Platforma de comerț digital VTEX și WMG (Wireless Media Group) au prezentat studiul comun „Tendințe în comerțul global: Lupta pentru proprietatea consumatorilor și profitabilitate” în cadrul conferinței Xperience25 desfășurată la Belgrad.
Datele analizate arată că industria de ecommerce-ul tranzitează o perioadă de schimbare, marcată de accelerarea adoptării modelelor Direct-to-Consumer (D2C), dezvoltarea marketplace-urilor proprii și integrarea rapidă a noilor canale de vânzare, toate acestea fiind necesare pentru creșterea și retenția clienților într-o piață globală extrem de competitivă.
Kiril Dinov, Growth Leader pentru Europa de Est și Polonia în cadrul VTEX, punctează faptul că „Lanțul de aprovizionare s-a schimbat fundamental. Producătorii și distribuitorii merg tot mai mult spre D2C, ceea ce le aduce marje mai bune și control direct asupra relației cu clientul. În acest context, tehnologia trebuie să fie un facilitator – să permită integrarea rapidă a noilor canale de vânzare, crearea de marketplace-uri proprii și automatizarea proceselor pentru eficientizarea costurilor. Într-o piață extrem de competitivă, unde presiunea vine atât din partea jucătorilor globali, cât și din costurile ridicate cu publicitatea, diferența o face retenția clienților și optimizarea valorii pe termen lung.”
La rândul său, Aleksandar Petković, Head of Commercial Growth la WMG, consideră că „Piața noastră are potențialul de a adopta rapid aceste tendințe globale și de a le transforma în rezultate concrete. Colaborarea cu VTEX ne permite să aducem expertiză internațională în sprijinul companiilor locale, pentru a le ajuta să-și optimizeze lanțurile de aprovizionare, să-și îmbunătățească canalele de vânzare și să construiască relații mai solide cu clienții”.