Peisajul comerțului electronic se schimbă la nivel global, iar tabletele ocupă azi centrul atenției, relevă noile date de la Stocklytics.com ce anunţă o tendință surprinzătoare: ratele de conversie ale tabletelor au crescut cu un remarcabil procent de 2,7%, depășindu-le atât pe cele ale desktop-urilor, cât şi pe cele ale smartphone-urilor. Această tendinţă neașteptată denotă realitatea că tabletele sunt tot mai agreate de către consumatori, devenind un potențial jucător cheie în cumpărăturile online.
“Tabletele ar putea umple golul dintre desktop-uri și telefoane, oferind un ecran mai mare decât telefoanele pentru o experiență de navigare mai captivantă, dar rămân portabile și convenabile în comparație cu desktop-urile. În plus, progresele din tehnologia tabletelor ar putea duce la o experiență de utilizator mai fluidă, care facilitează o conversie mai mare”, susţine Edith Reads, analist financiar la Stocklytics.
Prezentare generală a pieței tabletelor
Dispozitivele mobile și desktop-urile dețin cele mai semnificative cote de piață față de tablete, cele două conducând cu 62,5% și, respectiv, 35,02%, în timp ce ultimele deţin abia 2,5%. Cu toate acestea, dispozitivele desktop și mobile au rămas în urma tabletelor priivinţa ratelor de conversie în primul trimestru al anului, situându-se la 2,2% și, respectiv, 2%. Rata de conversie a unui website pentru un anumit interval de timp poate fi măsurată ca procent din utilizatorii unici ai unui website în acea perioadă care efectuează o achiziţie online.
Inițial, conversiile desktop au fost cele mai mari, atingând un vârf de peste 3% în februarie 2023, dar au înregistrat o scădere semnificativă, stabilizându-se sub 2,5% până în octombrie, înainte de o creștere bruscă la sfârșitul lunii noiembrie 2023, urmată de un alt declin.
În mod similar, conversiile tabletelor au fost de 2,6% în februarie 2023. Ulterior, acestea au depășit conversiile desktop la sfârșitul lunii aprilie 2023, atingând un vârf de 3,1% în noiembrie 2023 și apoi stabilizându-se la aproximativ 2,6%.
În schimb, conversiile de telefoane mobile au rămas constant scăzute, în jur de 2,1%, între februarie și martie și începutul lunii mai, fără modificări semnificative. Cu toate acestea, acestea au avut o creștere vizibilă la sfârșitul lunii noiembrie 2023.
În general, aceste tendințe sugerează o schimbare în comportamentul utilizatorilor, cu o preferință tot mai mare pentru tablete și provocări persistente în optimizarea pentru utilizatorii de dispozitive mobile.
La ce să ne așteptăm în viitor de la piața tabletelor
În 2024, peisajul tehnologic este modelat de inovații, cum ar fi design-ul pliabil, vizualizarea conținutului 3D fără să afecteze ochiul uman și tehnologiile OLED avansate. Apple a lansat deja noua serie iPad Pro în luna mai, cu cel mai recent chip M4, tehnologie de afișare OLED și, posibil, cel mai subțire design Apple de până acum. Seria iPad Pro marchează prima lansare a Apple din 2022; prin urmare, se așteaptă ca produsul să crească ratingurile și vânzările generale, având în vedere că Apple a raportat deja o scădere de 16% față de an al doilea trimestru din anul trecut.
Între timp, Samsung se așteaptă să lanseze noua sa tabletă, Galaxy Tab S10, în această vară, mândrindu-se deja cu cel mai nou chip Snapdragon 8 Gen 3 și o capacitate de stocare mai bună, până la 6 GB RAM și 128 GB stocare de bază. Noile game de produse vor crește vânzările pentru ambele companii, mai ales acum, deoarece noii clienți își exprimă un interes crescut pentru tablete.