Page 66 - Revista 112
P. 66
contraeditorial
de Roxana ONEA
În războiul smartphone,
Prețul poate să fie mai
important decât brandul?
M arii furnizori precum Este vorba de presiunile care vin, pe de o parte, dinspre
HTC, Sony și LG Apple și Samsung Electronics, care reușesc să își crească
urmăresc să iasă pe piață cu cotele de piață, și Huawei şi ZTE care vin cu strategia
diverse modele de smartphone-uri prețurilor scăzute, susţine Blaber.
care să se diferențieze de Această idee este întărită și de Francisco Jeronimo,
modelele mai ieftine de la director de cercetare la IDC, potrivit căruia strategia
ZTE și Huawei. furnizorilor chinezi este foarte clară, în sensul în care
Însă, pe măsură ce specifica- „aceștia încearcă să facă produse asemănătoare cu cele ale
țiile hardware și software furnizorilor consacrați, mizând pe ideea că utilizatorii vor
încep să fie to mai asemănă- alege produsele lor, datorită prețului mai scăzut“.
toare, tot ceea ce mai poate Calitatea telefoanelor Huawei s-a îmbunătățit foarte
reprezenta un element dife- mult în ultimii doi ani, deși produsele ZTE rămân deo-
rențiator este brandul, numele camdată în urma celor de la Huawei, în această privinţă,
bun creat pe piață. este de părere Blaber.
La Congresul Mondial al Furnizorii consacrați nu vor să intre într-o competiție a
Mobilității de anul acesta nu prețurilor cu Huawei şi ZTE, aşa încât trebuie să găseas-
au avut loc lansări de că noi variante de diferențiere, însă a face acest lucru la
terminale revoluționare, nivelul software-ului sau al hardware-ului este tot mai
dar varietatea mode- dificil, comentează Carolina Milanesi, vicepreședinte pe
lelor, pe toată plaja cercetare la Gartner.
de prețuri, a fost “Nu sunt multe elemente diferențiatoare care m-ar putea
impresionantă. determina să aleg un furnizor în detrimentul altuia“, a
Înainte de punctat sec analista Gartner.
deschiderea În ceea ce privește componenta hardware, accentul s-a
Congresului, pus, anul acesta, la Congresul MWC pe procesoare, în
Geoff Blaber, special pe cele quad-core.
analist la CCS “Este vorba de o cursă tehnologică între vendori, care a
Insight, comenta ținut capul de afiș al multor articole din presă, dar nu cred
faptul că HTC și că adăugarea a încă două nuclee va aduce un plus
LG trebuie să vină diferențiator pentru utilizatori, întrucât nu sunt multe
cu o schimbare a aplicații care să pună la bătaie puterea noilor procesoare“,
portofoliului de crede analistul IDC, Francisco Jeronimo.
smartphone-uri, Totuși, în timp ce LG și HTC lansează smartphone-uri
ceea ce au și cu procesoare quad-core și ecrane mari, tot astfel proce-
făcut. dează și Huawei și ZTE. HTC a mai venit și cu serviciul
Acești de stocare cloud pe smartphone-uri, dar și cu Media
producători Link, care permite integrarea smartphone-urilor cu
mari, alături televizoarele, ceea ce e un pas important deoarece HTC
de Sony şi nu are o divizie TV și industria vorbește despre integra-
Motorola rea ecranelor multiple. Noile accesorii sunt binevenite,
Mobility, se dar rămâne de văzut cât de bine vor putea fi vândute
confruntă, utilizatorilor sau cât de rapid vor fi replicate...
însă, cu
aceeaşi
problemă ca Producătorii chinezi devin tot mai incomozi
şi înainte de pentru furnizorii globali consacrați...
Congresul
Mondial al
Mobilității.
Pagina 64 ComuniC@Ții mobile, februarie-martie 2012