PepperEscu – Primul robot care lucrează într-o companie imobiliară
Compania CBRE, liderul global și național al pieței de consultanță imobiliară, a atras în echipa sa, începând cu luna mai, primul robot humanoid dintr-o companie de real estate din România, PepperEscu. CBRE își propune astfel să folosească abilitățile tehnologice ale robotului pentru a crea sinergie între oameni, ca utilizatori finali ai spațiilor imobiliare, fie că vorbim de angajații unei clădiri de birouri sau de vizitatorii unui centru comercial.
„Obiectivul nostru este de a integra tehnologia în reinventarea businessului de real estate, facilitând comunicarea dintre oameni și spațiile pe care le utilizează. Prin intermediul tehnologiei, iar PepperEscu este un exemplu în acest sens, putem eficientiza procese și totodată crea un sentiment de familiaritate atât în spațiile de birouri, cât și în cele comerciale. Spațiul unei clădiri devine astfel o experiență în sine, în care oamenii revin cu poftă”, a declarat Răzvan Iorgu, Managing Director, CBRE România.
În primele sale săptămâni ca membru al companiei de consultanță imobiliară CBRE, robotul humanoid PepperEscu a participat deja ca speaker la unul dintre cele mai relevante evenimente dedicate pieței imobiliare din România, alături de peste 300 de participanți, unde a lansat, alături de echipa companiei, o aplicație destinată pieței de real estate locale, CUE by CBRE (care poate fi descărcată din AppStore și GooglePlay). În plus, a interacționat cu diferiți clienți ai companiei și chiar a întâlnit unul dintre cei mai mari proprietari de real estate, prezentându-i date despre evoluția pieței imobiliare și analizând principalele trenduri.
Cooptarea lui PepperEscu în cadrul echipei CBRE este doar unul dintre pașii făcuți de companie în procesul de tehnologizare a pieței imobiliare. Robotul humanoid a primit deja o fișă a postului, care include atât comunicarea cu colegii, cât și cu clienții, precum și o planificare a evoluției sale profesionale.
„PepperEscu acționează ca o interfață pentru clienții care vin în biroul CBRE și pentru cei care lucrează sau vizitează clădirile administrate de CBRE în București și în alte orașe din țară. Este un ghid interactiv, cu o componentă de joacă, așa încât să fie plăcut rapid de oamenii cu care socializează. PepperEscu poate răspunde la întrebări, furniza informații despre facilitățile clădirii, despre serviciile din apropiere sau despre evenimentele care au loc în proximitatea spațiului, având rol de concierge”, a explicat Alexandru Boghiu, Digital & Technology Director în cadrul CBRE România.
În cadrul biroului CBRE România, PepperEscu își desfășoară activitatea alături de peste 160 de colegi. La numărul acestora se adaugă cel al angajaților din clădirile de birouri pe care CBRE le administrează, inclusiv clădirea Aviatorilor 8 din Piața Victoriei, în care compania are sediul, precum și alte spații de birouri, de retail și industriale administrate, un portofoliu total de peste 770.000 mp.
Și pentru că prezența unui robot humanoid nu putea lipsi din Social Media, PepperEscu are și un cont de Instagram, unde postează cele mai interesante activități din zilele sale de lucru ca membru al unei comunități imobiliare.
Despre CBRE
CBRE Group, Inc. (NYSE: CBRE), Fortune 500 și S&P 500 cu sediul central în Los Angeles este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2017. Compania are peste 90.000 de angajați (fără a include afiliații), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari și deservește proprietari și chiriași prin intermediul celor peste 450 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. În România, CBRE oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, servicii de Design and Build, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare.