), Teams (33%) și Webex (9%).

    YouTube, în topul preferințelor privind platformele de muzică

    YouTube rămâne platforma de muzică preferată a românilor (83% dintre respondenți). La o diferență considerabilă, urmează Spotify (37%), care înregistrează o creștere semnificativă comparativ cu 2021.

    În 2022, oamenii sunt expuși din ce în ce mai mult la noile tehnologii, astfel încât aceștia încep să considere gadgeturile care le îmbunătățesc viața ca fiind ceva firesc.

    Cei mai actualizați și dispuși să integreze în viața lor de zi cu zi aceste noi tehnologii, sunt în special bărbații și persoanele din categoria de vârstă Millennials.

    Cele mai populare tehnologii în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban sunt cele care îmbunătățesc experiența utilizatorului, cum ar fi 5G (61%), inteligența artificială (55%) și electrocasnicele inteligente (54%).

    Dispozitivele inteligente de purtat sunt cele mai utilizate tehnologii și în 2022, iar interesul oamenilor pentru monitorizarea sănătății și a activității de fitness este în creștere. De asemenea, într-o eră a vitezei, tehnologia 5G pare să fie foarte atractivă pentru consumatori, adoptarea ei crescând semnificativ față de anul trecut.

    În ceea ce privește noile tehnologii care abia încep sa fie descoperite la nivel local, oamenii se declară tot mai curioși, în special față de Realitatea Augmentată, fotografii / video 360 și roboți, acestea aflându-se pe un trend ascendent.

    Cum este percepută Inteligența Artificială

    Conform studiului Tech Trends 2022, 54% dintre utilizatorii de internet din mediul urban, în special bărbați, declară că se simt confortabil să interacționeze cu branduri care folosesc Inteligența Artificială.

    Pe de altă parte, 51% dintre respondenți se arată îngrijorați de posibilitatea ca, în viitor, tehnologia să înlocuiască munca oamenilor, impactând negativ numărul locurilor de muncă disponibile.

    Tehnologiile Web 3

    Dintre utilizatorii de internet din mediul urban, 77% au auzit de cel puțin o tehnologie Web 3, criptomondele fiind cele mai aprofundate atât în rândul bărbaților (66%), cât și în rândul femeilor (54%), cu precădere din generațiile mai tinere (18-34 de ani).

    Pentru 4 din 10 utilizatori de internet din mediul urban, criptomonedele/NFT-urile reprezintă viitorul investițiilor.

    De asemenea, utilizatorii de internet din mediul urban se așteaptă ca, în Metaverse (spațiu virtual), să interacționeze cu categorii de produse/servicii precum electrocasnice, servicii bancare și modă.

    Share
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp
    Linkedin
      Articolul precedentRaport: Atacurile DDoS asupra companiilor private și instituțiilor publice au crescut cu 21% în 2022 față de anul trecut, iar cele ransomware cu aproape 18%
      Articolul următorMerchantPro: avem un Black Friday temperat în 2022, cu o creştere de sub 10%. Cyber Monday ciupeşte din faima vinerii negre
      admin

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Agenda Digitala

      Raluca NEGULESCU-BALACI, Fundaţia UiPath @ GALA LADIES 4TECH 2023: Avem un ecosistem de voluntari care ne sprijină, inclusiv pe transformare digitală, specialiști IT care...

      Agenda Digitala

      Marilena IONAȘCU, Microsoft @ GALA LADIES 4TECH 2023: Descoperim aproape săptămânal câte o companie care fie este la început de drum, fie mai avansată,...

      Educatie

      Coaliția pentru Educație analizează tranziția elevilor de la gimnaziu la liceu

      SUBSCRIBE TO YOUTUBE

      EDITIA DIGITALA

      Anul XX, Numărul 148

      Linkuri utile

      TelecomTv.ro
      SmartCity Platform
      Verificare lista firme – Confidas

      About us

      COMUNIC@ŢII Mobile Magazine is the most known information & knowledge ICT media (website, monitoring daily newsletter and online television) in Romanian Telecom, Mobile Media & Technologies.

      Mai multe…

      Contact

      Contact: redactia@comunic.ro
      Mobilink: +40.723.319.678
      Adresa: OP 22, CP 124, sector 1, Bucuresti, cod 010323

      Mai multe…

      © 1998 - 2023 Comunicatii Mobile | Designed & Developed by SoftDreams
      Manage Cookie Consent
      We use cookies to optimize our website and our service.
      Functional Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferences
      The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
      Statistics
      The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE

      Cu „Formulare electronice” din Regista puteţi trimite online cererile de eliberare...

      aprilie 9, 2020

      3 ani de Microsoft Teams, cu 44 de milioane de utilizatori...

      martie 19, 2020