Jim Goodnight – „Nici datele, nici analiza lor nu ajută companiile să crească, ci deciziile care se iau pe baza acestora”

Incapacitatea companiilor de a profita de datele și instrumentele de analiză deținute este una dintre cele mai mari provocări ale industriei, potrivit companiei de cercetare IDC (International Data Corporation). Din acest motiv, SAS, cel mai important jucător global pe piața soluțiilor de Inteligență Artificială (IA), a lansat SAS ModelOps, un pachet care include consultanță personalizată și simplifică gestionarea, desfășurarea, monitorizarea, recondiționarea și administrarea modelelor analitice SAS și a celor open source. „Nici datele, nici analiza lor nu ajută companiile să crească, ci deciziile care se iau pe baza acestora. Știm cu toții că deciziile care au la bază o bună analiză a datelor sunt decizii mai bune. Modelele analitice pot detecta azi fraude, gestiona riscuri bancare, îmbunătăți acuratețea marketingului și multe altele. SAS vine mai aproape de companii pentru această ultimă fază, respectiv punerea în practică a soluțiilor oferite de instrumentele de analiză a datelor”, precizează Jim Goodnight (foto), CEO SAS.

Datele IDC arată că, la nivel global, companiile au investit doar anul acesta circa 189 miliarde dolari pentru dezvoltarea unor instrumente de analiză a datelor. Cu toate acestea, doar 35% dintre companii declară că modele analitice identificate ajung în faza de producție. Noua soluție SAS sprijină companiile să finalizeze ultima etapă, respectiv translatarea modelelor identificate prin analiza datelor în soluții practice, care să ducă la o creștere a veniturilor sau a producției companiilor.

Incapacitatea de a transpune în practică concluziile și modelele identificate de instrumentele de analiză a datelor este una dintre cele mai mari provocări din industrie. Multe organizații au adoptat o cultură bazată pe utilizarea datelor, dar nu reușesc să aplice soluțiile sugerate de analiza acestor date. Este important să obții o valoare reală din investițiile alocate pentru instrumente de analiză a datelor. Acest lucru nu se întâmplă, de cele mai multe ori, pentru că apar blocaje în faza de implementare, operaționalizare și utilizare a datelor”, precizează Dan Vesset, Vice Președinte IDC, specialist în managementul informațiilor și soluțiilor de analiză de date.

Majoritatea companiilor vor să treacă de faza de experimentare și să beneficieze de valoarea reală a datelor. Cercetările noastre arată că implementarea și integrarea Inteligenței Artificiale în viața de zi cu zi a unei companii, problemele specifice datelor (de exemplu, confidențialitatea, accesarea și integrarea lor), costul tehnologiilor IA și al dezvoltării de soluții, precum și lipsa de competențe sunt provocări specifice companiilor care au adoptat timpuriu acest tip de instrumente. Deloitte a realizat investiții semnificative pentru a ajuta clienții să accelereze adoptarea Inteligenței Artificiale, și a creat centre de excelență, pentru a educa, livra, măsura și gestiona soluții IA și cele de analiză datelor într-un mod rentabil”, precizează Nat D’Ercole, Partener Omnia AI, divizia de Inteligență Artificială a Deloitte Canada.

În acest sens, SAS a lansat, ModelOps, un pachet care combină software-ul SAS Model Manager cu servicii de consultanță. Oferta simplifică gestionarea, desfășurarea, monitorizarea, recondiționarea și administrarea modelelor analitice SAS și a celor open source. Pentru succesul companiilor, SAS oferă și servicii de consultanță personalizată.

În plus, SAS a introdus un nou serviciu autonom, ModelOps Health Check Assessment, destinat ajutării companiilor și instituțiilor în a înțelege cum pot optimiza etapa de implementare a soluțiilor oferite de analiza de date.