Page 14 - Revista 110
P. 14

operatori

                                                         rezultate financiare

Ce au câştigat şi ce au pierdut
  operatorii telecom în Q3?

Veniturile companiei în al treilea trimestru au      Din totalul clienţilor Vodafone România la 30        24%. În Q3 2011, operaţiunile mobile ale
crescut la 241 milioane de euro, o creştere de       septembrie 2011, 40% sunt clienţi cu abona-          OTE Group au oferit servicii telecom către
3% comparativ cu trimestrul doi al anului            ment, iar 60% sunt clienţi ai Cartelei Vodafone.     20,4 milioane de clienţi, în sud-estul Europei.
2011. La 30 septembrie, Orange avea 10,184
milioane de clienţi, cu 1% mai mult decât în         În trimestrul al treilea al anului 2011, încheiat    Veniturile Romtelecom au scăzut cu 3,6% în
trimestrul precedent. Segmentul de broadband         la 30 septembrie, Cosmote România a înregis-         trimestrul 3 faţă de trimestrul al doilea din
mobil continuă să se extindă, astfel încât creşte-   trat o creştere de peste 10% pe segmentul busi-      2011, în timp ce numărul de linii de voce a scă-
rea este de 43% pe bază comparativă de la an         ness comparativ cu trimestrul anterior. Numă-        zut cu 1,23% în Q3 faţă de cel anterior din
la an, iar numărul de clienţi de broadband mo-       rul total de clienţi ai Cosmote România, inclu-      2011. “Această scădere a veniturilor a fost însă
bil a ajuns la 4,3 milioane. În Q3, Orange şi-a      siv Zapp, a fost de 6,5 milioane la sfârşitul lunii  parţial generată de o modificare a politicilor
extins portofoliul de produse cu noi opţiuni         septembrie 2011, dintre care 22,8% abonaţi.          contabile de recunoaştere a veniturilor anticipa-
pentru abonamente şi terminale în premieră,          Baza de clienţi 3G a crescut cu 21% faţă de tri-     te şi de o schimbare în politicile comerciale”, a
atât smartphone-uri, cât şi tablete, precum:         mestrul anterior. Extinderea segmentului busi-       precizat directorul financiar executiv al compa-
BlackBerry Bold 9900, Samsung Galaxy Tab                                                                  niei, Anastasios Tzoulas. Dacă excludem aceşti
10.1”. Serviciul HD voice, în premieră în            ness, inclusiv pe segmentul de servicii de date,     doi factori, veniturile similare au scăzut cu
România, este folosit de din ce în ce mai mulţi      au generat creşterea veniturilor şi implicit nu-     0,26%, rezultat aproape similiar cu cel din tri-
clienţi, numărul lor ajungând la 75 000. Pro-        mărul abonaţilor. Ca urmare, veniturile din ser-     mestrul anterior. Aceste influenţe non opera-
gramul de modernizare a reţelei a continuat, iar     vicii au crescut cu aproximativ 7% în Q3, com-       ţionale au afectat şi profitabilitatea, îmbunătăţi-
Orange acoperă, în prezent, 92% din Transilva-       parativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Ve-   rea performanţei trimestriale crescând de la 2%,
nia cu reţea 3G, iar în Bucureşti oferă cea mai      niturile totale în Q3 2011 au fost de 120,6 mi-      la 12,8% în trimestrul 3 faţă de trimestrul al
mare viteză la care poate ajunge reţeaua 3G, de      lioane euro, în creştere cu 2,6% de la an la an,     doilea 2011. „Declinul din trimestrul al treilea
până la 43,2 Mbps. “Am obţinut rezultate în-         în timp ce EBITDA (câştiguri operaţionale îna-       reflectă în principal o scădere de 17% a servicii-
curajatoare în trimestrul trei din 2011, atât ca     intea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a atins  lor PSTN, din cauza pierderii de abonaţi şi ve-
venituri, cât şi ca număr de clienţi: veniturile     29,5 milioane de euro, în creştere cu 26,6%          nitului mediu pe utilizator mai redus“, se preci-
totale au crescut cu 3%, iar numărul de clienţi      faţă de T3 2010. Marja EBITDA a crescut la           zează în raportul OTE. Pe serviciile de voce,
cu 1% comparativ cu trimestrul precedent al          24,5%. ARPU (venitul mediu pe utilizator), cu        numărul clienţilor s-a redus cu 4,5%, la 2,527
anului”, a declarat Jean-François Fallacher,         o valoare de 5,4 euro pentru T3 2011, a crescut      milioane, de la 2,646 milioane la 30 septembrie
