Pandemia a înjumătăţit numărul donatorilor de sânge. Digi şi Asociaţia HEM reacționează cu “Fă-ți curaj! Donează și tu”

Noua campanie “Fă-ți curaj! Donează și tu”, iniţiată de grupul Digi și Asociația HEM, îi are ca susţinători pe jurnaliștii Digi24 Carla Tănasie, realizatoarea campaniei despre sănătate “Pacient în România”, Andreea Brașovean, donatoare “de cursă lungă”, Teodora Tompea, Cosmin Prelipceanu, Marius Pancu și Ioana Ciurlea, precum şi pe Sebastian Coțofană și Mădălina Petre (Pro FM), gazdele “Dimineții Blană”, şi pe Bogdan Miu, Beatrice Ghiciov și Bogdan Ciuclaru de la matinalul Digi FM. Campania se va defăşura în perioada 1 iulie – 15 septembrie 2020. „Fă-ți curaj! Donează și tu” este a doua campanie de stimulare a donării de sânge organizată de Grupul Digi. Anul trecut, 677 de angajați Digi au donat sânge pentru aproximativ 1.800 de pacienți în cadrul campaniei “Digi donează viață”, proiect distins cu mențiune la Romanian CSR Awards 2020.

Campania se doreşte a fi o reacţie proactivă la faptul că numărul donatorilor s-a înjumătățit în Centrele de Transfuzii Sangvine în lunile de pandemie COVID-19, aprilie și mai 2020, față de lunile corespondente din anul 2019. Cu doar 50.000 de donatori în plus s-ar putea rezolva problema sângelui în București, orașul către care se îndreaptă majoritatea pacienților din țară pentru intervenții și operații care le-ar putea salva viața.

“Campania Digi donează viață, pe care am derulat-o în cadrul grupului nostru anul trecut, ne-a arătat că printre colegii noștri se numără mulți donatori constanți. Rata mare de donatori viabili din rândurile celor înscriși este o dovadă că angajații noștri au grijă de starea lor de sănătate și înțeleg importanța actului donării de sânge. Sperăm ca aceste acțiuni de educare și sensibilizare să îi determine pe cei care nu au avut până acum curajul să doneze să facă acest pas. Este un act de voluntariat prin care ne oferim nouă șansa unei vieți sănătoase, dar și celor aflați la nevoie le insuflăm speranță și încredere că vor învinge suferința fizică”, a declarat Luiza Domnișoru, director Comunicare și CSR.

Președintele Asociației HEM și #bloodfluencer co-fondator „N-avem SANGE?!”, Marian Costache, a explicat care este obiectivul campaniei: « Programul național „N-avem SÂNGE?!”, derulat de Asociatia HEM, și-a propus întotdeauna să adreseze în mod direct frica, principala piedică în calea donării de sânge. Sigur că această frică poate fi rafinată. Poate fi vorba de teama de ac, de halat alb, de miros de spital sau de pierderea de sânge, pur și simplu. De fiecare dată, însă, ea funcționează la fel și produce un blocaj. Prin urmare, misiunea noastră ca agregator de comunitate este ca pe de-o parte să-i ajutăm pe cei sănatoși, dar încă temători, să se întâlnească cu acea parte din ei care s-a temut de ac, în copilărie, iar pe de altă parte să-i ajutăm pe adulții din prezent cu un scop mai înalt, pentru care merită să-și depășească și chiar să-și vindece teama ce vine din trecut. Acest scop înalt numit VIAȚA! În acest context, este absolut minunat parteneriatul cu Grupul Digi, ale cărui produse media au comunicat întotdeauna relevanța și echidistanța și ai cărui oameni au stat curajoși în linia întâi, chiar și în această pandemie pe care o traversăm”.