VIDEO 79% dintre companiile cliente Telekom Romania au probleme de lichiditate, 74% au comenzi anulate, 50% nu au încasat banii de la clienți şi 43% nu ştiu cum să îşi acopere salariile

Atitudinea generală a antreprenorilor este mai degrabă pesimistă, cu un plus în cazul companiilor medii, după ce majoritatea firmelor a fost obligată de situaţie să-și închidă activitatea, relevă un studiu al agenției de cercetare de marketing ISRA*, realizat la solicitarea Telekom Romania, explică Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business.

Care sunt îngrijorările antreprenorilor?

  • Antreprenorii nu știu încă la ce să se aștepte. Sunt preocupați de evoluția economiei și le este greu să  estimeze modul și momentul când își vor putea relua activitatea, la fel ca înainte;
  • Afacerile care au probleme se uită proactiv la categoriile de costuri pe care le pot reduce, acestea generând un efect în cascadă în întreaga economie;
  • Antreprenorii se întreabă cum va fi afectată afacerea lor dacă partenerii lor, furnizorii lor, clienții lor au probleme. Mulți dintre ei realizează în acest moment cât de interconectate sunt mecanismele de piață;
  • Mai mult de 30% dintre companii recunosc că nu erau pregătite să își gestioneze afacerea în noul context și caută activ soluții pentru a se adapta;
  • Deși impactul negativ pe disponibilități de numerar este cel mai mare în cazul companiilor mici, nivelul de stres declarat este cel mai mare în segmentul companiilor medii, având presiune de la clienți, furnizori și angajați.

Firmele care au răspuns chestionarului recunosc că impactul pandemiei este generalizat și nu doar asupra afacerii lor, în condițiile în care există o interdependență între ei și furnizori.

O parte dintre antreprenori nu își imaginau că afacerile lor (transport urban, construcții, montări de geamuri, comerț cu mobilă) pot continua fără interacțiune face-to-face, însă în prezent reușesc să comunice foarte bine online cu angajații și să asigure continuitatea afacerii. Pe de altă parte, cei care au fost nevoiți să își suspende activitatea, au de gând să se reîntoarcă la afacerea propriu-zisă imediat după încheierea stării de urgență, cei mai mulți estimând luna iunie.

Ovidiu Ghiman descrie și situaţii în care afacerile s-au reinventat pe termen scurt: “în această perioadă dificilă, mai multe firme au reușit să își continue activitatea prin schimbarea totală a modelului de afaceri: o spălătorie auto preia mașinile clienților de acasă, le spală și le returnează la adresa clientului; o firmă de avocatură oferă consiliere juridică, în locul reprezentării în instanță; o firmă de contabilitate oferă mare parte din timp consiliere pe probleme de șomaj tehnic”.

Un alt studiu** realizat la solicitarea Telekom Romania, relevă că pentru 63% dintre companii, cea mai mare cauză de stres este reprezentată de criza economică iminentă, potrivit lui Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business. Totodată, impactul financiar și diminuarea nivelului de activitate reprezintă principalele probleme cu care se confruntă companiile: 79% experimentează probleme de lichiditate, 74% înregistrează proiecte sau comenzi anulate, 50% se așteaptă la întârzierea plăților de la clienți, în timp ce 43% au declarat că au dificultăți în acoperirea salariilor.

În condițiile actuale, Telekom Romania este foarte conectat la nevoile clienților și a observat o dinamică foarte mare în schimbarea modelului de funcționare în afaceri, după ce 53% dintre companii au apelat la telemuncă, potrivit lui Ovidiu Ghiman.

În acest sens, Telekom Romania a pregătit un ghid cu informații utile destinate antreprenorilor.

”Când vorbim despre continuarea activității profesionale în afara biroului, consider că sunt trei aspecte importante de luat în calcul: soluțiile de conectivitate, păstrarea securității datelor și instrumentele digitale care ne pot ușura munca. Astfel, angajații au nevoie de o conexiune securizată la internet în bandă largă, asigurând comunicarea cu sistemele companiei, printr-o conexiune de tip VPN. Astfel, veți asigura minimul necesar pentru siguranța datelor companiei. De asemenea este foarte important să utilizeze instrumente de colaborare, care să faciliteze colaborarea echipelor, cum ar fi soluții pentru audio/videoconferință, aplicații pentru editarea/partajarea documentelor. Un alt aspect, subestimat de foarte multă lume, este reprezentat de importanța accesoriilor și echipamentelor utilizate. A lucra de acasă înseamnă mult mai multe apeluri video. Echipelor le place să se vadă când colaborează, astfel că vă veți dori o cameră web bună și căști pentru o experiență confortabilă și de calitate”, a declarat Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business.

