Noua platformă Microsoft Viva, integrată în Teams, adresează noua etapă a mediului de lucru digital, cu accent pe “employee experience”

Microsoft Viva, prima platformă de tip Employee Experience, lansată de Microsoft pe 4 februarie, integrează capacitățile de productivitate și colaborare disponibile în Microsoft 365 și Microsoft Teams.

„Am asistat la cel mai mare experiment global de lucru la distanță, care a avut un impact dramatic asupra angajaților de pretutindeni. Fiecare organizație va trebui să unifice toate aspectele privind componenta de employee experience, de la procesele de integrare și colaborare, până la învățare și dezvoltare continuă. Viva reunește toate elementele de care angajații au nevoie pentru a avea succes, încă din prima zi de lucru, fiind integrată direct în platforma Teams”, comentează Satya Nadella, CEO Microsoft, la lansarea noii platforme.

Cererea de soluții și servicii care să sprijine cultura corporativă, dezvoltarea cunoștințelor, învățarea progresivă la locul de muncă și bunăstarea angajaților a crescut, odată cu trecerea la mediul de lucru digital. De asemenea, analiștii estimează că investițiile în platformele de tip Employee Experience (EXP) se ridică la o valoare de 300 de miliarde de dolari, anual.

„Pe măsură ce piața muncii se schimbă, următorul orizont al inovației va fi definit de accentul pus pe creativitate, implicare și bunăstare, astfel încât organizațiile să poată construi culturi corporative rezistente, bazate pe ingeniozitate”, susține Jared Spataro, Corporate Vice President, Microsoft365.

Utilizând facilitățile disponibile în Microsoft Teams și Microsoft365, platforma Microsoft Viva are în centru 4 piloni (Engagement, Wellbeing, Learning, Knowledge).

Pentru început, Platforma Microsoft Viva va avea 4 module, care dispun de capabilități de la diferiți parteneri și pe care clienții le vor putea integra cu platformele pentru managementul angajaților de care dispun în prezent:

Viva Connections – o modalitate de accesare a spațiului de lucru digital, angajații având acces la comunicările interne și resursele companiei (politici, beneficii etc.). De asemenea, angajații pot adera la diverse grupuri și comunități din cadrul companiei, toate acestea fiind posibile prin utilizarea unei singure aplicații din Microsoft Teams, care poate fi personalizată.

Viva Insights – le oferă managerilor și liderilor informații utile în dezvoltarea companiei și a angajaților acesteia și astfel poate fi îmbunătățită calitatea timpului petrecut la birou: pauze la intervale regulate, consolidarea relațiilor și interacțiunilor în interiorul echipelor, continuarea procesului de învățare la birou. În acest fel, managerii și liderii vor putea observa care sunt obiceiurile și tendințele, atât la nivel de echipă, cât și de organizație, reușind astfel să traseze noi recomandări menite să sporească productivitatea și bunăstarea angajaților (toate aceste date fiind colectate respectând normele de confidențialitate). De asemenea, acest modul poate fi integrat cu platforma LinkedIn Glint, pentru a prelua feedback-ul angajaților și a avea, astfel, o imagine cât mai detaliată asupra aspectelor care trebuie optimizate sau îmbunătățite. Modulul Viva Insights poate fi integrat, totodată, și cu instrumente precum Zoom, Workday sau SAP SuccessFactors.

Viva Learning – o platformă integrată de learning, prin intermediul căreia oportunitățile de formare și dezvoltare profesională devin mai accesibile. Viva Learning pune la dispoziția utilizatorilor diferite tipuri de cursuri și conținut și poate fi integrată cu alte platforme disponibile la nivelul organizației, precum LinkedIn Learning sau Microsoft Learn, precum și cu cele de la alți furnizori (Skillsoft, Coursera, Pluralsight și edX). Este necesar ca organizațiile să găsească metode pentru a antrena angajații într-un proces de învățare constantă și pentru a-i păstra pe cei cu adevărat valoroși. În plus, un raport LinkedIn arată că 94% dintre angajați ar fi dispuși să rămână mai mult timp într-o organziație, dacă ar beneficia de programe de learning și dezvoltare.

Viva Topics – facilitează schimbul de informații și cunoștințe între angajații din organizație și folosește Inteligența Artificială pentru a identifica informațiile relevante din conversațiile și documentele disponibile în Microsoft365 sau Teams. Astfel, Viva Topics înlesnește procesul de căutare și acces la informație pentru angajați și poate fi integrat cu alte servicii de tip third-party, precum ServiceNow și Salesforce. Cercetările Microsoft arată că oamenii petrec, în medie, echivalentul a 7 săptămâni pe an, căutând sau reinterpretând informațiile de care au nevoie.