Din ianuarie 2021, clienții Digi și utilizatorii care doresc să adopte un comportament responsabil față de mediul înconjurător vor putea să contribuie la colectarea deșeurilor de tip DBA* și DEEE**, inclusiv prin intermediul rețelei de magazine Digi.
Grupul Digi a amenajat în aproximativ 25% din punctele de prezență Digi, câte un Digi CoRRRner, un spațiu special amenajate pentru colectarea deșeurilor tip DBA (baterii și acumulatori) și DEEE (deșeuri de echipamente electrice și electronice). Operatorul telecom va extinde acest proiect, pe parcursul anului, în cele 450 de magazine și în sediile sale regionale, pentru a încuraja un comportament eco-responsabil cu un sistem de colectare a echipamentelor (telefoane mobile, telefoane fixe, router-e, baterii și acumulatori etc.).
Într-o primă etapă, „Colțul reciclării” va exista în peste 100 de puncte de vânzare (aproximativ 25% din totalul acestora) din județele în care compania are cea mai mare prezență și unde partenerul care asigură colectarea, Environ, deține capacitățile necesare pentru preluarea DBA și DEEE: București, Bihor, Cluj, Timiș, Brașov, Constanța, Iași, Dolj. De asemenea, puncte de colectare au fost amenajate și în sediile principale din București.
Grupul Digi a colectat intern, în anul 2019, deșeuri care au generat următoarele cantități colectate: deșeuri de echipamente electrice și electronice valorificate (260.239 kg), deșeuri de baterii valorificate (6.998 kg).
Grupul Digi are implementat un Sistem de Management Integrat, care include și certificarea ISO 14001: 2015 Sisteme de management de mediu (recertificat din iulie 2020). Ca urmare a acestei certificări, una dintre preocupările companiei este identificarea și controlul aspectelor de mediu în toate etapele proceselor sale operaționale – proiectare, construcție și întreținere rețele de telecomunicații, distribuție de servicii de comunicații electronice fixe și mobile, achiziții, comercializare, producție de conținut audiovizual și digital, software.
Oficialii companiei anunţă că prin axa strategică de CSR #DigiBenefit, compania se angajează să fie responsabilă față de utilizarea resurselor naturale și își dorește să contribuie la combaterea schimbărilor climatice prin limitarea emisiilor de dioxid de carbon în atmosferă, atât a celor directe, cât și a celor indirecte, prin îmbunătățirea tehnologiilor și oferirea de produse performante, reducerea consumului de energie, apă, combustibili fosili, prin monitorizarea atentă a stării parcului auto.
Încă din 2012, compania este implicată și în activități de producere de energie verde. Grupul deține mai multe proiecte de generare de energie solară, în vederea reducerii și compensării în parte a costurilor pentru energia electrică utilizată în operațiunile de bază. La data de 31 decembrie 2019, proiectele aveau o capacitate totală instalată de 15,72 MW, toate fiind operaționale.
Mai precizăm faptul că în 2020, activările de facturi electronice au crescut cu peste 180% față de 2019.
La nivelul Uniunii Europene, conform datelor furnizate de Eurostat, cea mai ridicată rată de colectare a bateriilor şi acumulatorilor portabili s-a înregistrat în Croația (96%). Chiar dacă se situează peste media Europeană, România înregistrează o rată de colectare DBA de aprox. 49%.