Page 52 - FLIP 149_Neat
P. 52
e-commerce


Românii au făcut cumpărături


online de 3,5 miliarde euro în 2018,


cu 30% mai mult decât în 2017




Valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde finalizeze tranzacția de la computer, unde
de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când au monitoare mai mari decât ecranul te-
s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro, arată estimările GPeC. lefonului mobil.
Există însă şi excepții, în cazul magazi-
C reşterea de aproape 30% este una din- 2016. Procentul este mai mic comparativ nelor online consacrate şi al magazinelor
online care au aplicație mobilă dedicată,
„ tre cele mai mari din Europa pentru al cu țările dezvoltate. caz în care rata de conversie depă şeşte deja
doilea an consecutiv. Dacă facem o medie, Pe parcursul anului 2018, românii au Desktop-ul.
românii au cheltuit pentru cumpărături on- cheltuit, în medie, 243 de lei la o cumpă-
line aproape 10 milioane de euro în fiecare rătură online făcută de pe Desktop şi 210 Cumpărătorii online fac,
zi din 2018, în creştere semnificativă față lei pentru o achiziție făcută de pe telefo- în medie, 9 achiziții pe an
de 7,67 milioane de euro – media zilnică în- nul mobil (sursa:2Performant).
registrată în 2017“, susţine Andrei Radu, În medie, un cumpărător online a făcut
CEO & Founder GPeC. 80% din traficul magazinelor online 9 achiziții pe parcursul anului 2018 – în
Potrivit estimărilor GPeC şi ARMO este generat de telefoanele mobile creştere față de 2017, când media era de
(Asociația Română a Magazinelor On- 8,7 achiziții şi față de 2016, când cifra se
line), piața românească de e-com merce Românii folosesc tot mai mult telefonul situa la 8,4 achiziții/an sau 2015 când
va atinge şi, probabil, va depă şi pragul de mobil pentru a naviga pe Internet, aprox. aceasta era de 8,2 achiziții/an.
5 miliarde de euro în 2020. 80% din traficul înregistrat de principalele Potrivit INS, segmentul de vârstă 16-34
magazine online fiind generat de dispozi- de ani reprezintă cea mai activă categorie
e-commerce-ul deține 8% share tivele mobile, în creştere cu 10% compara- la shopping online, însumând 52,3% din
din totalul pieței de retail tiv cu 2017 şi cu 30% față de 2016. totalul cumpărătorilor online.
Totuşi, rata de conversie de pe dispo- În plus, studiul Kantar Millward Brown
Întreaga piață de retail din România este zitivele mobile este încă la jumătate din arată că 38% dintre români au făcut cum-
estimată la aprox. 45 de miliarde de euro, rata de conversie înregistrată pe Desktop părături online cel puțin o dată în ultime-
ceea ce înseamnă că piața de e-commer - în cazul majorității magazinelor online, le 12 luni, cifra plasând România în fața
ce (3,5+ miliarde euro) reprezintă aprox. ceea ce înseamnă că românii preferă să altor țări unde procentele sunt mai mici:
8% din total retail, în creştere semnifica- folosească telefonul mobil pentru a cău- Grecia şi Portugalia (36%), Italia (34%),
tivă față de 5,6% în 2017 şi aprox. 4% în ta informații despre produse, dar aleg să Croația (29%) sau Bulgaria (26%).

























50 ianuarie-martie 2019
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57