Page 13 - index
P. 13
Strategii şi politici | Ue
inteligente, a cunoscut cea mai Pentru a impulsiona comerțul mari punctaje în cadrul indicelui.
mare creştere. Pentru a păstra în electronic în UE, Uniunea a pro Tot pe 11 iunie a mai fost făcut
crederea utilizatorilor în mediul pus o serie de măsuri, de la spo public şi Tabloul de bord privind
online, la 25 mai 2018 au intrat în rirea transparenței prețurilor de femeile în domeniul digital, care
vigoare noi norme ale UE privind livrare a coletelor la simplificarea demonstrează că țările UE com
protecția datelor. Tehnologiile di normelor privind TVA şi contrac petitive în domeniul digital sunt
gitale sunt mai prezente în între tele digitale. Începând cu 3 decem de asemenea lideri în participarea
prinderi, dar comerțul electro brie 2018, consumatorii şi între femeilor la economia digitală.
nic înregistrează o creştere lentă. prinderile pot identifica cele mai Finlanda, Suedia, Luxemburg şi
În general, cele mai performan bune oferte online în întreaga UE Danemarca au cele mai mari punc
te țări din UE în acest domeniu fără a fi discriminați în funcție de taje la participarea femeilor la eco
sunt Irlanda, Țările de Jos, Belgia cetățenie sau de reşedință. nomia digitală. Cu toate acestea,
şi Danemarca, în timp ce Ungaria, În ceea ce priveşte servicii disparitatea de gen persistă la ni
România, Bulgaria şi Polonia tre le publice digitale, ce intră sub velul UE în privinţa utilizării in
buie să recupereze decalajul. incidența reglementărilor UE, se ternetului, competențelor digi
Un număr tot mai mare de între observă o tendință de convergență tale, precum şi competențelor de
prinderi utilizează servicii de clo între statele membre pentru peri specialitate şi ocuparea unui loc
ud (18 % în comparație cu 11 % oada 20142019. de muncă în sectorul TIC, cele
în 2014) şi platforme de comuni 64 % dintre utilizatorii de in mai mari inegalități observându
care socială pentru a interacționa ternet care trimit formulare se la acestea din urmă: numai 17%
cu clienții lor şi cu alte părți inte administrației lor publice utili dintre specialiştii în domeniul TIC
resate (21% în comparație cu 15% zează acum canalele online (față sunt femei, iar acestea câ ştigă în
în 2013). de 57 % în 2014). continuare cu 19% mai puțin decât
Cu toate acestea, numărul IMM În ceea ce priveşte utilizarea ser bărbații. În plus, numai 34% dintre
urilor care îşi vând bunurile şi ser viciilor publice digitale, inclusiv a absolvenții de STIM (ştiințe, teh
viciile în mediul online a stagnat, serviciilor de esănătate şi de gu nologie, inginerie şi matematică)
menținânduse în ultimii ani la vernare electronică, Finlanda şi sunt femei, un număr care trebu
17 %. Estonia au înregistrat cele mai ie să crească în următorii ani.
aprilie-iunie 2019 www.comunic.ro 11
inteligente, a cunoscut cea mai Pentru a impulsiona comerțul mari punctaje în cadrul indicelui.
mare creştere. Pentru a păstra în electronic în UE, Uniunea a pro Tot pe 11 iunie a mai fost făcut
crederea utilizatorilor în mediul pus o serie de măsuri, de la spo public şi Tabloul de bord privind
online, la 25 mai 2018 au intrat în rirea transparenței prețurilor de femeile în domeniul digital, care
vigoare noi norme ale UE privind livrare a coletelor la simplificarea demonstrează că țările UE com
protecția datelor. Tehnologiile di normelor privind TVA şi contrac petitive în domeniul digital sunt
gitale sunt mai prezente în între tele digitale. Începând cu 3 decem de asemenea lideri în participarea
prinderi, dar comerțul electro brie 2018, consumatorii şi între femeilor la economia digitală.
nic înregistrează o creştere lentă. prinderile pot identifica cele mai Finlanda, Suedia, Luxemburg şi
În general, cele mai performan bune oferte online în întreaga UE Danemarca au cele mai mari punc
te țări din UE în acest domeniu fără a fi discriminați în funcție de taje la participarea femeilor la eco
sunt Irlanda, Țările de Jos, Belgia cetățenie sau de reşedință. nomia digitală. Cu toate acestea,
şi Danemarca, în timp ce Ungaria, În ceea ce priveşte servicii disparitatea de gen persistă la ni
România, Bulgaria şi Polonia tre le publice digitale, ce intră sub velul UE în privinţa utilizării in
buie să recupereze decalajul. incidența reglementărilor UE, se ternetului, competențelor digi
Un număr tot mai mare de între observă o tendință de convergență tale, precum şi competențelor de
prinderi utilizează servicii de clo între statele membre pentru peri specialitate şi ocuparea unui loc
ud (18 % în comparație cu 11 % oada 20142019. de muncă în sectorul TIC, cele
în 2014) şi platforme de comuni 64 % dintre utilizatorii de in mai mari inegalități observându
care socială pentru a interacționa ternet care trimit formulare se la acestea din urmă: numai 17%
cu clienții lor şi cu alte părți inte administrației lor publice utili dintre specialiştii în domeniul TIC
resate (21% în comparație cu 15% zează acum canalele online (față sunt femei, iar acestea câ ştigă în
în 2013). de 57 % în 2014). continuare cu 19% mai puțin decât
Cu toate acestea, numărul IMM În ceea ce priveşte utilizarea ser bărbații. În plus, numai 34% dintre
urilor care îşi vând bunurile şi ser viciilor publice digitale, inclusiv a absolvenții de STIM (ştiințe, teh
viciile în mediul online a stagnat, serviciilor de esănătate şi de gu nologie, inginerie şi matematică)
menținânduse în ultimii ani la vernare electronică, Finlanda şi sunt femei, un număr care trebu
17 %. Estonia au înregistrat cele mai ie să crească în următorii ani.
aprilie-iunie 2019 www.comunic.ro 11