Page 37 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 148
P. 37

Piaţa emuncii | comportamentul utilizatorului


                  „Tehnologia mobilă a transformat
                  modul în care lucrăm și ne comportăm,
                  atât în interiorul, cât și în afara biroului.
                  Noi numim acest fenomen Blurred World
                  – Lumea Neclară, unde totul, de la orele
                  de muncă și până la design-ul birourilor
                  noastre, evoluează, deoarece dispozitivele
                  mobile transformă spa iile de lucru, via a
                  personală și comportamentul în concepte
                  din ce în ce mai neclare”, precizează
                  Alexandru Costache, SEROM IM Head
                  of Product Management, în cadrul
                  Samsung România.


                      Studiul a mai eviden iat și faptul că
                    românii au ore relativ conven ionale
                    de venire și plecare de la muncă fa ă de
                    restul Europei. În acest sens, 42% încep
                    între 8 și 9 diminea a, 27% termină între
                    4 și 5 seara, iar 14% pleacă de la muncă
                    abia la 7 seara.

                      Tiparul unei săptămâni de muncă la
                    români este următorul: 25,5 ore de lucru
                    într-o loca ie fizică, 1,8 ore de navetă,
                    4,3 ore de lucru de la domiciliu (media
                    UE: 1,5 ore), 0,7 ore de lucru într-o
                    cafenea/restaurant, 1 oră de lucru într-
                    un parc/spa iu în aer liber și 11,7 ore
                    într-un spa iu de lucru cu al i colegi
                    (media UE: 7,7 ore).

                      Când vine vorba de productivitate,
                    responden ii români spun într-o
                    propor ie de 81% că se simt mai eficien i
                    când se află la locul de muncă fizic și
                    numai 12% se simt mai productivi când
                    lucrează de acasă. Cu toate acestea,
                    ideea de flexibilitate la muncă în ceea ce
                    privește spa iul din care se poate lucra,
                    îi face pe 71% să creadă că pot fi mai
                    productivi.

                      Cu legea GDPR aflată acum în vigoare
                    în întreaga Europă, în elegerea modului
                    în care comportamentele umane la
                    locul de muncă influen ează utilizarea
                    datelor, securitatea și via a privată
                    este importantă. Întreprinderile
                    trebuie să știe că pot păstra intacte
                    confiden ialitatea și siguran a datelor
                    for ei de muncă, oricând și oriunde își
                    folosesc telefoanele mobile.

                      Subiectul General Data Policy Regulation
                    - Regulamentul general privind protec ia                               Studiul a fost realizat pe un eşantion
                                                                                               de 5005 respondenți în Europa,
                    datelor a ocupat o mare parte din   Ce este interesant aici este faptul că în   aproximativ câte 500 de persoane din
                    newslettere și mesajele din online din   România s-a înregistrat cel mai mic procent   fiecare țară în care s-a implementant
                    ultima perioadă. În România, 92% dintre   de oameni care sunt de acord cu faptul   studiul. Participanții au fost persoane cu
                    oameni au auzit despre GDPR, iar dintre   că GDPR va afecta modul în care folosesc   vârsta de peste 18 ani care lucrează cu
                    aceștia, 48% cred că în eleg bine ce   tehnologia mobilă la muncă, și anume   normă întreagă, cu jumătate de normă sau
                    înseamnă acest concept.         22% (media UE 50%).                   desfășoară o activitate independentă.

                                                                                      septembrie-noiembrie 2018   www.comunic.ro  35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42