Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Temax România: evoluția pozitivă a vânzărilor de IT, echipamente de birou și electrocasnice mici, în criză

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG) a continuat tendința crescătoare în cel de al doilea trimestru din 2020, conform datelor auditate de GfK România. Creșterea înregistrată a valorii vânzărilor a fost de 5.2%, față de aceeași perioadă a anului 2019 și a fost determinată de creșterea sectoarele IT, Echipamente de birou și Electrocasnice Mici.

În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamente de birou și Electrocasnice Mici au fost singurele care au înregistrat o tendință de majorare a vânzărilor în cel de al doilea trimestru din 2020, în piața bunurilor de folosință îndelungată. La nivelul pieței europene a fost înregistrată o evoluție similară a sectoarelor din piața bunurilor de folosință îndelungată. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeana în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scădere accentuată, de la -7, valoare înregistrată în decembrie 2019.

Sectoarele Tehnologia Informației (IT) și Echipamente de birou (Office Equipments, OE), au înregistrat în perioada aprilie – iunie 2020 o creștere de 67.9%, respectiv 75.7% față de aceeași perioada a anului 2019 . Evoluția sectorului IT a fost influențată de creșterile înregistrate de vânzările de echipamente mobile și mouse-uri.

O creștere substanțială a vânzărilor a înregistrat categoria de Electrocasnice Mici (Small Domestic Appliances, SDA), de 31.7%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns și bărbierit. Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeași perioadă, evoluție generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart si Mobile Phones). Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o evoluție aproape constantă (-0.7%, față de aceeași perioadă a anului 2019), cele mai mari creșteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare și uscătoare de rufe.

Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) și Aparate Foto (Photo) au înregistrat, în cel de al doilea trimestru din 2020, scăderi de 3,2%, respectiv 40,6%, față de aceeași perioada a anului anterior. Scăderea vânzărilor de Electronice a fost influențată de evoluția negativă a vânzărilor de televizoare și de camere video (Camcorders).

Exit mobile version