* Studiul a fost realizat în perioada 27 martie – 2 aprilie 2020, pe un eșantion de firme din șase verticale (servicii, HoReCa, transport, comerți, construcții și alte industrii). Metoda aleasă a fost cea a interviurilor

** Sondaj online realizat pentru Telekom Romania de către agenția iSense Solutions pe un eșantion reprezentativ național de antreprenori, în perioada 2-3 aprilie.

Telekom Romania oferă comunicații nelimitate, cu o reducere de 100%, tuturor clienților companii care au planuri tarifare cu trafic inclus, timp de o lună, începând din 14 aprilie 2020.

Extraopțiunea poate fi activată din aplicația de management al contului MyAccount Telekom fără niciun cost suplimentar sau constrângeri contractuale. La expirarea perioadei de valabilitate, extraopțiunea se va dezactiva automat, iar clienții vor reveni la beneficiile inițiale. Ulterior, ei vor avea posibilitatea să aleagă în continuare această extraopțiune, contracost, apelând numărul de telefon 1921 sau direct din aplicația MyAccount Telekom.

Acesta este modul nostru de a sprijini mediul de afaceri din România, prin măsuri concrete, cu aplicabilitate limitată. Vom analiza în continuare modul în care vom putea contribui la supravieţuirea industriilor cele mai afectate precum şi la revenirea companiilor din ţara noastră la nivelul optim de funcţionare. Este un angajament de loialitate al Telekom Romania faţă de companiile din România, faţă de antreprenori, manageri si faţă de angajaţii lor. În acelaşi timp, este o promisiune de a ţine România conectată, de a a sprijini afacerile să treacă peste această perioadă cât mai ușor, contribuind astfel la continuitatea activităţii lor”, a declarat Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business.

Telekom Romania a lansat o serie de oferte, instrumente și facilități prin care susține activitatea antreprenorilor, a sistemului educaţional şi a instituţiilor statului, implicate în gestionarea crizei, după cum le-a enunţat Ovidiu Ghiman, Directorul Executiv Comercial Segment Business:

Facilităţile lansate de Telekom Romania de la declanșarea stării de urgență în țara noastră, în 16 martie 2020 includ:

  • ”Continuitatea Afacerii” – un produs unic pe piața de telecomunicații din România, prin care se poate achiziționa, cu reducere 100%, pentru trei luni, un pachet format din conectivitate mobilă nelimitată, voce și internet 4G, soluții de securitate Norton Security Online pentru dispozitive, dar și aplicații pentru organizarea de audio și videoconferințe de la partenerii strategici, Cisco și Microsoft.
  • Telekom Romania a extins ofertele comerciale lansate la începutul anului pentru antreprenorii care se vor porta, atât online, cât și offline, până pe 17 mai 2020, și care optează pentru abonamentul Freedom 5. Astfel, clienții companii vor beneficia de conectivitate mobilă nelimitată, voce și internet 4G, cu 100% reducere din costul abonamentului în primele şase luni de la portare. Mai multe detalii despre această ofertă regăsiți aici.
  • Pentru continuarea studiilor de la distanță, Telekom oferă un pachet gratuit ce include atât licențele de acces în platforma de management educațional Adservio, cât și conectivitate mobilă nelimitată 4G. Până în prezent, peste 300.000 de noi elevi, 18.000 de profesori, din peste 2.000 de școli, dar și 600.000 de părinți s-au înscris în platformă în ultimele săptămâni

Totodată, în condițiile distanțării sociale, tehnologia este singura modalitate prin care se menține comunicarea cu colegii, profesorii, membrii familiei sau cu prietenii. De aceea, acum, mai mult decât oricând, angajatorii trebuie să beneficieze de servicii și soluții care să faciliteze telemunca și care să asigure toate premisele pentru desfășurarea activității în condiții optime.