Preşedintele ADR – victima lipsei digitalizării din România – a fost oprit la graniţa cu Moldova cu un autoturism ce figura ca furat din Italia. ADR revine cu explicaţiile episodului traumatic, despre peripeţia delegației române în Moldova.

0

Echipa Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) condusă de preşedintele acesteia, Dragoş Cristian Vlad, a participat, în cadrul delegației conduse de ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, la o vizită de lucru oficială la Chișinău, la invitația vicepremierului pentru digitalizare al Republicii Moldova, ne informează oficialii ADR.

Filmul unei delegaţii de serviciu fără de noroc

„La graniță, ne-am confruntat cu o situație inedită și neplăcută: unul dintre autovehiculele delegației române, aflat în patrimoniul ADR, a fost verificat, respectiv ne-a fost comunicată informarea apăruta în sistemul informatic.

Autoturismul respectiv a trecut în patrimoniul ADR în anul 2020, ca urmare a înființării Autorității și a preluării patrimoniului instituțiilor anterioare acesteia. Trecerea în patrimoniul ADR s-a realizat pe baza unui proces verbal de predare-primire încheiat cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, care la rândul său recepționase autoturismul de la Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), odată cu desființarea acestuia din urmă.

Foto credit: Poliția de Frontieră – Republica Moldova

MCSI a primit autoturismul, cu titlu gratuit, tot de la o instituție publică, Ministerul Finanțelor, prin Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF), în patrimoniul căruia intrase ca urmare a unei decizii definitive a instanței, în 2017, ce a presupus confiscarea autoturismului. ANAF are în vigoare o procedură prin care furnizează instituțiilor publice, spre folosință, bunuri rezultate ca urmare a executărilor silite și confiscărilor.

Foto credit: Poliția de Frontieră – Republica Moldova

Din anul 2010, autovehiculul a fost înmatriculat de mai multe ori în România, fiind preluat de către ADR în luna mai a anului 2020 și folosit ca mașină de serviciu până în prezent. ADR, al patrulea posesor instituțional al mașinii, nu avea cunoștință despre faptul că autoturismul figurează într-o bază de date internațională a instituțiilor de ordine publică. Așadar, în acest moment, autoturismul trece prin procedurile legale cerute de această alertă internațională.

Foto credit: Poliția de Frontieră – Republica Moldova

Această situație confirmă necesitatea nevoii de interoperabilitate între bazele de date

În acest sens, anul acesta a fost aprobată Legea care vizează construirea Platformei Naționale de Interoperabilitate, care creează cadrul legal pentru interoperabilitatea bazelor de date ale tuturor instituțiilor statului român. De asemenea, menționăm faptul că, în anul 2023, ADR va finaliza proiectul Sistem de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE (SITUE), un proiect care va facilita interconectarea bazelor de date gestionate de statul român cu cele ale statelor membre UE. Astfel, nu ne vom mai confrunta cu asemenea situații, care derivă din lipsa digitalizării și a interoperabilității, conchide comunicatul de presă trimis de către Serviciul de Comunicare Publică a Autorităţii pentru Digitalizarea României.