Page 13 - index
P. 13
Strategii şi politici | Ue



inteligente, a cunoscut cea mai Pentru a impulsiona comerțul mari punctaje în cadrul indicelui.
mare creştere. Pentru a păstra în­ electronic în UE, Uniunea a pro­ Tot pe 11 iunie a mai fost făcut
crederea utilizatorilor în mediul pus o serie de măsuri, de la spo­ public şi Tabloul de bord privind
online, la 25 mai 2018 au intrat în rirea transparenței prețurilor de femeile în domeniul digital, care
vigoare noi norme ale UE privind livrare a coletelor la simplificarea demonstrează că țările UE com­
protecția datelor. Tehnologiile di­ normelor privind TVA şi contrac ­ petitive în domeniul digital sunt
gitale sunt mai prezente în între­ tele digitale. Începând cu 3 decem­ de asemenea lideri în participarea
prinderi, dar comerțul electro­ brie 2018, consumatorii şi între­ femeilor la economia digitală.
nic înregistrează o creştere lentă. prinderile pot identifica cele mai Finlanda, Suedia, Luxemburg şi
În general, cele mai performan­ bune oferte online în întreaga UE Danemarca au cele mai mari punc ­
te țări din UE în acest domeniu fără a fi discriminați în funcție de taje la participarea femeilor la eco­
sunt Irlanda, Țările de Jos, Belgia cetățenie sau de reşedință. nomia digitală. Cu toate acestea,
şi Danemarca, în timp ce Ungaria, În ceea ce priveşte servicii­ disparitatea de gen persistă la ni­
România, Bulgaria şi Polonia tre­ le publice digitale, ce intră sub velul UE în privinţa utilizării in­
buie să recupereze decalajul. incidența reglementărilor UE, se ternetului, competențelor digi­
Un număr tot mai mare de între­ observă o tendință de convergență tale, precum şi competențelor de
prinderi utilizează servicii de clo­ între statele membre pentru peri­ specialitate şi ocuparea unui loc
ud (18 % în comparație cu 11 % oada 2014­2019. de muncă în sectorul TIC, cele
în 2014) şi platforme de comuni­ 64 % dintre utilizatorii de in­ mai mari inegalități observându­
care socială pentru a interacționa ternet care trimit formulare se la acestea din urmă: numai 17%
cu clienții lor şi cu alte părți inte­ administrației lor publice utili­ dintre specialiştii în domeniul TIC
resate (21% în comparație cu 15% zează acum canalele online (față sunt femei, iar acestea câ ştigă în
în 2013). de 57 % în 2014). continuare cu 19% mai puțin decât
Cu toate acestea, numărul IMM­ În ceea ce priveşte utilizarea ser ­ bărbații. În plus, numai 34% dintre
urilor care îşi vând bunurile şi ser­ viciilor publice digitale, inclusiv a absolvenții de STIM (ştiințe, teh­
viciile în mediul online a stagnat, serviciilor de e­sănătate şi de gu­ nologie, inginerie şi matematică)
menținându­se în ultimii ani la vernare electronică, Finlanda şi sunt femei, un număr care trebu­
17 %. Estonia au înregistrat cele mai ie să crească în următorii ani.








































aprilie-iunie 2019 www.comunic.ro 11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18