Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut definitiv în instanță procesul prin care a solicitat anularea unei amenzi a Protecției Consumatorilor din 2018, sancțiune aplicată pentru că a facturat un client cu aproape 1.000 de euro pentru servicii de internet în Serbia, cu toate că acesta nu se afla în țara vecină, precizează Profit.ro. În urma sesizării clientului, Protecția Consumatorilor a efectuat un control și a amendat compania cu 3.000 de lei în septembrie 2018. Totodată, instituția de control a dispus anularea facturii emisă de operatorul de telefonie mobilă pentru serviciile de internet în roaming.
Potrivit datelor din dosar, clientul se afla pe teritoriul României, într-o deplasare dinspre Slatina spre Timișoara, și, accesând serviciile de internet de pe propriul telefon conectat la rețeaua Orange, operatorul de telefonie i-a facturat acest serviciu ca și cum acesta se afla pe teritoriul Serbiei, sub formă de servicii de internet în roaming prin rețeaua Telenor Serbia, în sumă de 979,571 euro, respectiv 4.546,18 lei, precizează Profit.ro.