PwC: Realitatea augmentată și realitatea virtuală vor transforma 23 milioane de locuri de muncă la nivel global până în 2030

Raportul ”Seeing is believing”, realizat de PwC la nivel global, arată că utilizarea pe scară mai largă a realității augmentate (AR) și a realității virtuale (VR), în domenii precum comerț, sănătate și servicii, va aduce un plus de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul global până în 2030, și va transforma 23 milioane de locuri de muncă.

Realitatea Augmentată și Realitatea Virtuală contribuie deja cu peste 46 de miliarde de dolari la PIB-ul global. Au evoluat rapid și pot fi folosite pentru a crește productivitatea, inovația și oportunitățile de a genera venituri. De exemplu retail, turism și industria auto sunt doar trei sectoare care explorează deja potențialul de a vinde și de a expune produse atât prin VR, cât și prin AR, în timp ce companiile de jocuri și divertisment utilizează tehnologia pentru a crea noi produse și experiențe. Ele pot fi folosite cu succes și în servicii medicale, dezvoltarea de produse și servicii, training și îmbunătățiri ale proceselor”, susţine Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie, PwC România. (foto)

Potrivit raportului,  AR va continua să aibă un aport mai mare la PIB-ul global până în 2030, de peste un trillion de dolari, comparativ cu VR, care va genera 450,5 miliarde dolari.

În ceea ce privește forța de muncă, în prezent, mai puțin de un milion de locuri de muncă au fost afectate de VR și AR, dar până în 2030 estimările arată că 23 de milioane de locuri de muncă vor fi transformate, în special în China, SUA, Marea Britanie și Germania.

Principalele constatări ale raportului

  • Contribuția sectorului de servicii medicale la PIB-ul global va crește cu 350,9 miliarde dolari până în 2030 prin utilizarea AR și VR. Spre exemplu, realitatea virtuală este folosită pentru a oferi studenților la medicină acces în sălile de operație și a permite medicilor să colaboreze de la distanță.
  • Contribuția programelor de training la PIB-ul global va crește cu 294,2 miliarde dolari până în 2030, ca urmare a utilizării AR și VR.
  • Utilizarea AR și VR în retail va genera un plus de 204 miliarde dolari la PIB-ul global până în 2030. Distribuitorii vor putea crea noi experiențe pentru clienți, de la camerele virtuale pentru magazinele de modă, până la aplicațiile care permit oamenilor să testeze cum ar arăta mobilierul în casa lor înainte de a cumpăra.
  • Utilizarea AR și VR în dezvoltarea de produse și servicii va aduce un plus de 359,4 miliarde de dolari la PIB-ul global până în 2030. Acesta va permite organizațiilor să colaboreze și să lucreze împreună în medii virtuale, economisind timp și bani.
  • Marile economii ale lumii vor beneficia cel mai mult din utilizarea la scară largă a acestor tehnologii. Astfel, contribuția la PIB-ul SUA ar crește cu 537 miliarde dolari, cel al Chinei cu 183,3 miliarde dolari, al Japoniei cu 143,2 miliarde dolari, al Germaniei cu 103,6 miliarde dolari și al Marii Britanii cu 69,3 miliarde dolari.