Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.
La o analiză mai amănunțită, descoperim o ierarhizare diferită a factorilor care influențează decizia de cumpărare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari și electrocasnicele mici, dar și în funcție de sex.
Ce e important pentru cumpărătorii de electrocasnice mari?
Cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora decât bărbații – 72%, respectiv 68%.
Următorii factori importanți în clasament sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
Criterii precum compararea prețurilor, informațiile afișate la raft, opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procente aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.
Ceilalți europeni țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Ce contează în cazul cumpărătorilor de electrocasnice mici?
Și aici primele două criterii rămân, ca și în cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților.
Topul continuă cu compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a celor generaliste și informațiile la raft.
Toți factorii de mai sus sunt valorizați mai mult de femei decât de bărbați.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Despre studiul GfK FutureBuy 2018
Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline.
Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.