Page 31 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 148
P. 31
Dosar iot | monetizare
IoT şi Analytics, noi surse În marketing,
de venituri, de 35 miliarde noile buzzword-uri
USD, pentru operatori tech sunt confuze
Un studiu recent dat publicităţii de către Juniper Care este diferența exactă dintre
Research în luna iulie arată că până în anul 2022, inteligența artificială și machine learning?
operatorii de telefonie mobilă pot genera, cumulat, Dacă nu sunteți siguri, nu vă faceți griji,
o sumă suplimentară de 35 miliarde USD pe an din pentru că nu sunteți singurii.
fluxurile de venituri noi și slab fructificate până
în prezent. Dacă sunt puse în aplicare, acestea, În luna iunie, companiile de cercetare de pia-
împreună cu economiile de costuri identificate în ţă EverString și Heinz Marketing au realizat un
studiu, le-ar permite operatorilor să compenseze studiu cu circa 300 de respondenţi din segmen-
tul B2B din America de Nord și au constatat că
impactul scăderii veniturilor din voce și date și să mai pu in de o cincime dintre aceștia dovedesc o
mențină sau chiar să mărească marjele curente. în elegere clară a diferen elor dintre inteligenţa
artificială, machine learning și modelarea predic-
În studiul lor, analiștii Juniper sus in că servicii precum IoT tivă. Aproximativ 4 din 10 respondenţi (37,4%) au
(Internet of Things), mesageria A2P, facturarea și analizele big recunoscut că nu le sunt clare diferen ele. 18,9%
data ar genera o creștere netă de peste 7 miliarde de dolari anul înţeleg bine diferenţele, iar 43,6% devin mai în-
acesta. De asemenea, odată cu explozia numărului dispozitive- crezători în înţelegerea lor.
lor conectate, aproape de trei ori între 2017 și 2022, de la 17,5 Totodată, este puţin probabil ca această confu-
milioane la 51,5 milioane, cererea pentru conectivitate omni- zie a termenilor să dispară în curând. O parte din
prezentă ar accelera, ceea ce reprezintă o oportunitate clară vină o poartă marketerii și publicitarii din zona
pentru companiile producătoare. de marketing tehnologic care folosesc acești ter-
Studiul mai indică și faptul că în timp ce colectarea de big meni în tot felul de moduri pentru a-și promova
data a prezentat unele provocări legate de securitate și anoni- produsele. Uneori, termenii „inteligenţă artificia-
mizare, datele brute sau pachetizate ar putea fi monetizate prin lă” și „machine learning” sunt folosiţi interschim-
pay per usage, utilizare contorizată sau abonament. babil, alteori nu.
Companiile apelează la aceste adevărate
Îmbunătățirea CRM „critică pentru menținerea clienților” buzzwords pentru a atrage atenţia presei. Astfel,
În plus, cercetarea prezintă și strategii prin care operato- InsightSquared a constatat că în comunicatele de
rii mobili își pot reduce costurile pe parcursul opera iunilor. presă ale furnizorilor de servicii de automatizare
Astfel, sunt necesare îmbunătă iri semnificative în manage- se men ionează de obicei „inteligenţa artificială”
mentul rela iilor cu clien ii (CRM) pentru a maximiza reten ia și „machine learning”, dar rareori se men ionează
clien ilor, care este critică pe pie ele saturate. caracteristicile de analiză, deși strategii de mar-
Potrivit autorului cercetării, Dr Windsor Holden, „Există keting acordă prioritate analizelor și caracteris-
încă niveluri ridicate de nemul umire în privinţa unor aspecte ticilor de raportare. Analiștii de la GlobalData
precum timpul de răspuns la solicitările de plângere. În plus, concluzionează și ei că „inteligenţa artificială”
întrucât operatorii caută să se diversifice și să ofere noi servi- este men ionată mult mai mult, în discu iile pe
cii, vor trebui să se asigure că serviciile lor CRM sunt suficient Twitter, decât alte tehnologii emergente precum
de robuste pentru a face fa ă inevitabilului set de întrebări pe blockchain și realitatea augmentată.
care noile servicii le vor genera”. Utilizarea amorfă a termenului de „inteligen-
Ccercetarea recomandă, de asemenea, ca operatorii să recur- ţă artificială” de către marketeri creează confu-
gă la partajarea re elei pentru a reduce costurile de infrastruc- zie chiar și în rândul exper ilor AI. Într-un sondaj
tură și de închiriere a loca iei. Astfel se pot reduce atât cheltu- Digiday Research, din 37 de marketeri, aproxima-
ielile de capital, cât și cheltuielile opera ionale, permi ând, de tiv jumătate și-au dat un rating „C” atunci când
asemenea, o implementare mai rapidă și reducerea amprente- vine vorba de cât de bine înţeleg ce înseamnă AI
lor de carbon. (Artificial Intelligence).
septembrie-noiembrie 2018 www.comunic.ro 29