Conform unui studiu de piață recent ce vizează legătura dintre serviciile financiare și prosperitate, realizat în mai multe țări emergente, prosperitatea este mai degrabă asociată cu siguranța financiară și cu liniștea emoțională decât cu valoarea veniturilor sau cu bogăția. „Odată ce înțelegem modul în care accesul la serviciile financiare influențează prosperitatea, înțelegem și ceea ce se află dincolo de comportamentul uman și astfel facem încă un pas în demersul nostru de a construi o lume fără granițe financiare, în care cu toții putem prospera. Liderii fintech și guvernele din întreaga lume au o responsabilitate uriașă – aceea de a construi o infrastructură care să permită fiecărui individ să acceseze și să utilizeze serviciile financiare, contribuind la creșterea sentimentului de prosperitate. Tehnologia este fundamentul acestei misiuni și trebuie folosită la fiecare pas al acestei călătorii, astfel încât să oferim cetățenilor din întreaga lume cele mai bune servicii financiare”, precizează Laurent le Moal, CEO PayU.
Studiul realizat de PayU – divizia fintech și de plăți online a Prosus, un grup global din domeniul online, deținut de Naspers, arată că trei sferturi din populația din țările emergente nu consideră că veniturile și situația financiară sunt un factor decisiv pentru asigurarea prosperității. Mai mult, trei sferturi dintre respondenții cu venituri sub medie din aceste țări consideră că au o situație prosperă. În schimb, factorii care conduc spre prosperitate sunt fericirea, sănătatea familiei și a prietenilor, un loc de muncă bun și stabil și posibilitatea de a economisi suficient de mulți bani pentru viitor.
Doar 25% din populația vizată consideră că situația financiară este determinantă pentru asigurarea prosperității, procentul atingând 36% în Orientul Mijlociu și în Africa, respectiv 9% în America de Sud. Sănătatea este numitorul comun în toate regiunile emergente, fiind pe primul loc în asigurarea prosperității atât în Asia, cât și în America Latină, Africa și Europa de Est.
Studiul intitulat Barometrul Prosperității Financiare. Percepții despre Prosperitate în Țările Emergente, realizat de PayU, relevă faptul că accesul la serviciile financiare este de asemenea un factor cheie pentru prosperitate. Condusă pe un eșantion de 10.000 de consumatori, cercetarea arată că 6 din 10 respondenți cred că serviciile financiare i-au ajutat să devină mai prosperi. De asemenea, 9 din 10 respondenți au recunoscut în mod direct beneficiile serviciilor financiare, de la posibilitatea de a depune și transfera bani, până la posibilitatea de a economisi și de a acumula dobândă.
Conform studiului, oamenii pot identifica mai ușor beneficiile emoționale ale serviciilor financiare decât beneficiile practice. Spre exemplu, 99,5% dintre respondenți au recunoscut faptul că posibilitatea de a economisi bani le aduce liniște emoțională, în timp ce 97,9% au numit un beneficiu practic, cum ar fi posibilitatea de a planifica un viitor mai bun.
Deși 9 din 10 respondenți declară că au acces la cel puțin un serviciu financiar, trei sferturi din populația vizată de studiu consideră că guvernul țării este responsabil pentru îmbunătățirea acestui lucru. În regiunile cu cel mai ridicat acces la unul sau mai multe servicii financiare, cum ar fi Asia și Orientul Mijlociu / Africa, populația a manifestat o dorință crescută ca guvernul să se implice mai mult.
Despre studiu
Pentru a cerceta legătura dintre percepția despre prosperitate și accesul la serviciile financiare în țările emergente, studiul a vizat peste 10.500 de respondenți adulți din 18 țări din Africa, Asia, Europa, America de Sud și Orientul Mijlociu, distribuiți în mod egal în funcție de vârstă și sex.
Țările incluse în studiu au fost: Africa de Sud, Argentina, Brazilia, Cehia, Chile, Columbia, Grecia, India de Nord (New Delhi), India de Vest (Mumbai), India de Est (Kolkata), India de Sud (Bengaluru), Indonezia, Israel, Kenya, Nigeria, Polonia, România, Slovacia, Turcia, Ungaria și Vietnam.