Page 15 - FLIP 149_Neat
P. 15
video pe Dosar GALA C@M
telecomtv.ro
Cătălin CUTURELA - Preşedinte - ANISP & Director General, DigiSign
Trecerea de la identificarea fizică la identificarea video
P rocesul de identificare nu poate fi evi- acţionăm suntem obligaţi să avem acor-
duri cu anumite companii care să devi-
tat şi deşi regulamentul european a in-
trat în vigoare din 2017, România are încă nă registration authority pentru că noi,
un cadru legislativ vechi, Legea 455 nefi- ca să avem o identificare naţională, sun-
ind abrogată. Aşadar, noi avem două legi tem „supuşi” la identificarea fizică. În pre-
care se bat cap în cap. Avem o nouă lup- zent suntem în discuţii cu Ministerul ca să
tă cu Ministerul pentru a liberaliza într- schimbăm această paradigmă şi să încer-
un fel şi a securiza procesul de identifica- căm să trecem la următorul nivel, identi-
re pentru că după vechea lege după care ficarea video.
Mădălina Otilia TEODOREsCU - Vicepreşedinte, FIRST BANK
Infrastructura telco poate susţine
piaţa bancară să ajungă simplu la client
ajunge la client mult mai uţor. Când vor - o interacţiune video faţă în faţă. Traficul
bim de digital, ne putem gândi la tot ceea video va creşte pentru că este în cultura
ce înseamnă relaţia cu clientul, dar şi la noastră nevoia de relaţionare, dar avem
partea de back office. Partea de service şi nevoie şi de timp şi răbdare pentru a ne
vânzare în zona digitală trebuie făcută cu maturiza cadrul legislativ. Ne trebuie timp
multă înţelepciune. Avem un cadru legis - pentru a căpăta încredere în bankingul di-
lativ şi o infrastructură tehnologică şi de gital. Un alt proiect este prima interfaţare
reglementare tânără în ceea ce priveşte as -
de baze de date public-private, respectiv
Î n sistemul bancar se vorbeşte din ce în pectele digitale. FirstBank (Piraeus Bank) avem în platforma First Bank de Internet
a lansat în ultimii doi ani câteva proiecte
Banking, la nivel de cont al clientului, toate
ce mai mult de domeniul digital. Piaţa
bancară din România merită şi poate fi sus - printre care prima sucursală virtuală, unde informaţiile din ghiseul.ro, cu toate infor -
ţinută de infrastructura de telecomunicaţii relaţia cu clientul se poate face pe o plat - maţiile despre taxele, impozitele, amenzile
în scopul dezvoltării, şi anume acela de a formă de tip Skype, banca şi clientul având persoanelor fizice la stat.
Răzvan GRIGOREsCU - CISO, CEC BANK
Plata impozitelor prin autorizare facială
în platforma mobile banking
C EC Bank a implementat în platforma ordonarea şi autorizarea tranzacţiilor se
sa de mobile banking posibilitatea ca
poate face printr-un PIN secret ca să exis -
clientul să îşi plătească impozitul autori- te siguranţă. Suntem o ţară a contrastelor
zând doar cu faţa. Telefoanele iPhone sunt - tinerii îşi doresc accesul la acest tip de
standardizate pentru recunoaşterea facia- tehnologii, dar pe de altă parte nu avem o
lă şi pentru amprentă şi atunci intrarea în lege a securităţii naţionale pentru că avem
aplicaţie se poate face prin autentificarea un istoric în spate şi ne este frică să nu ne
digitală sau prin recunoaşterea facială, iar asculte „serviciile”.
ianuarie-martie 2019 www.comunic.ro 13
telecomtv.ro
Cătălin CUTURELA - Preşedinte - ANISP & Director General, DigiSign
Trecerea de la identificarea fizică la identificarea video
P rocesul de identificare nu poate fi evi- acţionăm suntem obligaţi să avem acor-
duri cu anumite companii care să devi-
tat şi deşi regulamentul european a in-
trat în vigoare din 2017, România are încă nă registration authority pentru că noi,
un cadru legislativ vechi, Legea 455 nefi- ca să avem o identificare naţională, sun-
ind abrogată. Aşadar, noi avem două legi tem „supuşi” la identificarea fizică. În pre-
care se bat cap în cap. Avem o nouă lup- zent suntem în discuţii cu Ministerul ca să
tă cu Ministerul pentru a liberaliza într- schimbăm această paradigmă şi să încer-
un fel şi a securiza procesul de identifica- căm să trecem la următorul nivel, identi-
re pentru că după vechea lege după care ficarea video.
Mădălina Otilia TEODOREsCU - Vicepreşedinte, FIRST BANK
Infrastructura telco poate susţine
piaţa bancară să ajungă simplu la client
ajunge la client mult mai uţor. Când vor - o interacţiune video faţă în faţă. Traficul
bim de digital, ne putem gândi la tot ceea video va creşte pentru că este în cultura
ce înseamnă relaţia cu clientul, dar şi la noastră nevoia de relaţionare, dar avem
partea de back office. Partea de service şi nevoie şi de timp şi răbdare pentru a ne
vânzare în zona digitală trebuie făcută cu maturiza cadrul legislativ. Ne trebuie timp
multă înţelepciune. Avem un cadru legis - pentru a căpăta încredere în bankingul di-
lativ şi o infrastructură tehnologică şi de gital. Un alt proiect este prima interfaţare
reglementare tânără în ceea ce priveşte as -
de baze de date public-private, respectiv
Î n sistemul bancar se vorbeşte din ce în pectele digitale. FirstBank (Piraeus Bank) avem în platforma First Bank de Internet
a lansat în ultimii doi ani câteva proiecte
Banking, la nivel de cont al clientului, toate
ce mai mult de domeniul digital. Piaţa
bancară din România merită şi poate fi sus - printre care prima sucursală virtuală, unde informaţiile din ghiseul.ro, cu toate infor -
ţinută de infrastructura de telecomunicaţii relaţia cu clientul se poate face pe o plat - maţiile despre taxele, impozitele, amenzile
în scopul dezvoltării, şi anume acela de a formă de tip Skype, banca şi clientul având persoanelor fizice la stat.
Răzvan GRIGOREsCU - CISO, CEC BANK
Plata impozitelor prin autorizare facială
în platforma mobile banking
C EC Bank a implementat în platforma ordonarea şi autorizarea tranzacţiilor se
sa de mobile banking posibilitatea ca
poate face printr-un PIN secret ca să exis -
clientul să îşi plătească impozitul autori- te siguranţă. Suntem o ţară a contrastelor
zând doar cu faţa. Telefoanele iPhone sunt - tinerii îşi doresc accesul la acest tip de
standardizate pentru recunoaşterea facia- tehnologii, dar pe de altă parte nu avem o
lă şi pentru amprentă şi atunci intrarea în lege a securităţii naţionale pentru că avem
aplicaţie se poate face prin autentificarea un istoric în spate şi ne este frică să nu ne
digitală sau prin recunoaşterea facială, iar asculte „serviciile”.
ianuarie-martie 2019 www.comunic.ro 13