VTEX este platforma eCommerce cu cea mai rapidă creștere din lume, potrivit raportului IDC Worldwide Digital Commerce 2019 Market Share, publicat la finalul lunii iunie.
Potrivit IDC, VTEX a crescut de trei ori mai repede decât piața, punctele sale forte fiind:
- Soluție de comerț de tip API – first;
- Tranzacții fără fricțiune prin VTEX Smart Checkout;
- Evoluție rapidă a produsului – peste 10,000 de release-uri pe an;
- Hiperpersonalizare;
- Rezultate rapide și implementarea de soluții complexe într-un timp foarte scurt;
- Multitudinea de funcționalități axate pe creșterea business-ului clienților, precum modelul de comandă pe bază de abonament.
VTEX vizează extinderea echipei din România la peste 15 persoane până la finalul anului. În prezent, VTEX are deschise 5 poziții atât pentru România, cât și pentru adresarea regiunii și a parteneriatelor.
„VTEX este deja o prezență importantă în Polonia. Avem două parteneriate pentru implementarea platformei VTEX, prin care oferim companiilor și acces la servicii de performance marketing și de automation marketing, împreună cu posibilitatea de extindere internațională. În același timp, am definitivat mai multe parteneriate cu agenții de implementare din Cehia, Austria și Slovacia pentru extinderea regională, planul fiind ca, într-un orizont mic de timp, să coordonăm de la București activitatea din aceste țări, la care să adăugăm Grecia, Ungaria și Bulgaria”, spune Cristi Movilă, Growth Leader pentru Europa Centrală și de Est la VTEX.
În 2019, piața de aplicații pentru comerț digital a accelerat tendințele anunțate în anii anteriori, precum migrarea către cloud și SaaS, focus către soluțiile de tip API – first și adoptarea de arhitecturi modulare sau bazate pe microservicii.
În prezent, în contextul pandemiei de COVID-19, tendințele de anul trecut au accelerat și mai mult și au devenit și mai importante pentru comercianți, în încercarea acestora de a ține pasul cu piețele în rapidă evoluție, cu comportamentul clienților care se schimbă de la o zi la alta și cu un peisaj competitiv dominat din ce în ce mai mult de marketplace-urile din eCommerce.