Page 15 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 15

operatori | CnPR

                               Poşta Română pregătește



          Adunarea Plenară PostEurop în România



          Vizita în România a lui Botond SzeBeny (foto stânga), secretar
          general al Aso cia ției Europene a Operatorilor Poștali Naționali
          (PostEurop) în vede rea pregătirii Adunării Plenare a PostEurop,
          care va fi organizată în toamna acestui an de către Poșta Română,
          la București, ne-a prile juit realizarea unui interviu video, pe care îl
          puteţi viziona, în varianta extinsă, pe TelecomTV.ro.
          La întâlnire a participat şi andrei STăneScu (foto dreapta), di -
          rec  torul general inte ri mar al C.N. Poşta Română, cu care am rea li -
          zat, de asemenea, un interviu video, disponibil pe TelecomTV.ro.
          „Suntem încântați de faptul că în acest an, la București, Poșta Română
          organizează Adunarea Plenară și consider că e important ca Post Eu rop
          să vină în această regiune. Poșta Romană este membru al board ului de
          manageri, Asociația având peste 50 de operatori poștali membri din
          toată Europa, atât din țări membre ale Uniunii Euro pe ne, cât și non-
          UE, și dintre aceștia, 11 sunt membri ai boardului de management
          ales la fiecare trei ani. Poșta Romană a fost realeasă în noiembrie anul  întrucât livrarea de colete mai mari e di fe ri tă de livrarea de scrisori.  13
          trecut pentru un nou mandat de trei ani. Aceasta va fi o oportunitate  Este nevoie de un alt tip de mașini de sor tare a coletelor, de mașini
          pentru Adunarea Plenară de a discuta despre toate pro vocările, inclusiv  utilitare, iar destinatarul trebuie să meargă la oficiul poștal pentru
          comerțul electronic sau noi aspecte precum taxele pe valoarea adăugată  preluarea trimiterii. Acesta este un concept complet nou care
          sau procedurile vamale.“, a precizat oficialul PostEurop.  necesită multe investiții, dar avem know-how-ul industriei poștale
          Transformarea sectorului poştal înseamnă eficientizare  pentru a gestiona acest tip de rețea fizică și pentru a administra, în
          La întrebarea privind principalele provocări cu care se confruntă  același timp, un număr mare de angajați, deoarece suntem angaja -
          sectorul poștal în zilele noastre Botond Szebeny, a subliniat că  to rul cel mai mare pentru toate țările.
          operatorii poștali trebuie să fie eficienţi în privinţa structurii cos tu -  chiar dacă se află în declin, scrisoarea tradițională, pe hârtie și
          rilor, a tehnologiei, a operațiunilor, şi în dezvoltarea de noi servicii.  tri misă prin poștă, nu va dispărea total, cu toată expansiunea
          În prezent, suntem în mijlocul unui amplu proces de transformare.  mediului online, pentru că unii oameni nu au acces la internet sau
          În mod tradițional, industria poștală s-a bazat pe colectarea, sor ta -  pur și simplu preferă să primească și să trimită corespondențe pe
          rea, transportul și livrarea trimiterilor de scrisori. Vorbim despre  hârtie, crede reprezentantul PostEurop. „Traficul de scrisori se va
          cantități uriașe de scrisori, dar și de un număr foarte mare de  stabiliza, cu siguranță, la un nivel mult mai scăzut, poate la jumătate
          angajați. „În prezent, încă avem două milioane de an ga jați sub  sau doar la o treime față de trecut, dar noi credem în continuare în
          um bre la membrilor PostEurop, dar tradiționala scrisoare a de că zut.  valoarea cores pondenței de scrisori. În acest sens, am inițiat campanii
          Pro ce sul de declin a început odată cu criza economică, iar acum înre -  europene de proiecte pentru a promova această idee, „Print Power“
          gistrăm scăderi de 20-30% la corespondența clasică în unele țări. În  sau „Keep me posted EU“. Prin aceste proiecte ne dorim să pro -
          același timp, suntem obligați să asigurăm serviciul universal, prin fur -  mo văm ideea că poșta fizică este un instrument valoros. Oamenii
          ni zorul național de servicii poștale din fiecare țară membră Post Europ  preferă transmi te rea pe cale electronică care este atractivă, dar
          și, adică să facem livrare zilnică la fiecare adresă de pe întreg teritoriul  aceasta duce la satu rație.”, crede Szebeny.
          țării, ceea ce face și Poșta Română, în maximum cinci zile.“, comen -  Operatorii poștali își mai diversifică activitatea și în alte zone,
          tează Botond Szebeny. În opinia sa, o oportunitate mare pen tru  cum ar fi serviciile financiare, companii de asigurări, servicii de
          opera to rii poștali, în procesul de transformare actual prin care trec,  telefonie mobilă, în unele țări, sau servicii de e-guvernare.
          se bazează pe posibilitățile oferite de comerțul electronic, și anume  Infrastructura existentă, cea mai mare infrastructură fizică din Eu -
          livrarea de colete rezultate în urma activităților de vânzări online.  ropa, industria serviciilor poștale, poate fi folosită în noile condiții,
          „În prezent, suntem în plină expansiune a comerțului electronic,  în care livrarea de scrisori a scăzut, dar crește mult numărul cole te -
          iar traficul mare de colete este generat atât de la companiile  lor, numărul serviciilor financiare, serviciilor legate de autorități
          locale, cât și de prezența din ce în ce mai mare a traficului  guvernamentale sau telefonie.
          transfrontalier. Noi folosim această oportunitate, în calitate de  Întrebat despre strategiile de optimizare a Poștei Române,
          operatori poștali, și derulăm împre ună un proiect european numit  Botond Szebeny a precizat că în privinţa structurii acționariatului,
          Interconnect, pentru a face ca rețelele noastre interne să devină mai  nu există un model unic în Europa. Am constatat că operatorii pot
          conectate, astfel încât coletele să ajungă mult mai ușor dintr-o parte a  fi eficienți și aparținând 100% statului sau parțial și pot deveni
          Europei în cealaltă parte.“, argumen tea ză oficialul PostEurop.  eficienți, de asemenea, prin privatizare. Prioritatea este aceea de a
          Pentru a se adapta noilor tendințe, operatorii poștali trebuie să  deveni efi ci ent, de a oferi servicii moderne, și ulterior statul poate
          înţeleagă că livrarea de colete provenite din co men zile online  interveni și decide ce fel de structură de acționariat dorește să aplice,
          necesită un alt gen de abordare, un nou tip de infra structură  însă nu considerăm că există un model unic în acest sens.
                                                                                      martie-aprilie 2017, ComuniC@Ții mobile
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20