Frost Radar: Ericsson este lider global pe piața infrastructurii de rețea 5G

Ericsson este lider global pe piața infrastructurii de rețea 5G, în anul 2020, cât şi lider pe piața infrastructurii 4G, anunţă firma de consultanță Frost & Sullivan, prin raportul său “Global 5G Network Infrastructure Market, 2020”.

Ericsson are peste 130 de acorduri comerciale 5G încheiate cu furnizori unici de servicii de comunicații și asigură funcționarea a 83 de rețele 5G live din întreaga lume.

„Ca lider pe piața infrastructurii 4G, Ericsson pătrunde pe piața 5G cu o bază mare de clienți. Compania a reușit să-și păstreze clienții actuali dar și să atragă unii noi, având 118 acorduri comerciale 5G și 68 de contracte 5G făcute publice*. Printre clienții Ericsson se numără și unii care nu au trecut, încă, la tehnologia 5G, dar vor face acest pas în următorii ani.”, precizează Troy Morley, Senior Industry Analyst, în cadrul Frost & Sullivan Information & Communication Technology Group, legat de indicele de creştere.

În ceea ce privește indicele de inovație, Morley a precizat: „Odată cu tehnologiile 2G, 3G, 4G și acum și cu 5G, Ericsson a dovedit că are capacitatea de a-și scala inovațiile la nivel global. Compania asigură în prezent funcționarea a 72 de rețele 5G live în 37 de țări* (cel mai înalt nivel raportat public, observat de Frost & Sullivan). Compania investește sume semnificative în cercetare și dezvoltare, lucru esențial pe o piață în care tehnologia evoluează permanent. Portofoliul de produse Ericsson include toate domeniile infrastructurii de rețea 5G, precum și generațiile anterioare, iar în curând compania va oferi, pe lângă soluțiile tradiționale RAN, și soluții RAN deschise și virtuale.”

Ericsson și-a dezvoltat ofertele 5G end-to-end prin soluții soluții precum Ericsson Radio System, 5G Core, Orchestration și 5G Transport. Totodată, compania a introdus pe piață soluții software precum Ericsson Spectrum Sharing, 5G carrier aggregation și Uplink Booster, pentru a creşte acoperirea, rata de transfer către utilizatori și eficiența spectrului.

Produsele Ericsson Radio System livrate începând cu anul 2015 pot integra capabilitatea 5G New Radio (NR) prin instalarea software-ului de la distanță.

Ericsson Digital Services oferă o soluție duală 5G Core cloud native, prin intermediul căreia rețelele inteligente pot facilita digitalizarea companiilor (smarter business).

Soluția dual-mode 5G Core dezvoltată de Ericsson îmbină funcțiile de rețea Evolved Packet Core și 5G Core într-o platformă comună cloud-native, în care pot fi integrate funcțiile NR Standalone și Non-standalone 5G, plus 4G, 3G și 2G.

În luna februarie, raportul Magic Quadrant 2021 (realizat de compania independentă de cercetare și consultanță în domeniul IT Gartner) a desemnat Ericsson ca fiind lider în infrastructura de rețea 5G pentru furnizorii de servicii de comunicații.

Analiştii Frost & Sullivan precizează că raportul său vizează infrastructura 5G care cuprinde rețele de acces radio (RAN), rețele de transport și rețele de bază, care pot include la rândul lor una sau mai multe rețele edge.

Frost & Sullivan a alcătuit un top format din 20 de companii, selectate din peste 100 de actori din industrie, de la nivel mondial. Aceste companii fie conduc piața în ansamblu sau doar un segment de piață, fie au fost considerate lideri de gândire pe anumite sectoare.

Frost Radar măsoară ratele de creștere și veniturile consolidate, rezultate pe care le analizează apoi alături de alți factori, cu scopul de a putea evalua performanța unei companii în raport cu Axa de Creștere. De asemenea, Frost Radar apreciază și gradul de inovație, prin evaluarea portofoliului de produse al fiecărei companii, examinând cât de scalabile sunt inovațiile sale și analizând eficacitatea strategiei de cercetare și dezvoltare, dar și o serie de alți factori.

Indicele de creștere (GI) măsoară performanțele și istoricul unei companii, precum și capacitatea acesteia de a crea și a urma o strategie orientată spre creștere. În același timp, analizează sistemul său de dezvoltare și strategiile eficiente de marketing și vânzări axate pe specificul pieței, competitivitate și utilizatorul final.

Indicele de inovație măsoară capacitatea unei companii de a dezvolta produse/servicii/soluții (ținând cont de principalele tendințe disruptive de pe piață) care să poată fi aplicate la o scară globală și să  poată fi utilizate pe mai multe piețe, fiind în același timp aliniate la cerințele în schimbare ale clienților.

*Aceste cifre sunt cele de la momentul realizării și publicării raportului Radar, cele mai recente cifre fiind disponibile pe pagina privind contractele 5G ale Ericsson.