Integratorul Datanet Systems lansează propriul Network Operations Center (NOC), disponibil pentru organizații din România și din afara țării, în urma unei investiții de peste 1,5 milioane de euro, alocată dezvoltării unei echipe specializate, programelor de training și certificare, precum și creării unor proceduri operaționale aliniate la standardele ITIL, integrate cu platforme și unelte de monitorizare și administrare de ultimă generație.
Dragoș Stroescu, Director Executiv, Datanet Systems, precizează că „Gestionăm deja infrastructuri și servicii mobile 3G/4G/5G și asigurăm suport pentru un parc de peste 50.000 de echipamente, prin urmare lansarea propriului NOC a fost un pas firesc. Este o investiție pe termen lung în oameni, echipamente de laborator și stocuri de echipamente de schimb, distribuite pe teritoriul României, care depășește 1,5 milioane de euro, dar care va aduce o valoare adăugată clienților.”
Echipa NOC Datanet are 12 specialiști, iar serviciile sunt disponibile 24/7, pe întreg teritoriul României, dar și la nivel internațional, fiind bazate și pe un sistem de inteligență artificială dezvoltat intern. Noul centru vizează reducerea riscului de întreruperi și pierderi operaționale, asigurând repunerea în funcțiune a infrastructurilor de comunicații în maximum 4 ore, iar în anumite condiții chiar în 2 ore, susțin specialiștii companiei.
NOC-ul Datanet oferă mentenanță preventivă, operarea rețelelor mobile 3G/4G/5G, precum și gestionarea completă a ciclului de viață al serviciilor utilizatorilor finali, inclusiv a SIM-urilor. Se urmărește astfel maximizarea disponibilității serviciilor asociate rețelelor de date și voce, indiferent de complexitatea infrastructurii, cu posibilitatea extinderii suportului prin intervenții on-site realizate de echipele Datanet din punctele de lucru distribuite la nivel național.
„Prin lansarea propriului NOC, oferim clienților din România și din Europa o soluție completă pentru menținerea disponibilității și a siguranței rețelelor critice. Expertiza echipei noastre asigură timpi de reacție garantați și ne permite să intervenim rapid și eficient, indiferent de complexitatea rețelei sau de locația clientului. De asemenea, la serviciile NOC putem adăuga intervenții on-site și servicii de Security Operations Center, care adaugă o dimensiune esențială de securitate cibernetică. Avem un nivel ridicat de flexibilitate în configurarea pachetelor de servicii pe cerințele oricărui client, pentru ca aceștia să obțină nivelul de reziliență dorit.”, mai punctează oficialul companiei.
Serviciile SOC, oferite de Datanet prin intermediul grupului Soitron, disponibile la nivel european încă din 2018, completează capabilitățile NOC, prin monitorizare cibernetică 24/7, vulnerability scanning, incident response și threat intelligence. În 2023, veniturile din servicii SOC la nivelului Grupului Soitron au înregistrat o creștere de 144%, ajungând la 768.000 euro, pe fondul cererii ridicate venite din partea administrațiilor locale, sectorului medical, infrastructurilor critice și domeniului energetic. Tot în 2023, cu sprijinul Uniunii Europene, Soitron Group a lansat SOCulus, o platformă de detecție de nouă generație, care ridică nivelul de protecție cibernetică.