CEO Orange România.                                  cu 15%, faţă de T3 2010. “Vom continua să ne         2010. Această reducere a fost compensată, însă,
                                                     concentrăm pe segmentele corporate şi broad-         prin creşterea bazei de abonaţi la serviciile de
Veniturile totale ale Vodafone România au fost       band şi, de asemenea, pe dezvoltarea reţelei,        internet broadband şi televiziune. Pe segmentul
de 410,7 milioane de Euro, pentru primele 6          adoptarea celor mai noi tehnologii, relaţia cu       Internet, în ultimele 12 luni numărul clienţilor
luni ale anului financiar, încheiate la 30 septem-   clienţii, retail, continuând totodată să creăm va-   a crescut cu 16,8%, de la 947.379, la 1,107
brie 2011. Veniturile totale au crescut cu 3%, în    loare pe termen lung pentru acţionarii noştri”, a    milioane, iar la serviciile TV creşterea a fost de
trimestrul încheiat la 30 septembrie 2011, faţă      declarat Konstantinos Apostolou, CFO Cos-            20,4%, de la 1,003 milioane, la 1,208 milioane
de trimestrul anterior. În perioada aprilie - sep-   mote România. Numai în ultimele trei luni,           clienţi. Baza de clienţi de TV şi internet broad-
tembrie 2011, Vodafone România a adăugat un          acoperirea EVDO pentru internet de mare vite-        band a crescut cu aproximativ 17% şi, respectiv,
număr de 1, 367 de milioane de clienţi noi, dar      ză a crescut cu 13,5%, ajungând în prezent pâ-       20% faţă de trimestrul 3 al anului anterior. La
a continuat să deconecteze utilizatorii inactivi ai  nă la 88% din populaţie. Mai mult, Cosmote           data de 30 septembrie 2011 numărul de unităţi
Cartelei Vodafone, ajungând astfel la un număr       România investeşte în dezvoltarea canalului său      generatoare de venit (RGU, definite ca abona-
total de 8.596.375 de clienţi, la sfârşitul perioa-  de distribuţie naţională, compus, la finele celui    mente de voce, internet şi TV) a crescut cu
dei. „Am continuat să deconectăm utilizatorii        de-al treilea trimestru, din aproximativ 600 de      5,3% faţă de anul anterior, ajungând la aproape
inactivi ai serviciilor prepay, fiind consecvenţi    puncte de vânzare în întreaga ţară. Cosmote          4,9 milioane. Cota de piaţă a subsidiarei Next-
strategiei noastre, de a ne asigura că avem o ba-    România deţine o cotă de piaţă de aproximativ        Gen a continuat să crească, atât prin creştere
ză de clienţi activă, şi în niciun caz supradimen-                                                        organică, cât şi prin achiziţii, numărul de RGU
sionată. (...) Vedem semne pozitive în perfor-                                                            crescând cu 40% faţă de trimestrul similar al
manţa noastră, cum ar fi creşterea cu 3% a ve-                                                            anului trecut. Potrivit operatorului, Romtele-
niturilor, de la un trimestru la altul, precum şi o                                                       com şi-a păstrat poziţia de lider pe segmentul de
creştere accelerată a veniturilor din Internet pe                                                         piaţă dedicat companiilor, pentru servicii de
mobil, de 164%, în ultimul an”, a precizat                                                                voce fixă, date şi internet. Cheltuielile operaţio-
Iñaki Berroeta, preşedinte şi CEO Vodafone                                                                nale au scăzut cu 11% în Q3 2011, comparativ
România. În ultimele 6 luni, venitul mediu pe                                                             cu anul anterior (excluzând amortizarea şi chel-
utilizator, ARPU, a fost de 7 Euro, în creştere                                                           tuielile de restructurare şi luând în calcul chetu-
cu 1,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.                                                         ieli incrementale pe client, cum ar fi programe-
                                                                                                          le TV şi costurile de achiziţie de noi clienţi).

Pagina 12 ComuniC@Ții mobile, octombrie-noiembrie 2011
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19