Wild set of tp porn videos on PornsOK.com Cel mai bun cazinou online din Moldova - 1win immediate bitwave Library zlib

Din păcate, PNRR este perceput ca un panaceu, toate proiectele existente au fost reorientate către PNRR. Văd o încetinire a pieţei cu 6-8 luni. E momentul ca sectorul public să intre pe piață și să intervină. Singura variantă pentru a accesa fondurile din PNRR este coopetiția, nu competiția – Sergiu RUSSU, ORACLE România @ DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2021

Sergiu RUSSU – TECHNOLOGY SALES LEADER – ORACLE România @ DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2021, organizat de DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, REVISTA COMUNICAŢII MOBILE şi TELECOMTV.RO pe 25 iunie 2021

Din perspectiva noastră, transformarea digitală este o călătorie și, din acest motiv, trebuie să articulăm foarte bine destinația, să știm foarte bine unde vrem să ajungem și, în funcție de aceasta, vom putea să ne alegem partenerii de drum.

Din punctul nostru vedere, trasformarea digitală s-a întâmplat peste noapte. Oracle are în România peste 5.000 de angajați, suntem cel mai mare angajator IT la nivel local, și pentru noi, când pandemia s-a declanșat, printr-o decizie simplă am trecut la modul de lucru de acasă. Am reușit să trecem rapid la acest mod de lucru pentru că am fost echipați să-l facem. Toate operațiunile Oracle România se desfășoară în cloud, fapt ce ne-a permis să luăm ușor decizia de a trece la alt mod de lucru, ne-am adaptat foarte ușor la schimbare.

În situația actuală, cea mai importantă trăsătură este agilitatea. Orice altceva poate fi copiat, replicat. Agilitatea este capabilitatea de a înțelege ce se întâmplă în piață și capabilitatea de a răspunde la realitatea pieței. De multe ori, realitatea pe care noi o percepem este diferită de realitatea din piață și de aceea suntem puși în situația să luăm decizii greșite.

Suntem o organizație mare, responsabilă, bine ancorată în realitatea din România și nu procedăm, atunci când vrem să replicăm aici ceva din afară, printr-un simplu copy/paste.

Niciodată nu am luat decizii în funcție de trendurile globale, lucrurile au fost adaptate întotdeauna la piața locală.

Din punctul nostru de vedere, ceea ce am făcut în minutul 1 după ce am schimbat modul de lucru şi am trecut la remote work, am exploatat pe cât se poate faptul că lumea a fost foarte disponibilă în zona de online. Am descoperit că este mult mai ușor să aduci lumea într-o platformă digitală decât să organizezi întâlniri face to face. Astfel, cu o cadență foarte mare, respectiv două evenimente pe săptămână, am încercat pe cât se poate să educăm zona noastră de clienți, am făcut lucrul acesta alături de partenerii noștri, cum ar fi S&T România și pare că încep să se vadă rezultatele.

Am avut discuții la nivel de business, discuții referitoare la tehnologie, am dat cât se poate din timpul nostru către piață și sperăm ca am făcut-o într-un mod cât se poate de eficient.

Ar trebui utilizate platformele existente și modernizate. Dacă vrem să rescriem tot, să demarăm niște proiecte naționale complexe de la zero, nu va fi posibil să cheltuim la timp banii din PNRR.

În privința unui sfat pentru PNRR, m-aș referi la context. Din păcate, PNRR este perceput ca un panaceu. Practic, toate proiectele și inițiativele existente pe piață au fost reorientate către PNRR. Orice finanțare care vine din zona UE presupune o componentă destul de complexă de atribuire de timp, nu vedem cum s-ar putea să fie investită în piață mai devreme de 6-12 luni. Ne așteptăm ca primele rezultate pe care să le vedem în urma investițiilor PNRR să apară peste trei ani de zile.

Orizontul de timp în care fondurile din PNRR trebuiesc alocate și cheltuite este de trei ani, plus doi ani de implementare. În lumea IT-ului, 5 ani, luând în calcul și procesele de achiziție publică, este un orizont de timp foarte scurt.

Recomandarea mea, pentru a eficientiza, ar trebui utilizate platformele existente și modernizate. Dacă vrem să rescriem tot, să demarăm niște proiecte naționale complexe de la zero, nu va fi posibil să cheltuim la timp banii din PNRR.

Din acest motiv recomand să fim agili, să folosim inteligent ce avem și să modernizăm pentru a fi mai eficienți.

Oracle România și alți parteneri din industria IT au transmis poziția noastră și punctul nostru de vedere cu privire la cele mai bune recomandări pentru diferite proiecte critice. Printre acestea se numără cloud-ul guvernamental și cartea de identitate electronică. Ne bucură faptul că punctul nostru de vedere a fost luat în calcul și mulțumim.

Tehnologia Oracle stă la baza soluțiilor de la Ministerul Finanțelor, de la Registrul Comerțului. Majoritatea registrelor din România funcționează pe tehnologie Oracle. Portofoliul companiei noastre este foarte vast, dar din perspectiva managementului datelor, de 44 ani știm cu toții că Oracle a fost lider în zona asta. Avem peste 400.000 de clienți în zona bazelor de date.

În momentul de față, colectarea taxelor din România se face prin intermediul unor soluții bazate pe tehnologia Oracle, este o platformă foarte avansată, care va avea nevoie de un refresh tehnologic, poate de funcționalități noi, poate o abordare mai modernă pe zona de trezorerie, pentru că trezoreria trebuie văzută ca o bancă.

În România, în urmă cu ceva ani, Oracle a avut prima instalare a tehnologiei Exadata, o premieră mondială. O altă premieră este că Oracle este în prezent singura companie care oferă produsele, aceleași produse, în trei modele de deployment. Salutăm, astfel, decizia Imprimeriei Naționale, primul client din zona publică care a instalat tehnologia Exadata Cloud at Customer, unul din cele trei modele de deployment. Este vorba de o platformă care deservește tipărirea și managementul timbrelor de țigarete.

Cel mai mare avantaj obținut a fost faptul că Imprimeria Națională plătește platforma din încasările obținute. Instituția plătește lunar, nu presupune investiție în avans, nu presupune resurse interne și costuri generate de echipe care să întrețină această platformă. Este o platformă administrată de Oracle, întreținută de inginerii noștri. Imprimeria Națională rulează doar aplicația proprie pe această tehnologie, restul e treaba Oracle România. După ce încasează banii, Imprimeria Națională achită serviciul primit către Oracle România.

Ministerul de Finanțe din Grecia a implementat recent soluții bazate pe Exadata Coud at Customer.

Din perspectiva Oracle, dacă vorbim de cloud-ul guvernamental, cea mai rapidă abordare ar fi implementarea unui dedicate region. Nu cred că, dacă Guvernul s-ar apuca azi de cloud-ul guvernamental, proiectul va fi gata mai devreme de 2-3 ani. Dacă apelează la noi, cu experiența și know-how-ul nostru, în 6-9 luni putem pune pe picioare un data center, pe care noi îl administrăm, iar Guvernul va plăti doar ce va consuma.

În opinia mea, ar trebui făcută o fotografie a pieței existente și în viitorul data center ar trebui să se regăsească toate tehnologiile. Sectorul public utilizează tehnologii IBM, Microsoft, Oracle, există un echilibru dat de piață. Singura variantă pentru a accesa fondurile disponibile prin PNRR este coopetiția, nu competiția. Altfel, începe o luptă de guerilla între marii vendori și lucrurile nu vor avansa. Statul român are o oportunitate și ar trebui să ne uităm în curtea noastră și să construim, să îmbunătățim ceea ce am făcut până acum. Dacă începe o luptă pentru a acapara piață, Oracle să intre în zona Microsoft, Microsoft în zona IBM, lucrurile nu cred că vor avansa foarte repede.

Nu sunt foarte optimist cu privire la evoluţia transformării digitale în România. Piața IT ne-a obișnuit cu o evoluție ciclică. În momentul de față, companiile au investit și au ajuns la un punct de maturitate, deja s-au adaptat la situația curentă a pieței, este momentul în care sectorul public să intre pe piață și să intervină. Din păcate, văd o încetinire până când fondurile din PNRR vor fi lansate și utilizate în piață, deci văd o încetinire 6-8 luni de zile.

Ca focus, pe lângă zona de cyber security, accentul va fi în zona consumului de date.