VIDEO Conferinţa e-IDENTITY 2020: Eduard MAXIM, CMO PaybyFace – Facem mutarea de la cash la noi forme de plată, înlocuind chiar şi cardurile. Putem sprijini autoritățile locale în direcția introducerii identității electronice.

Digital Transformation Council şi Revista COMUNICAŢII Mobile, cu participarea CIO Office – Guvernul României, au organizat, pe 15 octombrie, Conferinţa e-IDENTITY – Primul pas către transformarea digitală ireversibilă a României, exact la o lună după discursul privind starea Uniunii Europene. Atunci, președintele CE, Ursula von der Leyen, anunța propunerea Comisiei Europene pentru o identitate electronică europeană sigură în viitorul apropiat. România are mai puţin de un an (august 2021) până când trebuie să adopte noile cărţi de identitate eID, fără de care niciun cetăţean nu va mai putea călători în statele UE. Vom vedea dacă termenele europene se vor respecta…

Eduard MAXIM, Chief Marketing Officer, PaybyFace:

“Vreau să vă prezint proiectul PayByFace (PBF), în care fața unei persoane devine un card virtual, un identity card. Proiectul se află deja deja în România, în peste 20 de locații, din care 6 sunt active, și permite comercianților să poată face ofertări directe clienților atunci când achită banii pe mărfurile cumpărate. România este un proiect pilot pentru PaybyFace, pe care o vedem o aplicație internațională.

În prezent, avem circa 200 de utilizatori înrolați în platforma PaybyFace.

Povestea PayByFace a început în urmă cu trei ani, conducerea companiei având ca obiectiv identificarea unui nou layer de plată, care să fie mult mai ușor de folosit atât de comercianți, cât și de clienți. Paybyface este o platformă biometrică dezvoltată de români.

Obiectivul nostru pe termen lung este să ajutăm mutarea de la cash către forme mult mai simple de plată, inclusiv dincolo de cardurile curente de plată, pentru că aceste carduri generează foarte mult plastic, sunt circa 4,6 miliarde de carduri produse anual, adică aproximativ 250 milioane de tone.

PaybyFace a pornit într-un context în afara COVID-19, dar declanșarea pandemiei a dus o realitate căreia comercianții trebuie să îi facă față. 

Timpul pierdut la casă înseamnă un cost atât pentru comercianți, care vor să rezolve cât mai mulți clienți în unitatea de timp, cât și pentru clienți, care vor mai mult timp pentru familie. La nivel de comerciant, o casă de marcat care permite un număr mai mare de clienți îi aduce venituri mai mari.

Platforma PaybyFace are o viteză de autentificare sub o secundă. Clientul are control total asupra informațiilor legate de persoana sa – date despre card, date despre fața utilizatorului – acestea rămân în telefonul clientului. 

PaybyFace nu face decât o convertire încriptată a informațiilor din template-ul utilizatorului, care ajunge pe tabletele din magazine. Există trei layere de securitate pe aplicația PBF, se poate face identificare cu un grad foarte ridicat de siguranță chiar și în cazul persoanelor cu mască pe față.

De asemenea, în aplicație se poate vedea chitanțele în format digital.

În măsura în care există interes și suntem solicitați, putem sprijini autoritățile locale cu expertiza noastră în direcția introducerii identității electronice.”