Patru lideri europeni în ecommerce, cumulând aproximativ 30.000 de selleri online – eMAG (România), Cdiscount (Franța), ePrice (Italia) și Real.de (Germania) anunță lansarea International Marketplace Network (IMN), o platformă nouă prin intermediul căreia sellerii vor avea acces la o piață de peste 230 de milioane de potențiali clienți. „Credem că IMN reprezintă o oportunitate mare pentru oricare dintre sellerii noștri care doresc să înceapă să vândă cross-border. eMAG Marketplace își continuă astfel demersul de a dezvolta proiecte care să aducă valoare adăugată sellerilor români, dar și de a consolida ecosistemul pentru comerțul online pe care l-a construit. În plus, datorită IMN, clienții din România vor avea acces la o gamă de produse și mai variată decât până acum”, precizează Florin Filote (foto), director eMAG Marketplace.
IMN oferă o interfață care conectează cele patru platforme Marketplace, pe care sellerii o pot folosi ca unic punct de lucru pentru a-și sincroniza ofertele, simplu si eficient, pe fiecare dintre cele patru platforme, în mod securizat și în timp real. IMN reprezintă o modalitate rapidă pentru selleri de a-și extinde afacerile în Europa, fără costuri suplimentare.
Pentru clienți, IMN reprezintă o modalitate de a accesa o gamă mult mai mare de produse și servicii localizate în țara de origine, la prețuri competitive.
„Până acum, sellerii care voiau să acceseze mai multe platforme de tip Marketplace din Europa erau nevoiți să-și listeze separat produsele pe fiecare platformă disponibilă din țările în care doreau să vândă. IMN este un pas înainte pentru întreaga industrie și un progres tehnologic major. Noua rețea se pliază perfect pe dorința Cdiscount de a ajuta întreprinderile mici și mijlocii să iasă online și să crească accesând piața europeană. De asemenea, cred că este o realizare importantă la nivel european, care subliniază caracterul dinamic și inovator al rețelelor de comerț online de tip Marketplace”, precizează Emmanuel Grenier, CEO Cdiscount.
IMN este un proiect inovator care favorizează dezvoltarea pieței unice digitale, în linie cu dorința Comisiei Europene. Această inițiativă va duce beneficiile comerțului online la un număr mai ridicat de europeni, permițându-le accesul la un număr mai mare de categorii de produse. Odată cu lansarea IMN, consumatorii europeni vor avea acces la o gamă mai variată de produse și servicii. Mai mult, alte platforme de tip Marketplace din Europa și-au exprimat interesul de a face parte din IMN.
„Suntem mândri să fim parte din această rețea. Împreună am reușit să dezvoltăm o soluție care elimină barierele de intrare și costurile pe care ar trebui să le suporte un comerciant care își dorește să intre pe piețe noi și să rămână, în același timp, independent. Fiecare dintre noi joacă un rol-cheie în țara de origine, fapt ce ne permite să acordăm asistență fiecărui seller în propria limbă, astfel încât să îi ajutăm să aibă succes. Pentru un jucător ca ePRICE, IMN este modalitatea potrivită de a oferi soluții de creștere și export IMM-urilor din Italia și din Europa aflate în căutarea unui canal de vânzare integrat în afara țării”, precizează Leonardo Costa, Director ePRICE Marketplace.
„IMN este o expresie a Europei fără frontiere și a comerțului online fără granițe”, precizează Patrick Müller-Sarmiento, CEO real. „Interesul retailerilor pentru platformă este foarte mare, iar primii 100 de selleri care au fost integrați în faza de testare au înregistrat deja creșteri semnificative. Prin conectarea platformelor locale de tip Marketplace prin IMN, sellerii vor câștiga mai multă independență față de canalele ce provin din afara Europei și vor avea o creștere sustenabilă”.
Într-o primă fază, platforma pe care s-au efectuat primele teste în 2018 va rula într-o versiune beta. În următoarele luni, efortul va fi concentrat asupra dezvoltării infrastructurii platformei, dar și asupra atragerii de noi platforme de tip Marketplace și de selleri (peste 100 de selleri au testat deja cu succes până acum versiunea beta).
Înființarea IMN a primit avizul autorităților de Concurență din toate cele patru țări din care provin cele patru companii-membre ale alianței.