Page 11 - Revista 114
P. 11
strategii&politici
a internetul
neutralitatea în România?
Una dintre principalele concluzii ale dezba- dezvoltarea comerţului electronic”, a mai
terii a fost că, la acest moment, deşi apar „În România, 47% dintre gospodarii precizat ministrul Comunicaţiilor, adău- 9
ocazional motive de îngrijorare, nu se jus- aveau acces broadband la sfârșitul anului gând că în cazul agenţiilor de turism,
tifică o reglementare la nivel european a 2011, comparativ cu media de 73% înre- acestea plătesc TVA la comisioanele perce-
neutralităţii internetului, ci o intervenţie gistrată la nivelul Uniunii Europene. pute în cazul achiziţiilor realizate de cli-
diferită de la stat la stat, proporţională cu De asemenea, doar aproximativ jumătate enţi pe paginile web ale acestora.
situaţiile identificate în fiecare piaţă naţio- dintre companiile din România au un site „Comparativ cu alte site-uri de specia-
nală. Transparenţa s-a distins ca remediu web de prezentare. În plus, numai 15% litate, dar administrate de firme înregis-
primordial la problemele legate de neutra- dintre utilizatorii români, comparativ cu trate în afară, agenţiile de turism din
litatea internetului, însă este necesară o im- 50% la nivelul UE, au obţinut informaţii România au un handicap. Şi în această
plementare corectă a acesteia şi condiţii de de pe paginile web ale autorităţilor publi- problemă trebuie să găsim soluţii cu
concurenţă în piaţă, pentru ca utilizatorii ce. România ocupă ultimul loc la procen- Ministerul Finanţelor. Mai bine aplicăm
să îşi poată schimba furnizorul dacă acesta tajul de populaţie care interacţionează un mic comision la toate tranzacţiile
aplică restricţii. online cu administraţia, în condiţiile în realizate pe pagini web ale agenţiilor de
care doar 10% dintre utilizatori au turism din România, decât să nu încasăm
Dezvoltarea pieţei locale telecom trebuie să descărcat diverse formulare de pe paginile nimic pentru că toate tranzacţiile au loc
se bazeze, în continuare, numai pe concu- web ale autorităţilor”, susţine Nica. Acesta prin intermediul unor site-uri din afara
renţă şi competitivitate, fără ca operatorii să subliniază că pe partea de achiziţii electro- României”, a conchis Dan Nica.
fie obligaţi, prin reglementări, să furnizeze nice, România „stă mai bine”, plasându-se
anumite servicii, a pretins ministrul MCSI, la jumătatea clasamentului la nivelul UE, Ministerul Comunicaţiilor vrea să lanseze
Dan Nica, prezent la conferinţă. „Suntem la poziţie susţinută şi de rezultatele sistemu- o aplicaţie web prin intermediul căreia
zi cu tehnologia, vitezele de acces la Internet lui online de achiziţii publice, www.e- firmele vor putea solicita rambursarea
din România sunt printre cele mai ridicate licitatie.ro. TVA, a mai precizat Dan Nica.
la nivel mondial. Pe de altă parte, România „Pe segmentul comerţului electronic, „Denumit e-invoice, proiectul va fi dez-
încă mai suferă la capitolul acces la Internet foarte popular în Europa, implicând peste voltat împreună cu Ministerul Finanţelor
în rândul clienţilor”, a adăugat Nica. Potri- 80% dintre utilizatori, în România sun- Publice şi Agenţia Naţională de Adminis-
vit acestuia, peste 50% dintre români nu au tem abia la 13%. Veniturile din e-com- trare Fiscală. La nivel european, proiectul
folosit niciodată Internetul şi doar 38% l-au merce ale companiilor româneşti sunt sub este unul prioritar şi a mai fost dezvoltat
folosit cel puţin o dată pe săptămână. 5%, de două ori mai puţin decât media în şase state, printre care Italia, Suedia şi
europeană. Accesul scăzut şi temerea de a Spania. Finanţarea va fi asigurată din
folosi plăţile cu cardul online frânează fonduri europene şi o estimez la 2-3
milioane de euro”, a informat Nica.
Acesta a adăugat că aplicaţia va fi utilă
IMM-urilor, care nu vor mai avea nevoie
astfel de consultanţi pentru a completa
formularul pentru rambursarea TVA.
„Cred că în prima etapă a proiectului
aplicaţia se va adresa unui număr de
100.000 de IMM-uri. În prezent, proce-
dura de rambursare a TVA este com-
plicată, necesită numeroase formulare şi
se face în faţa reprezentanţilor autorită-
ţilor fiscale. În plus, lasă loc de interpre-
tări, care sunt foarte rar în favoarea celui
care a completat hârtiile. Cred că prin
această aplicaţie formularul va avea în
spate o schemă logică”, a menţionat Dan
Nica.
iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile