Livrările globale de iPhone au depășit 1,6 miliarde de unități de la lansarea din 2007. Cum arată, însă, situația actuală?

Apple a lansat multe modele de iPhone, fiecare aducând îmbunătățiri precum funcții AI, un afișaj Retina și camere avansate. Aceste inovații au stabilit repere în industrie și au menținut interesul ridicat al consumatorilor, conducând la cifre impresionante ale livrărilor.

În primul său an pe piață, Apple a vândut peste 1,4 milioane de iPhone-uri. Până în 2008, compania a livrat peste 8 milioane de unități, iar până în 2010, livrările au crescut la 24 de milioane de unități, potrivit Stocklytics.com.

Între 2007 și 2010, Apple a înregistrat o creștere impresionantă de 1,614% a livrărilor de iPhone, evidențiind impactul semnificativ al dispozitivului atât asupra consumatorilor, cât și asupra dezvoltării timpurii a companiei, completează Edith Reads, analistul financiar al site-ului menționat mai sus.

Livrările de iPhone au continuat să aibă un parcurs similar, crescând rapid la 51 de milioane de unități în 2012 și ajungând la 88 de milioane de unități în 2014, o creștere de 73% în doar doi ani. Până în 2015, Apple a livrat primele 100 de milioane de unități, cu aproximativ 101 milioane de iPhone vândute numai în acel an. Aceasta a marcat începutul unei noi ere, Apple vânzând sute de milioane de iPhone-uri anual în următorii ani.

În 2023, compania a încheiat cu peste 153 de milioane de unități vândute, cea mai mare vânzare anuală de până acum. Cu toate acestea, în 2024, Apple a vândut doar 50,1 milioane de iPhone-uri în primul său trimestru, o scădere de 38% față de trimestrul precedent. Mai mult, în T2’24, livrările de iPhone au scăzut, înregistrând doar 45,7 milioane de unități, o scădere de aproape 9% față de T1.

La începutul anului 2024, cotele de piață ale Apple au scăzut în China, concurenții locali, printre care Xiaomi și Vivo, câștigând semnificativ și punând presiune pe Apple.

În T2 ’24, Xiaomi a livrat 42,3 milioane de unități, iar Vivo a vândut 25,9 milioane de smartphone-uri, înregistrând cote de piață în creștere, de 14,8% și 9,1%, față de  Apple care a ajuns la 15,8%. În plus, Oppo a vândut peste 25,8 milioane de smartphone-uri în T2, având o cotă globală de piață de 9,0%. În plus, vânzările de iPhone ale Apple au scăzut în China în urma interzicerii guvernului chinez de a se utiliza aceste dispozitive în unele instituții. Guvernul a extins interzicerea iPhone-urilor pentru lucrătorii administrației publice locale și companiile de stat pentru a contracara dependența de tehnologia din SUA, care a afectat puternic vânzările de iPhone.