Ambasadoarele României pentru un viitor #MaiBun, #MaiDigital şi #MaiInteligent
Digital Transformation Council, Revista COMUNICAŢII Mobile şi TelecomTV organizează pe 26 martie 2021, ora 10:00, în luna dedicată Femeilor, Prima ediţie a Galei Virtuale a Excelenţelor feminine în Ştiinţă, Tehnologie şi Leadership. GALA “LADIES 4TECH” reuneşte ambasadoarele celor trei direcţii strategice amintite, atât din România, cât şi din afara graniţelor ţării, personalităţi puternice ce-şi dedică zilnic pasiunea domeniului ştiinţific, cercetării şi tehnologiei, dar şi leadership-ului – de la nivelul diplomaţiei, până la industriile high tech ce converg sub imperiul Transformării Digitale. GALA “LADIES 4TECH” este un eveniment B2B de elită şi poate să fie vizionată LIVE pe această pagină, pe Zoom (pentru invitați, parteneri şi sponsori), iar pentru audiențele digitale pe YouTube, Facebook, LinkedIn, Twitter şi pe platforma de evenimente de aici. Vă puteţi înregistra şi veţi viziona LIVE prezentările din GALA LADIES 4TECH.
Premiile “Ambasadoarele Ladies4Tech” reprezintă recunoaşterea publică a Performanţei, Excelenţei şi Dedicaţiei, fiind un catalizator exemplar pentru noile generaţii de tinere, care vor să aleagă Ştiinţa, Tehnologia şi Managementul inovator pentru viitoarele lor cariere de succes. În aceste timpuri distopice, de atomizare socială şi depreciere societală, noi propunem un exercițiu de apreciere umană, de premiere a elitelor, azi feminine, mâine ale Educației, Ştiinţei, Cercetării, Dezvoltării etc.
TEMATICĂ
– Progresul femeilor în tehnologie, între egalitate de şanse şi echitate socială
– Educația digitală: cum construim şi dezvoltăm cariere
– Şi tehnologia este o artă: de unde ne vine inspirația?
– Leadership în Transformare Digitală, 5G, Cybersecurity, Big Data, Green Tech
– România, Hub pentru cariere tech
– Realitatea virtuală şi cea augmentată, următoarele provocări industriale
– Smart Learning: Şcoala digitală rămâne o alternativă
– Tech 4Good, tehnologia în slujba comunităţii
– Smart Tech Women: Be Smart! Viitorul începe azi
– Celebrăm viziunea, performanţa, ştiinţa şi pasiunea!
Simona-Mirela | MICULESCU | Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar | UNESCO |
Luminiţa | ODOBESCU | Ambasador | REPREZENTANŢA ROMÂNIEI LA UE |
Severina | PASCU | Deputy CEO & COO | SUNRISE UPC |
Mădălina | SUCEVEANU | Director Technology, EU Cluster & Turkey | VODAFONE |
Nicoleta | MACOVEI | Director General | SNT Romania |
Gabriela | MINESCU | Corporate Affairs Manager | HUAWEI |
Adina | BALABAN | Software Project Manager | HUAWEI |
Josephin | GALLA | Managing Director SEE | SAP |
Lidia | SOLOMON | Senior Customer Marketing Manager | HONEYWELL |
Dana | POPOVICI | Regulatory, Compliance & AntiFinancial Crime | DB |
Carmen | NEAGU | CEO | GSP POWER |
Marilena | IONAŞCU | Director Educaţie | MICROSOFT România |
Gabriela | FORD | Director General | FUNDAŢIA EOS Romania |
Camelia | MARIA | Director HR | DIGI |
Steliana | MORARU | Board Member | GLOBAL WOMEN IN TECH |
Adina | PINTEA | Co-Fondator | 4MIND BENEFITS |
Alina | LUCHIAN | Academic Program Manager | SAS Romania |
Anca D. | GORON | CEO | DOORIE |
Elena | ANTONEAC | Fondator & CEO | XPATH GLOBAL |
Roxana | ONEA | Redactor Șef | Revista COMUNICAȚII MOBILE |
Ion | VACIU | Preşedinte & Moderator | DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL |
Femeile din Uniunea Europeană în sectorul Digital
Femeile sunt sub-reprezentate la toate nivelurile în sectorul digital din Europa. Deși sectorul digital se află într-o creștere accelerată, creând sute de mii de noi locuri de muncă anual, ponderea femeilor în acest sector vital este într-o continuă scădere, conform cifrelor Comisiei Europene. În ciuda cererii din ce în ce mai mari de competențe în industria ICT și a creșterii șomajului, s-a constatat că UE a suferit o lipsă de competențe digitale în 2020. Declinul începe din anul 2011 şi atinge apogeul în acest an…
Creșterea implicării femeilor în industria high-tech, ICT, poate stimula economia europeană, de aceea inițiativele Comisiei Europene încurajează femeile să joace un rol cât mai activ în Era Digitală. Cu toate acestea, tot mai puține femei sunt interesate să activeze în sectorul digital, fie că este vorba de învățământul superior, de locuri de muncă sau de antreprenoriat. Studiul Comisiei Europene ”Femeile în era digitală” (2018) confirmă această tendință negativă – doar 24 din 1.000 de femei absolvente de învățământ superior studiind în domenii legate de ICT, din care doar 6 continuă să lucreze în sectorul digital, după absolvire. Rezultatele studiului arată o scădere a acestui număr în comparație cu 2011, concluzia analizei fiind simplă: dacă mai multe femei ar intra pe piața digitală a locurilor de muncă din UE, PIB-ul comunitar ar putea crește anual cu 16 miliarde de euro. Cum putem face asta?
Acțiuni de creştere a implicării femeilor la mediul digital
Iniţiativa Comisiei Europene de implicare a femeilor în sectorul digital se concentrează pe 3 direcţii strategice:
1. Provocarea stereotipurilor digitale de gen;
2. Promovarea competențelor digitale și a educației;
3. Încurajarea creşterii numărului de femei antreprenor.
Femeile în tabloul de bord digital 2020
Tabloul de bord „Femeile în digital” (WID) monitorizează participarea femeilor la economia și societatea digitală, fiind o parte a Indicelui Economiei și Societății Digitale (DESI). Tabloul de bord evaluează performanțele statelor membre în domeniul utilizării internetului, al competențelor utilizatorilor internetului, precum și al competențelor specializate și al ocupării forței de muncă pe baza a 12 indicatori, dintre care subliniem următorii:
- Femeile sunt considerate încă a avea mai puține competențe digitale de specialitate și mai puţin capabile de a lucra în acest domeniu, în comparație cu bărbații, deoarece numai 18% dintre specialiștii ICT din UE sunt femei.
- Diferența de gen este prezentă în toți cei 12 indicatori măsurați.
- Decalajul în privinţa competențelor digitale de bază s-a redus de la 10,5%, în 2015, la 7,7%, în 2019.
- În Finlanda, Suedia, Danemarca și Olanda locuiesc unele dintre cele mai active femei din economia digitală.
- Femeile din Bulgaria, România, Grecia și Italia au cele mai puține şanse de a participa la Economia Digitală,
dacă ne referim la ocuparea forței de muncă, utilizarea internetului sau la competențe.