Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Teodor Vergu, Asociaţia “Excelenţă în educaţie şi formare continuă” @ EDU INVEST 2022: Cred că România a avut noroc cu pandemia. Fără să fiu răutăcios, laboratoarele de informatică din București încă sunt încuiate și utilizate ca depozite, cauza fiind teama cadrelor didactice de a nu strica PC-urile.

Teodor VERGU – PREŞEDINTE – ASOCIAŢIA “EXCELENŢĂ ÎN EDUCAŢIE ŞI FORMARE CONTINUĂ” @ Conferința EDU INVEST 2022 THE FUTURE OF EDUCATION & LEARNING – DIGITAL TRANSFORMATION IN EDUCATION, organizată de către Digital Transformation Council, Revista COMUNICAŢII Mobile şi TelecomTV.ro pe 4 martie 2022.

Sunt președintele Asociației Excelență în Educație și Formare Continuă, asociație care își propune, preponderent, implicarea în viața educațională din România și, mai ales, în ceea ce înseamnă învățarea pe tot parcursul vieții.

Asociaţia noastră și-a propus să vină în ajutorul sistemului educațional prin implementarea de proiecte europene. Noi ne ocupăm preponderent cu acest lucru.

În momentul de față, comparativ cu situația de acum 50 sau 100 de ani, putem învăța cu ajutorul tutorialelor absolut orice fără profesor, chiar și realizarea unei bombe artizanale.

Nu mai avem nevoie de profesori care să ne livreze informații, ci de profesori care să ne ajute să descoperim ceea ce ne dorim să facem în viață. Acest lucru lipsește în educația elevilor din România.

Asociația noastră a pornit la drum în 2013 prin implementarea de proiecte pe zona de capital uman, fostele proiecte POSDRU. Ne-am bazat pe proiecte care veneau în direcția înlesnirii participării la programe de practică pentru elevi și studenți. Ulterior, am trecut la alt public țintă, am ajuns la adulți, cărora le-am oferit programe de formare, de consiliere, de mediere pe piața muncii.

În prezent, asociația are proiecte de formare pentru profesori, care se derulează în mai multe județe ale țării.

În opinia mea, cred că România a avut noroc cu pandemia. Fără să fiu răutăcios, laboratoarele de informatică din București încă sunt încuiate și utilizate ca depozite, cauza fiind teama cadrelor didactice de a nu strica PC-urile.

Când eram elev, am constatat că știam mai mult decât profesoara care ținea laboratorul de informatică.

Pandemia ne-a lovit din plin și cred că Ministerul Educației a reacționat destul de bine într-o primă fază. În prezent, ar trebui cimentat ce s-a scos din groapă și să punem bazele a ceea ce înseamnă învățământ online, a ceea ce înseamnă recunoașterea anumitor competențe. Sunt foarte mulți copii cărora le este mult mai facil accesul la educație prin instrumentele online și ar trebuie să le punem la dispoziție. 

Din experiență proprie, în momentul în care am susținut cursuri pentru profesori fața în față, nivelul de participare era mai scăzut comparativ cu varianta cursurilor online, în cadrul cărora gradul de participare a fost mult mai ridicat.

De asemenea, materia predată este foarte ușor de expus. La începutul pandemiei, cel mai solicitat curs a fost cel de IT și TIC. Profesorii au fost foarte receptivi și au cerut ca, pe lângă suita Microsoft Office, să le fie predate noțiuni de utilizare a Google Classroom, Zoom sau Teams.

Ușor-ușor, am adaptat programa noastră astfel încât să punem la dispoziție aceste tool-uri către profesorii pe care îi aveam în proiectele noastre, iar reclama făcută de primii profesori cursanți a adus și alți profesori.

Profesorii sunt dispuși să cheltuiască bani pentru a fi prezenți la cursurile noastre.

Exit mobile version