“Anul 2020 a dovedit valoarea infrastructurii telecom și rolul său în susținerea economiei digitale în România. La Orange, am demonstrat încă o dată robustețea și capacitatea de inovare a rețelei, chiar și în cele mai solicitante condiții. În același timp, atingerea unui nivel de acoperire 4G a 99,2% din populație ne aduce mai aproape de scopul nostru social de reducere a decalajului digital, prin acces la o rețea de calitate, care conectează români din toate zonele.”, precizează Liudmila Climoc, CEO al Orange România, la anunţarea rezultatelor financiare pentru cel de-al patrulea trimestru din 2020.
Cifra de afaceri Orange România a crescut cu 1,4% în intervalul octombrie-decembrie, la 304 milioane de euro, în faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, susţinută de vânzările de echipamente din perioada pandemică. Cifra de afaceri totală pentru 2020 este de 1,076 miliarde de euro.
Numărul de clienţi la servicii mobile, fixe și TV a crescut cu 1% comparativ cu finalul T4 2019, ajungând la 10.727.000.
403.000 de clienți folosesc serviciile fixe în bandă largă, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.
Acoperirea 4G a operatorului este de 99,2% din populație, iar 4G+ pentru peste 65% dintre români la 31 decembrie 2020 față de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localități nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G.
Rețeaua Orange 5G era prezentă în 4 orașe în 2019, iar în 2020 conectivitatea 5G a ajuns în 15 orașe din România, capitala având o acoperire de 100%.
Ca parte a implicării sale în procesul de digitalizare a educației în România, Orange a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, pentru ca elevii să poată continua învățarea online. Acest demers este completat de cel al Fundației Orange, care a investit peste 550.000 euro în educație digitală în 2020 și a adaptat platforma de învățare Digitaliada la noile condiții de învățare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori și părinți.
În 2020, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluție constantă cu o creștere de 20% față de 2019.
Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienți, în creștere cu 50% față de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat în 2020 ducând și la o dublare a numărului de plăți efectuate cu cardurile de debit Orange Money în T4 2020 comparativ T4 2019. Din noiembrie 2020, fluxul de înrolare este 100% online în aplicația Orange Money, datorită. Astfel, numărul utilizatorilor care aleg un mod digital de înregistrare în aplicație a crescut de trei ori comparativ cu T4 2019.
În perioada octombrie-decembrie 2020 s-a înregistrat o triplare a comenzilor e-commerce față de T4 2019. Clienții au fost mult mai interesați să verifice prin platforme digitale informații despre serviciile proprii Orange, să ceară sfaturi și să facă plăți ori reîncărcări PrePay. Astfel, numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 față de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversații cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% față de anul anterior.