Adrian Ungureanu: putem furniza la cheie o platformă performantă de smart city management funcţională în Suedia, pentru automatizarea procesele dintr-un lanț de producție sau furnizarea de servicii în instituţiile publice

DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, REVISTA COMUNICAȚII MOBILE ȘI TELECOMTV.RO a organizat conferința virtuală DIGITAL TRANSFORMATION VALUE & SUPPLY & LOGISTICS CHAINS pe 23 iulie 2021.

Impactul pandemiei COVID-19 a afectat miliarde de persoane şi toate industriile la nivel global, fiind perturbate atât fluxurile industriale, cât şi cele comerciale. O analiză obiectivă a efectelor acestei unde de șoc asupra lanțurilor de valoare, aprovizionare şi logistică este absolut necesară în privinţa României.

Concluziile conferinței vor genera idei valoroase pentru strategii şi tactici de predictibilitate proactive pentru luarea deciziilor în companii în vederea menținerii continuității afacerii și construirii rezilienței organizației d.voastră.

„Digitalizarea în mediul privat a reușit pentru că firmele au oferit oamenilor ceea ce doreau, ceea ce căutau. 

În opinia mea, așa ar trebui să gândească și factorii de decizie din mediul public, să se inspire și să adauge acest flavor de business, astfel încât, după ce definesc planul unic de transformare digitală, să înceapă cu lucrurile cel mai ușor de digerat și de înțeles de publicul larg și care să-i facă pe oameni să adopte digitalizarea de la început într-o măsură mai mare.

Vreau să prezint în continuare o platformă de smart city management din Suedia, de la InfraControl Online, care au început să dezvolte acest produs în încercarea de a automatiza procesele dintr-un lanț de producție pe la mijlocul anilor 90. Apoi, după apariția noțiunii IoT, au dezvoltat platforma pentru a-i da aplicabilitate în acest domeniu.

Rezultatul muncii lor este un serviciu în cloud, care ajută la controlul deplin infrastructurii publice și private 

Multe comunități din Suedia, Spania, Portugalia, Marea Britanie, dar și proprietari/administratori de clădiri au ales soluția și se ajută de acest serviciu pentru a crește calitatea operațiunilor de întreținere, pentru a-și planifica operațiunile de întreținere, dar și pentru a preîntâmpina eventuale probleme, prin alarmele pe care componentele inteligente legate la platformă le pot genera.

În Portugalia, spre exemplu, platforma a fost folosită pentru a vedea numărul de cazuri COVID-19 și poziționarea lor regională.

Pe lângă posibilitățile multiple de integrare cu sisteme inteligente și aducerea informațiilor digitale în platformă, integrarea și procesarea lor, platforma are un modul de ticketing, de management al cazurilor, în care orice alarmă operațională care vine de la un sistem inteligent sau de la cetățeni (prin sesizări, comentarii) sunt direcționate la cei în măsură să gestioneze cazurile din domeniul respectiv, să le rezolve, urmând ca după închiderea cazurilor, acestea să fie păstrate cu toată informația aferentă în sistem și să poată fi folosită pentru a genera rapoarte și statistici și, astfel, a vedea cum au fost rezolvate problemele, în cât timp, ce fel de probleme apar și unde.

Platforma dă posibilitatea locuitorilor unui oraș sau ansamblu rezidențial să raporteze disfuncționalități în infrastructură sau de oricare altă natură prin intermediul unei aplicații mobile (iOS, Android).

Autoritatea poate predefini o serie de categorii de probleme pe care cetățenii le pot raporta, pentru a evita o avalanșă de sesizări de tot soiul din toate domeniile și, după recepționarea acestora, sunt redirecționate către subcontractorii de servicii sau departamentele aferente și rezolvate. Cetățenii pot primi feedback, dacă au lăsat date de contact, și astfel simt că sunt implicați în viața comunității și că participă activ.

Prin intermediul diferitelor interfețe, platforma poate detecta din timp problemele astfel încât cei în măsură să le rezolve să fie înștiințați și să acționeze în consecință.

Pentru firmele de facility management, platforma permite definirea tipurilor de echipamente, a site-urilor care sunt obiectul mentenanței preventive și să planifice acțiuni de mentenanță preventivă, transmit notificări privind efectuarea de operațiuni de mentenanță.

l

Platforma poate controla de la distanță diverse sisteme, cum ar fi cele de iluminat public, paote colecta informații despre intensitatea traficului auto și permite autorităților decidente să ia măsuri atunci când este cazul, să intervină pentru descongestionarea traficului, să planifice dezvoltări viitoare ale infrastructurii pe baza datelor colectate în timp.

Sistemul de parcări poate fi integrat în platformă și, astfel, se poate avea o imagine de ansamblu a disponibilului de locuri de parcare, îndrumarea șoferilor către parcările mai puțin ocupate.

Platforma permite colectarea de informații despre rapiditatea și calitatea intervențiilor subcontractorilor și, la reînnoirea contractelor, discuțiile se poartă pe cifre concrete.”