Ericsson creşte ţinta pe telecom la 16%-18%, pentru anul 2022

Oficialii Ericsson au revizuit obiectivele strategice de creștere și noile ținte financiare pe termen lung ale companiei, precizând că au în plan dezvoltarea afacerilor în sectorul enterprise. Anunţul a fost făcut pe 10 noiembrie, în cadrul evenimentului Ericsson Capital Markets Day 2020, Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson, precizând că în ultimii trei ani, afacerile Ericsson au crescut organic, compania redevenind profitabilă și fiind capabilă să-și atingă obiectivele financiare stabilite pentru anul 2020.

“Strategia noastră a generat rezultate care sunt o bază solidă pentru viitor și ne-au adus calitatea de lider pe piața 5G, de care ne bucurăm astăzi. Pandemia COVID-19 ne-a amintit că utilizarea conectivității radio (wireless) este fundamentală pentru a avea o dezvoltare în viitor. La nivel global, și la nivelul fiecărui sector economic, vom găsi oportunități de a veni cu inovații în fața clienților noștri, inclusiv a celor de tip enterprise. Atuul nostru este legat de creșterea economică la scară largă, iar noi putem avea un rol-cheie în acest ecosistem – de care depinde implementarea cu succes a tehnologiei 5G – format din operatori, companii și decidenți.”, a punctat şeful Ericsson.

Obiectivul de profitabilitate pe termen lung, după anul 2022, vizează o marjă EBITA (excluzând costurile provenite din reorganizarea activității) de 15%-18% la nivel de Grup. Compania își propune să atingă acest obiectiv prin creșterea profitabilității activităților la nivelul întregului Grup. Creșterea profitabilității marjei brute va fi generată de vânzările de soluții software și eficiență operațională. Compania va menține un interes sporit pe fluxul de numerar liber (înainte de fuziuni și achiziții), având o țintă de 9%-12% din vânzări.

Obiectivele de profitabilitate la nivelul grupului Ericsson, pentru anul 2022, rămân neschimbate, cu o marjă de operare de 12%-14%, excluzând taxele de restructurare.

Ținta majorată pe segmentul rețelelor de telecomunicații a fost generată de creșterea cotei de piață a companiei. Obiectivul privind marja de operare pentru anul 2022, pe segmentul rețelelor de telecomunicații, este de 16%-18% (în ascensiune față de 15%-17%).

În segmentul serviciilor digitale, restaurarea profitabilității este în continuare o prioritate. Pe fondul majorării cheltuielilor cu activitățile de cercetare și dezvoltare, precum și a declinului vânzărilor soluţiilor din generaţiile anterioare, ținta marjei de operare a fost ajustată la 4%-7% pentru 2022 (în declin față de 10%-12%).

În segmentul Managed Services, creșterea planificată a marjei va fi realizată prin intermediul investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării, în soluții de Inteligență Artificială și automatizare. Pentru anul 2022, ținta pentru acest segment a fost majorată la 9%-11% (de la 8%-10%).  

În segmentul Emerging Business & Other, prioritatea rămâne pe înființarea unor noi direcții de business, care să aibă o creștere organică. Creșterea veniturilor va fi realizată prin intermediul noilor produse 5G și IoT dezvoltate de companie, dar și prin achiziția Cradlepoint.