Zitec va oferi acces gratuit la două module ale aplicației de registratură și managementul documentelor Regista. Astfel, instituțiile publice nedigitalizate pot solicita trei luni de licență gratuită pentru modulele Managementul documentelor și e-Guvernare. Autoritățile pot înregistra electronic documentele și cererile depuse de către cetățeni și pot primi sesizări online, pentru a evita aglomerația, a limita cozile formate la sediul acestora sau a elimina complet nevoia unei vizite, în contextul pandemiei provocate de noul coronavirus.
Oficialii Zitec susţin că Regista este lider de piață pe segmentul aplicațiilor de registratură și management al documentelor în administrația publică locală, utilizat de peste 500 de instituții publice și companii din 40 de județe din țară. Până în prezent, aplicația are peste 9.000 de utilizatori și au fost înregistrate peste 7 milioane de documente.
Prin modulul Managementul documentelor se încurajează lucrul de acasă, funcționarii putând înregistra electronic documentele şi gestiona fluxul de lucru între departamente. Totodată, Regista este prima aplicație care respectă codul administrativ și care facilitează comunicarea online dintre instituțiile publice și cetățeni, prin modulul e-Guvernare. Astfel, cetățenii pot consulta online starea documentelor publice, pot trimite cereri online sau pot depune sesizări electronice pentru diferite nereguli identificate pe raza localității. Toate acestea se pot face prin intermediul portalului asigurat de Regista, ce poate fi accesat de pe website-ul instituției.
Aplicația poate fi accesată de oriunde de către funcționarii publici sau angajații companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare și cu toate informațiile stocate în siguranță în cloud Microsoft Azure.
„În această perioadă în care distanțarea socială este recomandată ca metodă de prevenție, este foarte important să reducem cât mai mult birocrația și aglomerația din instituțiile publice și private, iar comunicarea dintre acestea și cetățeni să se desfășoare electronic. Astfel, fiecare cetățean va putea trimite cereri sau va putea face sesizări către instituția de proximitate direct de acasă, online, fără a se mai deplasa la sediul acesteia.”, precizează Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec. (foto)