Grupul Digi a primit recunoaștere de tip Bronze Level (locul 3) în clasamentul Romania CSR Index 2020 (ediția a V-a), o analiză independentă a domeniului sustenabilității și responsabilității sociale corporative (CSR), în România. Digi | RCS & RDS este la prima participare în acest raport, obţinând 69 de puncte din 100.
Romania CSR Index este o analiză cu 10 categorii și 64 de indicatori despre strategia de sustenabilitate și impactul companiilor din punct de vedere economic, de mediu și social. Punctajul total este ponderat în funcție de industria din care fac parte companiile, iar raportul este întocmit pe baza activității din anul anterior (2019).
Indexul ia în considerare cele mai importante referințe din domeniul CSR: Directiva 2014/95/UE, Obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU, standardele GRI și cele impuse de organizația mondială non-guvernamentală Carbon Disclosure Project.
Cele 4 axe strategice de CSR ale Grupului Digi |RCS & RDS, alături de cele mai importante activități derulate în 2019, sunt:
- #DigiEdu – educație. Proiecte pentru sprijinirea copiilor din comunitățile dezavantajate, alături de parteneri din societatea civilă/ ONG-uri și autorități publice locale – Salvați Copiii România, World Vision România, Hope and Hopes for Children România și SOS Satele copiilor. De asemenea, compania a sprijinit prima școală smart din mediul rural, Școala din Ciugud, cu servicii de conectivitate și a susținut Olimpiada de Matematică a Satelor din România (2019, Cluj-Napoca), a premiat elevii cu rezultate bune la învățătură din Brașov, Oradea, Pitești.
- #DigiActiv – digitalizare pentru creșterea calității vieții și a incluziunii sociale. Cel mai important proiect, organizat în parteneriat cu World Vision România, a făcut ca trei școli situate în sate izolate și sărace din județele Dolj și Vaslui să fie dotate cu computere recondiționate, modemuri și servicii de internet gratuite (pentru doi ani). De asemenea, compania a sprijinit campania Mov Crăciun 2019, derulată de Hope and Homes for Children (HHC) și Digi24, prin care activitatea acestei asociații a fost adusă în atenția publicului, iar copiii din Casa de tip familial ”Cavalerii”, construită cu sprijinul finanțării obținute de acest ong, au avut parte de un Crăciun ca în familie, alături de vedetele și prezentatorii Digi24, DigiSport și DigiFM.
- #DigiBenefit – încurajarea voluntariatului și a spiritului de inițiativă. „Digi Donează Viață”, campania de donare de sânge organizată pentru prima dată în acest an cu sprijinul centrelor de transfuzii din București și locale, a adunat aproape 700 dintre angajații companiei, 558 fiind donatori viabili, ajutând astfel aproximativ 1.800 de pacienți care au nevoie urgentă de transfuzii de sânge.
- #DigiWell – sănătate și wellbeing. Maratonul București 2019 a implicat angajaţi ai companiei, inclusiv prezentatori TV și gazde radio. Ei au alergat pentru Hope and Homes for Children România, un ONG a cărui misiune este să ofere o familie și o casă pentru fiecare copil român care încă trăiește în instituții de stat. Angajații Digi s-au implicat, în 2019, şi în proiectele Casiopeea, Cursa Roz, un marș anual pentru femeile care suferă de cancer la sân. Din taxele de participare achitate pentru înscrierea la acest eveniment sportiv se strâng fondurile necesare achiziționării de proteze mamare pentru 200-300 de beneficiare, în fiecare an. Anul trecut, Grupul Digi a susținut asociația Dăruiește Viață în construcția primului spital de oncologie și radioterapie pentru copii și a devenit, astfel, acționar la Fericire.
Tot în 2019, Grupul Digi a devenit semnatar al Cartei Diversității.
Potrivit unui studiu online derulat de Digi în perioada 6-14 noiembrie 2019, pe un eșantion de 540 de respondenți, Digi a fost evaluată drept o companie „categoric responsabilă” și „mai degrabă responsabilă” de 54% dintre respondenți, în timp ce 22% au apreciat că este „mediu responsabilă”. Compania a susținut în 2019 domeniile considerate importante de către părțile interesate consultate: educație (13%), sănătate (12%), mediu (11%), 60 % din respondenți indicând că o companie responsabilă ar trebui să susțină toate cele trei domenii, alături de cultură-arte (1%) și sport (1%).