Telekom Romania a inaugurat două data centers în Cluj, o investiție de 3,5 milioane de euro, după cele patru din București și două din Brașov, devenind astfel operatorul român cu cea mai extinsă rețea de centre pentru oferirea de servicii de găzduire a datelor (HDC).
Cele două centre de date din Cluj-Napoca au o capacitate totală de găzduire de peste 300 de rack-uri. În urma inaugurării centrelor de la Cluj-Napoca, suprafața totală de data room-uri ocupate de cele opt HDC-uri, localizate în trei orașe (București, Brașov și Cluj-Napoca), este de peste 2.000 de metri pătrați.
Pentru securitate, accesul se face în baza unui control multifactor, fizic si biometric (prin cititoare de amprente). Condițiile de mediu, temperatura și umiditatea sunt ținute sub control permanent. De asemenea, alimentarea cu energie electrică este asigurată atât de rețeaua de distribuție, cât și de cele două generatoare de mari dimensiuni, respectiv 1,4 MW putere instalată fiecare. Din 2007 și până în prezent, HDC-urile Telekom Romania au funcționat în permanență.
Spațiul fizic din Cluj-Napoca este dimensionat și echipat conform standardelor internaționale TIA 942-Tier 3, Telekom Romania fiind primul furnizor din România care a început un astfel de proces de certificare.
„Ca lider în acest sector, HDC oferă clienților cel mai sigur și mai fiabil spațiu de găzduire din România, împreună cu o gamă largă de servicii de comunicare, pentru a răspunde tuturor nevoilor în ceea ce privește continuitatea activității în cazul unui dezastru. Știm că fiecare client este unic și are nevoi unice, de aceea este esențial să oferim clienților noștri un portofoliu cuprinzător de servicii, în condiții optime, cu alimentare neîntreruptibilă și locație avantajoasă din punct de vedere georgrafic”, declară Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.
HDC reprezintă o categorie de servicii dezvoltate de Telekom Romania, programul depăşind aria produselor tradiţionale de telecomunicaţii, oferind şi incluzând noi beneficii şi servicii pe care compania le consideră importante pentru clienţi.
Hosting-ul (găzduirea) le asigură clienţilor Telekom Romania utilizarea partajată a unor facilităţi, precum și infrastructura asociată, care pot fi folosite permanent, ocazional sau la cerere.
Clienţii pot folosi data centerele pentru a furniza servicii web, pentru a proteja informaţiile critice ale companiei, pentru recuperarea în caz de dezastru sau ca sit principal pentru sistemele firmei. Astfel, companiile pot evita investiţiile masive de capital şi timp pentru echipamentele IT şi infrastructură.
Telekom Romania oferă suport tehnic 24/7, având personal certificat în acest sens. Ţinând cont de unicitatea fiecărui client, Telekom Romania pune la dispoziție companiilor cinci categorii de servicii, care pot fi personalizate în funcție de nevoile acestora. Astfel, clienții pot să aleagă servicii de găzduire fizică a echipamentelor, acces la echipamente și licențe dedicate, conectivitate, managed services sau platforme partajate și infrastructură cloud, bazată pe VMware. Platforma de cloud a Telekom Romania este singura din România care a primit titulatura ”VMware Cloud Verified”.