Page 14 - Revista 107
P. 14

strategii&politici

                                                                   e-Citizen

   „BRD Transport“ pentru plata călătoriilor -                     Factura de întreţinere
   contactless chiar din mijloacele de transport                   se poate plăti şi online

  Odată cu lansarea în Bucureşti împreună cu RATB şi                     Cetăţeanul digital, începe să devină o realitate: grupul de firme Scomet
      Metrorex a cardului bancar de Transport, BRD a                     a introdus modalități de plată online a facturii de întreținere pentru
                                                                         locatarii rezidenți în cele 7.000 de apartamente aflate în administrarea
  dezvoltat un concept unic de transport, un echipament                  sa. Proiectul a fost dezvoltat și implementat în parteneriat cu integra-
  care încorporează tehnologia contactless instalat pentru               torul de plăți online ePayment și face posibilă, pentru prima dată în
prima oară în staţiile de acces Metrorex. Transportul pu-                România, achitarea online a facturilor la întreținere.
blic a devenit unul dintre canalele principale de utilizare
a tehnologiei contactless, cu peste 7.500 de carduri BRD           P rima plată online din România a unei facturi de întreținere a avut
MasterPass RATB. BRD oferă acum soluţia integrată de                      loc pe 5 august, pentru un apartament din ansamblul rezidențial
 transport „BRD Transport“ şi în alte trei oraşe mari din                 Swiss Cottage. „Proprietarii din blocurile administrate de
ţară: Sibiu, Constanţa şi Galaţi, iar curând această solu-         SCOMET pot vizualiza pe Internet în timp real tot ce se întâmplă în
ţie de plată a călătoriilor direct în mijloacele de transport      blocul lor, de la cât am de plată la întreținere, până la părerea vecinilor
 va fi implementată şi în regiile de transport din Arad şi         despre câinele de la etajul 2 care latră toată noaptea. Într-un viitor
Braşov. Soluţia este dezvoltată integral de BRD. Clientul          apropiat, participarea locatarilor în cadrul asociațiilor de proprietari
 trebuie doar să apropie cardul contactless de echipamen-          se va face printr-un singur click și toate activitățile aferente (dezbateri,
 tul din mijlocul de transport şi aproape instantaneu pri-         schimburi de idei, chiar și votul din cadrul adunărilor generale) vor fi
meşte confirmarea plăţii călătoriei. Soluţia „BRD Trans-           posibile și în mediul virtual”, explică Ottavio Şerbănescu, directorul
   port“ acceptă toate cardurile bancare contactless emise         SCOMET.
sub sigla Mastercard/ Maestro PayPass, indiferent de ţara          Grupul de firme Scomet, care asigură servicii de administrare financiară
  de origine a emitentului. BRD a lansat pentru prima              și tehnică a blocurilor de apartamente, deține un portofoliu de 7.000 de
oară în România, la nivel naţional, conceptul contactless,         apartamente în aproximativ 110 asociații de proprietari în blocuri și complexuri rezidențiale
 acum un an, fiind implementate peste 1.300 de puncte              din București. În primele 6 luni, compania estimează că 25% - 30% dintre locatari își vor
                                                                   achita facturile la întreținere online, cu ajutorul noii soluții de plată.
      de acceptare contactless BRD, banca emitând peste            Mai mult, în următoarele 18 luni, compania are ca obiectiv creșterea portofoliului la 5.000 de
                30.000 de carduri contactless Pay Pass.            asociații corespunzătoare unui număr de aproximativ 250.000 de apartamente, dintr-un total
                                                                   de peste 3,7 milioane, conform ultimului recensământ la nivel naţional. Oficialii de la
          Imprimeria Râmnicu Vâlcea a tipărit                      ePayment estimează că cetăţenii care locuiesc în mediul urban, la bloc, plătesc anual mai mult
    11 mil. de acte administrativ-fiscale în 2 ani                 de 2,5 mld. euro la întreținere la nivelul întregii ţări.

    Directorul finanţelor vâlcene, Gheorghe Gogârnoiu, a           Primăria Braşov a finalizat
declarat la aniversarea a doi ani de funcţionare a Unităţii        proiectul de plată online a taxelor

     de Imprimare Rapidă a DGFP Vâlcea că a tipărit şi                                                   Şi cetăţenii judeţului Braşov îşi vor putea achita online, cu
      expediat contribuabililor din întreaga ţară peste 11                                               cardul bancar, impozitele şi taxele locale, chiriile, redevenţele,
  milioane de acte administrativ-fiscale (somaţii de plată,                                              amenzile, taxele de emitere a unor documente şi alte taxe
   notificări nedepunere declaraţii fiscale, decizii de calcul                                           pentru serviciile oferite de Primărie.
accesorii şi înştiinţări de stingere a creanţelor). Aceasta este                                         Astfel, proiectul „Primăria Braşov la un click distanţă“ include
                                                                                                         trei componente disponibile pentru cetăţeni şi mediul de
           singura unitate care tipăreşte centralizat actele                                             afaceri începând din 4 august 2011: sistem de call center,
 administrativ-fiscale emise de cele 42 direcţii generale ale                                            portal web de servicii şi plată electronică. În acelaşi timp,
 finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi                                              braşovenii vor putea depune online documentaţiile pentru
  de Direcţia Generală Administrare Mari Contribuabili.                                                  autorizaţii, certificate şi vor putea vizualiza stadiul soluţionării
  “Dacă până la aplicarea sistemului centralizat de impri-                                               cererilor adresate către Primărie.
  mare numai tariful poştal pe trimitere era, în medie, de          Call-Center-ul va fi la dispoziţia cetăţenului 24/24, 7 zile din 7, şi va răspunde automat la
  cca. 5 lei, în prezent, cheltuiala totală (tarif poştal, utili-   primele 20 de apeluri telefonice simultane din partea cetăţenilor. Proiectul a fost co-
  tăţi, personal, prestare servicii de imprimare/ împlicuire/       finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în baza contractului de
  scanare/ arhivare electronică) s-a redus la 3,049 lei, fără       finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), Organism
                                                                    Intermediar pentru Axa Prioritară 3 - „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru
          TVA”, a precizat Gogârnoiu, citat de Agerpres.            sectoarele privat şi public“ a POS CCE. Valoarea totală a proiectului a fost de 2.113.087 lei,
                                                                    din care asistenţa financiară nerambursabilă a fost de 1.692.650 lei. Proiectul a fost
           Angajaţii MDRT pregătiţi şi testaţi                      implementat în judeţul Braşov pe o durată de 24 de luni.
     pe o platformă informatică de 9,9 mil. lei

 Elena Udrea, ministrul Turismului şi ministrul Comu-
  nicaţiilor şi Societăţii Informaţiei, Valerian Vreme, au
semnat, pe 15 septembrie, contractul de finanţare pentru
 proiectul „Centrul Naţional de Instruire Online“, depus
  în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea

        Competitivităţii Economice, Axa Prioritară III,
      „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru
       sectoarele privat“. De acum înainte, funcţionarii
  Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turimului vor fi
pregătiţi şi testaţi online, după implementarea unei plat-
  forme informatice de 9,9 milioane de lei, din care 6,6
  milioane de lei reprezintă finanţare europeană neram-
  bursabilă, iar restul sunt alocaţi de la buget. Platforma

        va putea fi folosită şi de către operatorii privaţi.

Pagina 12 ComuniC@Ții mobile, august - septembrie 2011
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19