Aproximativ 3,43 miliarde de persoane vor folosi rețelele de socializare până în 2023, cifra reprezentând 44,03% din populația globală estimată la 7,79 miliarde.
Cifrele din 2023 reprezintă o creștere cu 11,36% față de numărul estimat pentru 2020, respectiv 3,08 miliarde de utilizatori. Până anul viitor, aproximativ 3,21 miliarde de persoane vor folosi rețelele sociale, numărul acestora urmând a crește până la 3,32 miliarde în 2022.
În ultimul deceniu, cel mai mic număr de persoane prezente pe platformele de rețele sociale a fost în 2010 (0,97 miliarde), estimându-se astfel o creștere de 217,52% până în 2020. În 2019, numărul utilizatorilor de rețele sociale s-a situat la 2,95 miliarde, în creștere cu 6,11% față de cifra din 2018, de 2,78 miliarde.
O imagine de ansamblu asupra principalelor descărcări de aplicații pentru rețele sociale din Apple App Store arată că rețelele deținute de Facebook sunt în top. WhatsApp Messenger are cele mai multe descărcări, 8,62 milioane, urmată de Facebook ca rețea, cu 6,86 milioane descărcări. Facebook Messenger este pe locul al treilea cu 6,79 milioane de descărcări.
WeChat, cu sediul în China, are 3,3 milioane de descărcări, urmat de Telegram Messanger, cu 2,89 milioane. Discord a avut 2,09 milioane de descărcări, în timp ce QQ a avut 1,63 milioane de descărcări.
LINE se află pe locul 8 cu 1,43 milioane de descărcări. Skype para iPhone şi Google Duo au avut cele mai puţine descărcări, din cele cuprinse în analiza BuyShares.co.uk, cu 1 milion, respectiv 0,99 milioane descărcări.
În următorii ani, diferiți factori vor influența creșterea consumului de rețele sociale, analiza indicând că „În ultimii zece ani, industria rețelelor sociale s-a bazat în mare parte pe monopoluri alternative, cu creșteri extraordinare. Facebook deține majoritatea rețelelor precum Instagram și Whatsapp, care sunt populare în rândul tinerilor. Cu toate acestea, ar putea interveni schimbări având în vedere că noi platforme precum TikTok se adresează în special tinerilor”. Expansiunea smartphone-urilor va fi, de asemenea, un element important în extinderea rețelelor de socializare