Telekom Romania este partener de conectivitate pentru Butonul Roșu – sistemul unic de teleasistență și teleurgență destinat persoanelor vârstnice din România. „Ne bucurăm să fim partenerii de conectivitate într-o inițiativă care salvează vieți, îmbunătățește siguranța la domiciliu a vârstnicilor, crește durata și calitatea vieții, solidaritatea și încrederea prin intermediul tehnologiei. Dorim să extindem acest parteneriat și la nivelul altor organizații care doresc să-și îmbunătățească portofoliul de soluții oferite clienților lor”, precizează Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial, Segment Business, Telekom Romania.
Acest serviciu a fost implementat cu succes în 2015 în Centrul pilot de coordonare a îngrijirilor integrate la domiciliu din municipiul București de către Crucea Alb Galbenă România pentru 300 de vârstnici și extins anul următor în Constanța, Buzău și Bacău pentru 400 de beneficiari prin proiectul Butonul Roșu – Niciodată singur.
Butonul Roșu este un serviciu complementar serviciului de urgență 112, permițând monitorizarea și asistența la distanță cu ajutorul telefonului și al unui sistem de răspuns rapid al dispecerilor medicali de urgență. La o simplă apăsare de buton, beneficiarul este identificat și primește ajutor dedicat în situații de urgență medicală și personală, fiind monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor.
La sfârșitul anului 2018, Telekom Romania a oferit suportul tehnic și soluțiile de conectivitate pentru Direcția de Asistență Socială Brașov, care a inclus serviciul Butonul Roșu în coordonarea și gestionarea resurselor de îngrijire a comunității pentru primii 100 de vârstnici aflați în evidența instituției.
Fiecare beneficiar a primit un pachet format din telefon mobil dedicat, brațară din silicon medical cu buton SOS, servicii de conectivitate furnizate de Telekom Romania și înregistrarea în platforma Butonul Roșu.
Apelul de urgență permite Dispecerului Medical de Urgență accesul la datele medicale ale pacientului, care sunt actualizate permanent, localizarea GPS a dispozitivului mobil și declanșarea protocolului de urgență personalizat, informarea familiei, iar în cazul urgențelor majore apelează 112 și transmite date relevante pentru accesul la pacient și salvarea vieții acestuia.
Începând de anul acesta un număr cât mai mare de vârstnici cu situații medicale complexe și/sau situații socio-economice dificile vor beneficia gratuit de acest serviciu prin Direcțiile de Asistență Socială din cadrul primăriilor.