Tremend și certSIGN digitalizează interacțiunea cu clienții

Tremend și certSIGN au semnat un parteneriat strategic pentru digitalizarea interacțiunii dintre clienți și companii prin integrarea, în platforma de digital onboarding TORP, a fluxului de identificare și a semnăturii electronice calificate la distanță. 

TORP se poziţionează drept prima soluție din România care a implementat un flux de identificare video asistată a clientului la distanță – eKYC (Electronic Know Your Customer), proces auditat și certificat de compania LSTI din Franța în contextul emiterii certificatelor calificate. În acest fel, este garantată respectarea reglementărilor naționale şi a legislației europene privind identificarea electronică și pentru tranzacțiile electronice, se arată într-un comunicat de presă comun al celor două companii.

Identificarea utilizatorului se face prin intermediul unui flux video în timp real, cu același nivel de securitate tehnică și conformitate legală ca recunoașterea față în față, în acord cu toate directivele globale: AML5 (Anti-Money Laundering), GDPR, SCA (Strong Customer Authentication) și Regulamentul eIDAS 910/2014. 

TORP integrează soluția de semnătură electronică la distanță Paperless, dezvoltată de CertSIGN. Prin aceasta, utilizatorii identificați video au acces digital 100% la procesele de afaceri dintr-o organizație. Paperless este auditată și certificată ca dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat, conform Regulamentului eIDAS. În acest fel, se pot realiza semnături electronice la distanță cu valoare legală fără token și fără instalarea unor drivere speciale, de pe orice dispozitiv, de oriunde şi oricând, garantând procesarea și stocarea sigură a datelor şi un grad ridicat de protecție împotriva atacurilor cibernetice.

Parteneriatul dintre Tremend și certSIGN propune un ecosistem care rezolvă și asigură conformitatea cu legislația națională și europeană în ceea ce privește identificarea electronică și contribuie la digitalizarea proceselor dintr-o companie prin eliminarea metodelor convenționale de identificare, autentificare și semnare a documentelor. 

Astfel, nu mai este necesară deplasarea în spațiile fizice ale furnizorului pentru încheierea de contracte, aprobarea unor proceduri interne, a cererilor de concediu sau pentru solicitarea altor produse ori servicii digitale. Întregul flux este în conformitate cu Regulamentul eIDAS, ceea ce înseamnă că respectă reglementarea Uniunii Europene referitoare la identificare electronică şi servicii de încredere pentru tranzacţii electronice.

Ștefan Pătra, Vice President Financial Services, Tremend Software Consulting.  
“Expertiza extinsă în tehnologie a echipei Tremend, combinată cu maturitatea și siguranța serviciilor certSIGN, ne întărește rolul de inovator în transformarea digitală, atât de necesară oricărui client. Împreună vom oferi companiilor cea mai bună experiență în digital onboarding, printr-o soluție sigură, modulară și flexibilă de Customer Experience, care va sprijini organizațiile să atragă clientul modern, să îl cunoască mai bine, să-i ofere mobilitate, rapiditate și economie de timp în solicitarea și gestionarea serviciilor și produselor digitale

Aurel Meiroșu, Manager dezvoltarea afacerii, Business Unit Semnătură electronică, certSIGN: “Digitalizarea este din ce în ce mai prezentă în toate domeniile, iar adoptarea unei soluții de semnătură electronică la distanță face tranziția către digital mai facilă cu costuri mai mici, eficiență crescută și posibilitatea de a semna documente electronice cu valoare legală oricând, oriunde, de pe orice dispozitiv. Ne bucură parteneriatul cu Tremend la care, pe lângă o soluție tehnică certificată și recunoscută la nivel european, certSIGN contribuie cu experiența demonstrată în digitalizarea proceselor cheie ale unei organizații, precum și cu o echipă de specialiști pregătită tot timpul să asigure cea mai bună soluție tehnică și conformitatea acesteia cu cerințele legale.”