Cifra de afaceri a Orange România scade în T4 2022, cât şi la nivelul întregului an faţă de 2021. Liudmila Climoc, CEO: Anul 2022 a fost imprevizibil, dar Orange a reconfirmat că este rețeaua #1 şi are cel mai mare portofoliu de spectru

Grupul Orange România a înregistrat o cifră de afaceri[i] consolidată de 403 milioane de euro[ii] în intervalul octombrie – decembrie 2022, în scădere cu 5,8% față de aceeași perioadă a anului anterior. În 2022, cifra de afaceri este de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% față de perioada similară din 2021. Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii, se precizează într-un comunicat de presă al operatorului.

La 31 decembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,1 milioane de clienți[iii], servicii fixe în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.

Liudmila Climoc, CEO Orange România, caracterizează anul 2022 ca fiind imprevizibil, „ce ne-a schimbat multora paradigma personală și profesională, dar și un an plin, marcat de borne importante și de o serie de realizări ce au venit în urma eforturilor noastre intense:

  • am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat;
  • ne-am consolidat poziția strategică în spectru în urma licitației;
  • am ajuns cu #5G în 25 de orașe;
  • s-a reconfirmat că suntem rețeaua #1;
  • ne-am implicat și mai mult în zona de #CSR;
  • serviciile digitale au câștigat teren;
  • echipele noastre au fost relocate în noi sedii.”

În urma licitației de spectru din T4 2022, Orange devine operatorul din România cu cel mai mare portofoliu de spectru și își reconfirmă poziția de lider în calitatea serviciilor mobile și fixe, precum și ambiția de a fi alegerea #1 pentru soluții sustenabile de conectivitate și servicii digitale integrate, susţin oficialii operatorului. În același timp este compania cu cele mai mari investiții în infrastructura de comunicații locală, taxele de licență, pentru achiziționarea acestor drepturi pe 25 de ani, ridicându-se la 264,6 milioane €.

Din T4 rețeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava și Târgu Mureș, iar numărul orașelor cu conectivitate Orange 5G ajungând la 25.

Anul trecut, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populație.

Oficialii Orange reiterează performanțele proprii rețele, Orange fiind desemnată pentru al nouălea an consecutiv de auditorul independent LCC International drept cea mai rapidă rețea mobilă și cea mai rapidă rețea 5G din România. Totodată, în urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® obținute pentru operatorii români în T3-T4 2022, Orange România a fost desemnată cea mai rapidă rețea fixă.

Veniturile din IT&C ale diviziei Orange Business Services au crescut cu 26% față de T4 2021. De asemenea, Orange a extins în 2022 portofoliul de servicii avansate oferite companiilor prin lansarea unei platforme automatizate de detecție a vulnerabilităților, extinderea serviciilor profesionale pentru cloud și integrarea vocii fixe în platformele de colaborare.

În privinţa proiectelor de reciclare, recondiționare, reparare și recumpărare a telefoanelor vechi, menţionăm că 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul Orange de economie circulară ”Re” pe parcursul întregului an 2022.

Inițiativele dedicate protejării mediului și reducerii amprentei de CO2 au fost continuate și de YOXO, prin implicarea clienților în plantarea a 2 hectare de pădure, în Călugăreni, județul Giurgiu.

În același timp, pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru creșterea procentului de energie verde folosit în rețea. Primele centre de interconectare comunicații din program sunt în Constanța și Brașov, pe acoperișul cărora s-au instalat și dat în funcțiune panouri solare a căror producție anuală de energie estimată este echivalentă cu consumul anual mediu de 100kWh/lună al ~110 gospodării.

Orange România, în parteneriat cu Fundația Orange și Simplon România, a derulat în T4 2022 a noua ediție a programului de educație digitală SuperCoders, la care au luat parte 2300 de copii. Digitaliada, program de educație digitală derulat și implementat de Fundația Orange România în școli din 34 de județe și la nivel național prin hub-ul www.digitaliada.ro, a ajuns în T4 la 51 de noi școli incluse în program, peste 12.000 de elevi primind acces în acest trimestru la conținutul online disponibil pe platforma dedicată.

Clienții Orange au beneficiat de oferte exclusive în magazinul online Orange, iar vânzările în ecosistemul digital au înregistrat o creștere de peste 50% față de T4 2021. În septembrie, la un an de la achiziția Orange Romania Communications, clienții au putut folosi o singură aplicație My Orange pentru a-și gestiona serviciile Orange România și Orange Romania Communications.

În 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil în aplicația mobilă și au fost introduse noi beneficii precum secțiunea YOXO Dealz, aplicația având cel mai bun rating din magazinele de aplicații din România, conform oficialilor Orange. Toate acestea au dus la o bază de clienți aproape dublă față de 2021.

La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creștere din punct de vedere a tranzacțiilor efectuate de către clienți, care au crescut de peste 2 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacțiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plățile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienților.

[i] Începând cu 17.02.2022, ca urmare a achiziției a 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe Orange Romania Communications, Orange România a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange și pentru a avea același referențial între Orange România – Orange Romania Communications.

[ii] Perimetrul de consolidare al grupului de companii conține Orange România, Orange Romania Communications și Orange Money. [iii] Clienții sunt considerați RGU – unități generatoare de venituri, iar baza de clienți este consolidată.